Obowiązek wystawienia referencji pracownikowi
Pytanie:
"Pracownik wystąpił na piśmie z prośbą o wystawienie opinii (referencji) pisemnej o jego pracy za okres zatrudnienia w firmie. Czy pracodawca ma obowiązek wydać opinię, czy może takiej opinii nie wydawać? Czy regulują to jakieś przepisy lub regulowały? "
Odpowiedź prawnika: Obowiązek wystawienia referencji pracownikowi
Przepisy nakładają na pracodawcę obowiązek wystawienia świadectwa pracy. Natomiast przepisy nie regulują kwestii wydawania przez pracodawcę referencji byłemu pracownikowi. Wystawienie takich referencji jest zatem uzależnione od dobrej woli pracodawcy i nie można przymusić pracodawcy, by wystawił pracownikowi pismo świadczące o jego dobrej pracy w danej firmie. Prosimy również o zapoznanie się z poradą: Czego pracownik może się domagać po rozwiązaniu umowy o pracę?
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?