Stawka podatku VAT dla usług montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych wykonywanych (...)

Stawka podatku VAT dla usług montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych wykonywanych w budynkach mieszkalnych objętych społecznym programem mieszkaniowym.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 grudnia 2011r. (data wpływu 8 grudnia 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 lutego 2012r. (data wpływu 6 lutego 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych wykonywanych w budynkach mieszkalnych objętych społecznym programem mieszkaniowym ? jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2011r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 1 lutego 2012r. (data wpływu 6 lutego 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla usług montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych wykonywanych w budynkach mieszkalnych objętych społecznym programem mieszkaniowym.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej. Przedmiotem działalności gospodarczej jest działalność usługowa i handlowa. W ramach działalności usługowej Wnioskodawca wykonuje m.in. następujące czynności: usługa montażu bram garażowych rolowanych, rolet zewnętrznych i wewnętrznych, żaluzji, moskitier, markiz. Opisana działalność usługowa obejmuje swym zakresem również dostawę montowanych towarów.

W przypadku montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych, wykonanie tych usług jest przeprowadzane według następującego schematu: przyjęcie zlecenia w formie telefonicznej, osobiście lub poprzez e-mail, dokonanie pomiaru u klienta lub/i analiza projektów budowlanych, sporządzenie kosztorysu, uzgodnienie z klientem wysokości wynagrodzenia, formy płatności oraz ustalenie terminu wykonania usługi. Materiały zużyte do wykonanej usługi są zakupywane przez Wnioskodawcę lub są przez niego produkowane (Wnioskodawca zakupuje komponenty do wyrobu montowanych towarów). Wysokość wynagrodzenia Wnioskodawcy jest ustalana w jednej kwocie, bez podziału na montaż i wartość zużytych materiałów. Transport towarów na miejsce montażu jest dokonywany środkami transportowymi należącymi do Wnioskodawcy. Sam montaż jest wykonywany przez pracowników Wnioskodawcy. Umowa jest zawierana w formie ustnej.

Wykonywaną usługę montażu należy uznać za usługę kompleksową. Decyduje o tym cel zawartej umowy czyli zamontowanie bram garażowych rolowanych czy rolet zewnętrznych. Na fakturze dokumentującej wykonanie usługi Wnioskodawca wpisuje w jednej pozycji, np.: ?usługa ? montaż rolet zewnętrznych PKOB 111 wraz z materiałem".

Usługa montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych jest wykonywana w budynkach mieszkalnych (PKOB 111) jak i niemieszkalnych.

Dodatkowo w piśmie z dnia 1 lutego 2012r., będącym uzupełnieniem opis stanu faktycznego Wnioskodawca poinformował, że usługi montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych są wykonywane w budynkach mieszkalnych objętych społecznym programem mieszkaniowym.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Jaką stawkę podatku VAT należy zastosować do usługi montażu rolet zewnętrznych w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego?
  2. Jaką stawkę podatku VAT należy zastosować do usługi montażu bram garażowych rolowanych w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego?

Zdaniem Wnioskodawcy, należy zastosować następujące stawki podatku VAT:

Odpowiedź na pytanie nr 1:

7% (w okresie przejściowym w latach 2011-2013 stawka wynosi 8%) do usługi montażu rolet zewnętrznych w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego.

Zgodnie z art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, stawkę podatku 7% (w okresie przejściowym w latach 2011-2013 sławka wynosi 8%) stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Zadane pytanie odnosi się do usług montażu rolet zewnętrznych w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego czyli usługa ta jest objęta społecznym programem mieszkaniowym.

W sytuacji gdy montaż rolet zewnętrznych będzie dokonywany w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego to należy zastosować obniżoną stawkę podatku VAT. Warunek jest tylko jeden: usługa montażu musi być wykonana jako element budowy budynku mieszkalnego albo jako element remontu lub modernizacji budynku mieszkalnego.

Zgodnie z prawem budowlanym budowa to wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu. W zakres budowy czyli ?wykonywania obiektu budowlanego" wchodzi wiele rożnych czynności, m.in. murowanie, kopanie fundamentów, betonowanie, czy montaż rożnych materiałów. Montaż rolet zewnętrznych należy uznać za element wykonywania budynku, gdyż nie sposób sobie wyobrazić wykonanego (gotowego) budynku bez rolety zewnętrznej, gdy projekt budowlany zakłada istnienie takich rolet. Zamontowane rolety w momencie montażu stają się częściami składowymi budynku mieszkalnego (tak jak np. okna czy drzwi). Oczywiste jest, że w ramach jednej budowy różne czynności mogą być zlecane różnym podmiotom. Każdy z tych podmiotów wykonuje czynność, za którą ponosi odpowiedzialność w ramach trwającej budowy. Można wtedy przyjąć, że każda poszczególna usługa jest budową.

