Spis wyposażenia w umowie najmu

Pytanie klienta:

""W jaki sposób musi być sporządzony protokół przekazania rzeczy pozostawionych w lokalu, jako załącznik do umowy najmu? ""

Odpowiedź prawnika:

Nie ma jakiejś specjalnej formy sporządzania protokołu przekazania rzeczy. Może on być sporządzony na piśmie. Dobrym rozwiązaniem, wydaje się, jest sporządzenie takiego protokołu jako załącznika stanowiącego integralną część umowy najmu. W takim wypadku w umowie powinno być stwierdzone, że do umowy jest dołączony protokół przekazania rzeczy jako jej integralna część. W protokole należy zaznaczyć, na jaką okoliczność jest on sporządzany, kto bierze udział w czynności, oraz dokładnie opisać przekazywane rzeczy. Protokół powinien także zawierać oznaczenie miejsca jego sporządzenia, datę oraz czytelne podpisy osób biorących udział w przekazaniu.

 

Michał Włodarczyk - Radca prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.