Nienależyte wykonanie usługi dentystycznej

Pytanie klienta:

""W pewnym zakładzie stomatologicznym usunięto mi ząb. Ból trwał dwa dni, drugiego wieczorem pojechałam na dyżur tej firmy gdzie okazało się, że nie wszystko usunięto. Wdał sie stan zapalny. Lekarz dyżurny wydłubał okruchy zębów, po czym pobrał za usługę pieniądze. Wydaje mi się, że jeśli nie z mojej winy utworzyła się okropna rana, to ten zakład powinien mnie leczyć dalej za darmo, zwłaszca że usuwanie nie było wykonane profesjonalnie. Mało tego- rozerwano mi dziąsło i nie zszyto. Do kogo mam się zwrócić, jak żądać odszkodowania za to wszystko?""

Odpowiedź prawnika:

Jeżeli rzeczywiście lekarz popełnił błąd w sztuce i to spowodowało konieczność ponownej ingerencji, to może Pani wnieść pozew o odszkodowanie. Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, "kto z winy swojej wyrządził drugiemu szkodę zobowiązany jest do jej naprawienia". Można również dochodzić odszkodowania od samej firmy, w której wykonana została usługa dentystyczna. Z tą firmą zawarła Pani umowę o wykonanie usługi, która nie została wykonana z należytą starannością W sądzie będzie Pani musiała udowodnić, że dentysta popełnił błąd. Dlatego już teraz należałoby postarać się o opinię innego lekarza, która zaświadczałaby ten fakt. Odrębną kwestią jest natomiast odpowiedzialność zawodowa lekarza. Za naruszenie przepisów o zasadach wykonywania zawodu lekarza sąd lekarski może orzekać następujące kary: 1) upomnienie, 2) nagana, 3) zawieszenie prawa wykonywania zawodu lekarza na okres od sześciu miesięcy do trzech lat, 4) pozbawienie prawa wykonywania zawodu.

Michał Włodarczyk - Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.