RPD w sprawie zapewnienia pomocy dzieciom zagrożonym dysleksją oraz wykazujących dysleksję rozwojową
Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak w dniu 18 lutego 2009 r. wystąpił do Ministra Edukacji Narodowej Katarzyny Hall o zagwarantowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją rozwojową oraz dzieciom z ryzyka dysleksji poprzez powiązanie diagnozy dysleksji z obowiązkiem podjęcia pracy terapeutycznej mającej na celu eliminowanie przyczyn i trudności w nauce szkolnej.
Obecnie pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla uczniów dyslektycznych ogranicza się jedynie do wydania przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne opinii o dysleksji. Pomoc taka powinna polegać także na pomaganiu uczniom dyslektycznym w zmniejszaniu symptomów dysleksji poprzez umożliwienie tym uczniom korzystanie z pomocy terapeutycznej.
Wystąpienie Rzecznika Praw Dziecka do Ministra Edukacji Narodowej
Źródło: www.brpd.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?