Czas trwania naprawy gwarancyjnej

Pytanie klienta:

""Czy firma transportowa może żądać od producenta pojazdu użytkowego, którym wykonywała usługę transportową, pokrycia \"utraconych korzyści\" w sytuacji naprawy gwarancyjnej pojazdu trwającej np. 10 dni? Czy są ramy czasowe, w jakich producent powinien wykonać naprawę gwarancyjną? Czy w tym czasie jest zobowiązany do dostarczenia pojazdu zastępczego? Jakie są polskie regulacje prawne w tym względzie?""

Odpowiedź prawnika:

Kwestie, o które Państwo pytacie z uwagi na odpowiedzialność gwarancyjną producenta reguluje dokument gwarancji. W nim powinny być określone zasady korzystania z gwarancji oraz inne kwestie związane z naprawą pojazdu. Ramy czasowe naprawy, samochód zastępczy powinna określać umowa gwarancji.

Czym innym jest natomiast rękojmia oraz odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedaż towaru niezgodnego z umową a czym innym gwarancja.