Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Potwierdzenie odbioru dokonane w taki sposób nie będzie spełniało wymagań stawianych przez Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym:
§ 4. 1. Odbierający przesyłkę potwierdza jej odbiór na formularzu potwierdzenia odbioru przez wpisanie daty otrzymania przesyłki i umieszczenie czytelnego podpisu zawierającego imię i nazwisko.
2. Pracownik operatora, pracownik sądowej służby doręczeniowej, osoba zatrudniona w sądzie lub komornik, zwani dalej „doręczającym”, wpisuje na formularzu potwierdzenia odbioru datę doręczenia przesyłki, imię i nazwisko odbiorcy i zaznacza sposób doręczenia, co potwierdza własnoręcznym podpisem. Na stronie adresowej przesyłki doręczający wpisuje datę doręczenia, co potwierdza własnoręcznym podpisem.
Zgodnie z powyższym nie można go zastosować np. przy doręczaniu pism sądowych.
Nie ma natomiast przeszkód, by wskazany elektroniczny wydruk stanowił dowód w postępowaniu sądowym. Sąd może bowiem dopuścić jako dowód wszystko, co w jego mniemaniu posiada wartość dowodową.