Nowe zezwolenie na sprzedaż alkoholu

Pytanie:

Prowadzę sklep z alkoholami od 2001 roku. Co dwa lata muszę starać się o nowe zezwolenie. Czy za każdym razem wymagana jest decyzja państwowego Sanepidu na temat możliwości sprzedażny alkoholu w danym punkcie sprzedaży? Tak się stało ,że nie mogę znaleźć tego dokumentu, ale dwa lata temu dostarczałam go do urzędu. Czy urząd ma prawo żądać go kolejny raz? Przecież dwa lata temu w oparciu o komplet dokumentów wydał już decyzję na sprzedaż alkoholu.

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Zgodnie z art. 18 ust. 6 ustawy o wychowaniu w trzeźwości, do wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży należy dołączyć decyzję właściwego (tj. powiatowego - art. 61 ust. 1 o bezpieczeństwie żywności i żywienia) państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu. Decyzja o udzieleniu zezwolenia po wygaśnięciu poprzedniego jest wydawana w nowym postępowaniu administracyjnym. Nie jest to zatem mechanizm „przedłużenia" obowiązywania poprzedniej decyzji. Tym samym, niezbędne jest spełnienie wszystkich przewidzianych w ustawie wymogów formalnych (zob. postanowienie SKO we Wrocławiu z dnia 27 września 1995 r., sygn. akt SKO 6433/165/95 oraz wyrok WSA w Gliwicach z 10 sierpnia 2007 r., sygn. akt III SA/Gl 1477/06).

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

NA SKÓTY