Rzecz główna, przynależności i części składowe
Pytanie:
"Po zakupieniu oprogramowania (twórcą programu jest firma, w której pracuję) klient życzy sobie nośnika z wersją instalacyjną aplikacji oraz dokumentacji technicznej tj. sposobu instalacji, baz danych itp. Czy klient ma prawo tego żądać i czy musimy mu to dać? Zakup oprogramowania był jednorazowy, nie ma umowy na serwis, ani na hot line. Oferta również nie zawierała informacji o dokumentacji technicznej (dokumentację użytkownika klient otrzymał), ani o CD z wersja instalacyjną. "
Odpowiedź prawnika: Rzecz główna, przynależności i części składowe
Klient miał prawo przy zakupie oprogramowania żądać od Państwa wydania mu również nośnika z wersją instalacyjną aplikacji oraz dokumentacji technicznej. Wydanie klientowi oprogramowania bez nośnika i dokumentacji należy potraktować jako wydanie mu tych rzeczy w stanie niezupełnym, niekompletnym (tzn. bez części składowych, przynależności). Nośnik z wersją instalacyjną oraz dokumentacja technicza są bowiem rzeczami ruchomymi potrzebnymi do korzystania z rzeczy głównej (oprogramowania) zgodnie z jej przeznaczeniem. W związku z tym ciąży na Państwu obowiązek wydania mu tych rzeczy. Wydanie klientowi (kupującemu) rzeczy w stanie niezupełnym spowoduje powstanie po stronie sprzedawcy odpowiedzialności względem kupującego za wady fizyczne rzeczy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?