Odwołanie ze stanowiska a oświadczenie majątkowe

Pytanie klienta:

""Pani X została odwołana 4 grudnia ze stanowiska Sekretarza Urzędu Gminy. Czy była zobligowana przepisami prawa do złożenia oświadczenia majątkowego w terminie do 30 dni po odwołaniu z funkcji?""

Odpowiedź prawnika:

W świetle przepisów ustawy o samorządzie gminnym sekretarz gminy jest zobowiązany do składania oświadczeń majątkowych. Pierwsze oświadczenie majątkowe sekretarz gminy składa w terminie 30 dni od dnia powołania na stanowisko. Kolejne oświadczenia majątkowe sekretarz gminy składa co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego. Ponadto sekretarz gminy ma obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego w dniu odwołania ze stanowiska. W związku z powyższym Pani X była zobowiązana do złożenia oświadczenia w dniu odwołania, a więc w dniu 4 grudnia.