Zgodnie z prawem budowlanym remont to wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robot budowlanych, polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym. Z kolei słownik Wikipedia definiuje remont jako przywrócenie wartości użytkowej (funkcjonalności, sprawności techniczno-ekonomicznej) obiektu (maszyny, urządzenia, budynku). Przedstawione definicje należy stosować posiłkowo, zawłaszcza tę zawartą w prawie budowlanym. W ramach prawa podatkowego rozumianej jako autonomiczna gałąź prawa nie należy odwoływać się do innych aktów prawnych, gdy ustawa nie czyni tego wyraźnie. Dlatego zdaniem Wnioskodawcy ustawa o VAT posługuje się pojęciem remont w rozumieniu zaprezentowanym przez słownik Wikipedia, co odzwierciedla zamiar ustawodawcy objęcia każdego remontu obniżoną stawką podatku VAT (a nie tylko remontu w rozumieniu prawa budowlanego). Natomiast zgodnie ze słownikiem Wikipedia modernizacja oznacza unowocześnienie, uwspółcześnienie produktu, trwałe ulepszenie, np. istniejącego obiektu budowlanego prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej. W zakres pojęcia remontu czy modernizacji wchodzi wiele rożnych czynności, m.in. murowanie, betonowanie, gipsowanie, czy montaż różnych materiałów. Zamontowane rolety w momencie montażu stają się częściami składowymi budynku mieszkalnego (tak jak np. okna czy drzwi). Oczywiste jest, że w ramach remontu czy modernizacji różne czynności mogą być zlecane różnym podmiotom. Każdy z tych podmiotów wykonuje czynność, za którą ponosi odpowiedzialność w ramach remontu czy modernizacji. Można wtedy przyjąć, że każda poszczególna usługa jest czy to remontem czy modernizacją. Decyduje cel jakim kieruje się inwestor (szczegóły zawarte są w projekcie budowlanym, jeśli jest wymagany przez przepisy prawa) ? celem jest wyremontowanie budynku (czyli zamontowanie w miejsce starej rolety nowej o podobnych parametrach co powoduje przywrócenie wartości użytkowej) czy celem jest zmodernizowanie budynku (czyli zamontowanie nowej rolety powodujące unowocześnienie budynku). Najważniejsze jest, że poprzez montaż rolet zewnętrznych czy to w ramach remontu czy modernizacji zmieniają się parametry użytkowe budynku mieszkalnego.

Podsumowując, jeżeli usługi montażu rolet zewnętrznych wykonywane są w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego, to należy zastosować obniżoną stawkę podatku 7% (obecnie 8%).

Odpowiedź na pytanie nr 2:

7% (w okresie przejściowym w latach 2011-2013 stawka wynosi 8%) do usługi montażu bram garażowych rolowanych w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego, zgodnie z art. 41 ust 12 ustawy o VAT, stawkę podatku 7% (w okresie przejściowym w latach 2011-2013 stawka wynosi 8%) stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Zadane pytanie odnosi się do usługi montażu bram garażowych rolowanych w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego czyli usługa ta jest objęła społecznym programem mieszkaniowym.

W sytuacji gdy montaż bram garażowych rolowanych będzie dokonywany w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego to należy zastosować obniżoną stawkę podatku VAT. Warunek jest tylko jeden: usługa montażu musi być wykonana jako element budowy budynku mieszkalnego albo jako element remontu lub modernizacji budynku mieszkalnego.

Zgodnie z prawem budowlanym budowa to wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu. W zakres budowy czyli ?wykonywania obiektu budowlanego wchodzi wiele rożnych czynności, m.in. murowanie, kopanie fundamentów, betonowanie, czy montaż różnych materiałów. Montaż bram garażowych rolowanych należy uznać za element wykonywania budynku, gdyż nie sposób sobie wyobrazić wykonanego (gotowego) budynku bez bramy garażowej, gdy projekt budowlany zakłada istnienie takiej bramy. Zamontowana brama garażowa w momencie montażu staje się częścią składową budynku mieszkalnego (tak jak np. okna czy drzwi). Oczywiste jest, że w ramach jednej budowy różne czynności mogą być zlecane różnym podmiotom. Każdy z tych podmiotów wykonuje czynność za którą ponosi odpowiedzialność w ramach trwającej budowy. Można wtedy przyjąć, że każda poszczególna usługa jest budową.

