Czas trwania naprawy gwarancyjnej
Pytanie:
"Czy firma transportowa może żądać od producenta pojazdu użytkowego, którym wykonywała usługę transportową, pokrycia \"utraconych korzyści\" w sytuacji naprawy gwarancyjnej pojazdu trwającej np. 10 dni? Czy są ramy czasowe, w jakich producent powinien wykonać naprawę gwarancyjną? Czy w tym czasie jest zobowiązany do dostarczenia pojazdu zastępczego? Jakie są polskie regulacje prawne w tym względzie?"
Odpowiedź prawnika: Czas trwania naprawy gwarancyjnej
Kwestie, o które Państwo pytacie z uwagi na odpowiedzialność gwarancyjną producenta reguluje dokument gwarancji. W nim powinny być określone zasady korzystania z gwarancji oraz inne kwestie związane z naprawą pojazdu. Ramy czasowe naprawy, samochód zastępczy powinna określać umowa gwarancji.
Czym innym jest natomiast rękojmia oraz odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedaż towaru niezgodnego z umową a czym innym gwarancja.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?