Czy należy wystawić fakturę wewnętrzną od zakupu folderów reklamowych, katalogów, ulotek informacyjnych, (...)

Czy należy wystawić fakturę wewnętrzną od zakupu folderów reklamowych, katalogów, ulotek informacyjnych, teczek ofertowych, wizytówek rozdawanych klientomi kontrahentom, w sytuacji gdy przy ich nabyciu został odliczony podatek VAT

POSTANOWIENIE

Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa ? Śródmieście, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa(t.j. Dz. U. z 2005r. nr 8, poz. 60 z późn. zm.), w związku z pismem Strony z dnia 01.06.2006r. (wpływ do tut. Urzędu 05.06.2006r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego

postanawia

uznać za prawidłowe stanowisko Strony przedstawione w piśmie z dnia 01.06.2006r. dotyczące zapytania: ?Czy należy wystawić fakturę wewnętrzną od zakupu folderów reklamowych, katalogów, ulotek informacyjnych, teczek ofertowych, wizytówek rozdawanych klientomi kontrahentom, w sytuacji gdy przy ich nabyciu został odliczony podatek VAT...?

Porady prawne

UZASADNIENIE

Z przedstawionego przez Stronę stanu faktycznego wynika, iż w ramach prowadzonej działalności dokonuje zakupu różnych towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.

Podatnik prosi o odpowiedź na pytanie: ?Czy należy wystawić fakturę wewnętrzną od zakupu folderów reklamowych, katalogów, ulotek informacyjnych, teczek ofertowych, wizytówek rozdawanych klientom i kontrahentom, w sytuacji gdy przy ich nabyciu został odliczony podatek VAT...?

Zdaniem podatnika w/w wydatki mają związek z prowadzoną działalnością i mają na celu utrwalenie dobrego wizerunku firmy z związku z tym przy ich nabyciu przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT na zasadach ogólnych i nie ma konieczności wystawiania faktury wewnętrznej.

W zawiązku z powyższym tut. organ podatkowy wyjaśnia co następuje:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m. in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 w/w ustawy przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia;2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny- jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.

Stosownie do art. 7 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług przepisu ust. 2 nie stosuje się jednak do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.

Z informacji przedstawionych przez Stronę w złożonym wniosku wynika, że Podatnik nabył towary w postaci folderów reklamowych, katalogów, ulotek informacyjnych, teczek ofertowych oraz wizytówek celem nieodpłatnego przekazania ich swoim kontrahentom i klientom. Powyższe służyć ma promowaniu wizerunku firmy oraz zapoznaniu ewentualnych klientów z asortymentem produkowanych wyrobów. Z uwagi na powyższe w przypadku, gdy nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, przysługuje podatnikowi prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego określonego na fakturach z tytułu ich nabycia oraz nie występuje konieczność wystawienia faktury wewnętrznej z uwagi na fakt, iż przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym tut. organ podatkowy postanowił jak w sentencji.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcęi stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania niniejszego postanowienia.

Jednocześnie tut. organ podatkowy informuje, że zgodnie z art. 14b § 1 niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4 jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu.W myśl § 2 w/w artykułu interpretacja, o której mowa w art. 14a § 1, jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji w trybie określonym w § 5.

Pouczenie

Na postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie za pośrednictwem tut. organu podatkowego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia(art. 236 Ordynacji podatkowej). Zażalenie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika