Stwierdzenie samodzielności lokalu mieszkalnego

Pytanie:

Jaki organ jest władny stwierdzić samodzielność lokalu mieszkalnego?

Masz inne pytanie do prawnika?

ODPOWIEDŹ PRAWNIKA

Kwestia spełnienia wymagań technicznych dla ustanowienia odrębnej własności lokalu podlega oczywiście weryfikacji, której dokonuje starosta w drodze zaświadczenia. „Starosta wydaje w tej sprawie zaświadczenie, na żądanie osoby zainteresowanej (art. 2 ust. 3 u.w.l. i art. 217 i n. kodeksu postępowania administracyjnego, dotyczące zaświadczenia). Starosta może jednak powierzyć to zadanie w drodze porozumienia organowi architektoniczno-budowlanemu właściwej gminy. Do wniosku o stwierdzenie samodzielności lokalu należy dołączyć stosowną dokumentację w postaci planu lokalu, sporządzonego przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia w zakresie projektowania, który pozwoli na stwierdzenie organowi, iż lokal posiada wskazane wyżej cechy. Takie oświadczenie jest następnie koniecznym dokumentem dla sporządzenia przez notariusza umowy sprzedaży lokalu samodzielnego lub umowy o ustanowieniu przez właściciela odrębnej własności tego lokalu. Stwierdzenie w zaświadczeniu starosty, że lokal jest „samodzielny”, stanowi wystarczający dowód dla sporządzenia umowy przez notariusza, który nie ma uprawnień ani możliwości weryfikacji tego zaświadczenia.”

Potrzebujesz porady prawnej?

KOMENTARZE (0)

Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!


Dodaj komentarz

DODAJ KOMENTARZ

ZOBACZ TAKŻE:

NA SKÓTY