Obowiązek wystawienia referencji pracownikowi

Pytanie:

Pracownik wystąpił na piśmie z prośbą o wystawienie opinii (referencji) pisemnej o jego pracy za okres zatrudnienia w firmie. Czy pracodawca ma obowiązek wydać opinię, czy może takiej opinii nie wydawać? Czy regulują to jakieś przepisy lub regulowały?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Przepisy nakładają na pracodawcę obowiązek wystawienia świadectwa pracy. Natomiast przepisy nie regulują kwestii wydawania przez pracodawcę referencji byłemu pracownikowi. Wystawienie takich referencji jest zatem uzależnione od dobrej woli pracodawcy i nie można przymusić pracodawcy, by wystawił pracownikowi pismo świadczące o jego dobrej pracy w danej firmie. Prosimy również o zapoznanie się z poradą: Czego pracownik może się domagać po rozwiązaniu umowy o pracę?

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE: