Informacja ZUS dla komorników sądowych
Od 13 lutego 2021 r. ZUS wprowadził zmiany w elektronicznym wniosku OK-EKS. Wynikają one z art. 3b ustawy o komornikach sądowych. Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz w usłudze B2B dodano weryfikacje, które nie pozwalają na złożenie do ZUS wniosków z nieprawidłowym zakresem żądanych danych. Dzięki temu możliwa jest sprawna i szybka obsługa wniosków.
Zmiany w formularzu OK-EKS na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS
W bloku „Zakres żądanych danych”:
- można nie zaznaczyć pierwszego checkboxa, ale trzeba zaznaczyć co najmniej jeden (inny niż checkbox 2),
- zaznaczenie checkboxa 5 powoduje blokadę pozostałych,
- po zaznaczeniu checkboxa 2 automatycznie zaznaczany jest checkbox 1,
- wyłączenie checkboxa 1 spowoduje wyłączenie checkboxa 2.
Automatycznie zablokowana jest możliwość zaznaczenia niedozwolonych chceckboxów. Dzięki temu nie można wysłać błędnego wniosku na PUE ZUS.
Zmiany w formularzu OK-EKS w usługach B2B
Wnioski są odrzucane, jeśli:
- nie wybrano żadnego zakresu w: Dokument/TrescDokumentu/ZakresZadanychInformacji,
- wybrano zakres: InformacjeUzupelniajaceOPlatnikach bez wybrania zakresu: DaneIdentyfikacyjnoEwidencyjneAdresoweDluznika,
- zaznaczono jednocześnie zakres DaneAdresoweDoreczaniePismSadowych i dowolny inny.
W przypadku błędów w weryfikacji zainteresowany otrzyma komunikat:
czyWyslany=false,opisBledu=Błąd walidacji xsd dokumentu
czyWyslany=false,opisBledu=Błędnie wypełniony ZakresZadanychInformacji
Od 13 lutego wnioski złożone niezgodnie z nowymi zasadami są odrzucane przez usługę i nie jest dla nich wysyłane UPP. Trzeba ponownie wysłać do ZUS wniosek z prawidłowo zaznaczonymi checkboxami.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?