Obowiązek wystawienia referencji pracownikowi

Pytanie:

Pracownik wystąpił na piśmie z prośbą o wystawienie opinii (referencji) pisemnej o jego pracy za okres zatrudnienia w firmie. Czy pracodawca ma obowiązek wydać opinię, czy może takiej opinii nie wydawać? Czy regulują to jakieś przepisy lub regulowały?

Masz inne pytanie do prawnika?

11.3.2009

Zespółe-prawnik.pl

Zespół
e-prawnik.pl

Odpowiedź prawnika: Obowiązek wystawienia referencji pracownikowi

Przepisy nakładają na pracodawcę obowiązek wystawienia świadectwa pracy. Natomiast przepisy nie regulują kwestii wydawania przez pracodawcę referencji byłemu pracownikowi. Wystawienie takich referencji jest zatem uzależnione od dobrej woli pracodawcy i nie można przymusić pracodawcy, by wystawił pracownikowi pismo świadczące o jego dobrej pracy w danej firmie. Prosimy również o zapoznanie się z poradą: Porady prawne
html" title="Czego pracownik może się domagać po rozwiązaniu umowy o pracę?">Czego pracownik może się domagać po rozwiązaniu umowy o pracę?
Porady prawne

Potrzebujesz porady prawnej?

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


Porady prawne