Zgodnie z prawem budowlanym remont to wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych, polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym. Z kolei słownik Wikipedia definiuje remont jako przywrócenie wartości użytkowej (funkcjonalności, sprawności techniczno-ekonomicznej) obiektu (maszyny, urządzenia, budynku). Przedstawione definicje należy stosować posiłkowo, zawłaszcza tę zawartą w prawie budowlanym. W ramach prawa podatkowego rozumianej jako autonomiczna gałąź prawa nie należy odwoływać się do innych aktów prawnych, gdy ustawa nie czyni tego wyraźnie. Dlatego zdaniem Wnioskodawcy ustawa o VAT posługuje się pojęciem remont w rozumieniu zaprezentowanym przez słownik Wikipedia, co odzwierciedla zamiar ustawodawcy objęcia każdego remontu obniżoną stawką podatku VAT (a nie tylko remontu w rozumieniu prawa budowlanego). Natomiast zgodnie ze słownikiem Wikipedia modernizacja oznacza unowocześnienie, uwspółcześnienie produktu, trwałe ulepszenie, np. istniejącego obiektu budowlanego prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej. W zakres pojęcia remontu czy modernizacji wchodzi wiele różnych czynności, m.in. murowanie, betonowanie, gipsowanie, czy montaż różnych materiałów. Zamontowana brama garażowa w momencie montażu staje się częścią składową budynku mieszkalnego (tak jak np. okna czy drzwi). Oczywiste jest, że w ramach remontu czy modernizacji różne czynności mogą być zlecane różnym podmiotom. Każdy z tych podmiotów wykonuje czynność, za którą ponosi odpowiedzialność w ramach remontu czy modernizacji. Można wtedy przyjąć, że każda poszczególna usługa jest czy to remontem czy modernizacją. Decyduje cel jakim kieruje się inwestor (szczegóły zawarte są w projekcie budowlanym, jeśli jest wymagany przez przepisy prawa) ? celem jest wyremontowanie budynku (czyli zamontowanie w miejsce starej bramy nowej o podobnych parametrach co powoduje przywrócenie wartości użytkowej) czy celem jest zmodernizowanie budynku (czyli zamontowanie nowej bramy powodujące unowocześnienie budynku). Najważniejsze jest, że poprzez montaż bram garażowych rolowanych czy to w ramach remontu czy modernizacji zmieniają się parametry użytkowe budynku mieszkalnego.

Podsumowując, jeżeli usługi montażu bram garażowych rolowanych wykonywane są w ramach budowy budynku mieszkalnego oraz w ramach remontu czy modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego, to należy zastosować obniżoną stawkę podatku 7% (obecnie 8%).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054) zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ww. ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?).

Natomiast stosownie do art. 2 pkt 6 ww. ustawy o VAT przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Z kolei przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się, zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT, każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (?).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Przy czym, w myśl przepisu art. 41 ust. 2 wskazanej ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Stosownie jednak do art. 146a pkt 1 i 2 ww. ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,
  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

Stawkę podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, stosuje się ? w myśl art. 41 ust. 12 ww. ustawy o VAT ? do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się, w myśl art. 41 ust. 12a ww. ustawy, obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 ? wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Natomiast w myśl ust. 12b ww. art. 41, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, określonego w ust. 12a, nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej ww. limity, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Należy zwrócić uwagę na brzmienie art. 2 pkt 12 ustawy o VAT, zgodnie z którym przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont, modernizacja, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

Natomiast definicję remontu zawarto w pkt 8 tego artykułu. Zgodnie z jego brzmieniem przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Modernizacja to ?unowocześnienie i usprawnienie czegoś?- według internetowego słownika języka polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.).

Montaż ? wg powyższego słownika ? to ?składanie maszyn, aparatów, urządzeń z gotowych części; zakładanie, instalowanie urządzeń technicznych, łączenie oddzielnych części w całość?.

W związku z przytoczoną definicją stwierdzić należy, że pojęcie ?montaż? odnosi się do takiego sposobu działania, w efekcie którego z niezależnie od siebie istniejących części powstaje wytwór będący zupełnie nową całością.

W myśl przepisu art. 5a ww. ustawy o VAT, towary i usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów i usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Zauważa się, iż przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma ustalenie co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy świadczy usługę oraz czy czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT (dostawa, budowa, remont, modernizacja, przebudowa obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym).

Strony w umowach cywilnoprawnych określają co jest przedmiotem sprzedaży. Wobec powyższego jeżeli przedmiotem sprzedaży ma być konkretna usługa nie powinno się wyodrębniać poszczególnych elementów, które złożyły się na tę usługę i opodatkować ich osobno ponieważ usługodawca sprzedaje określoną usługę a nie elementy (koszty).

Analiza powołanych wyżej przepisów prawa podatkowego prowadzi do wniosku, iż warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, jest spełnione dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji budynków lub ich dostawy. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej 8% stawki podatku.

Z wniosku wynika, że przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawca jest działalność usługowa i handlowa. W ramach działalności usługowej Wnioskodawca wykonuje szereg czynności: usługa montażu bram garażowych rolowanych, rolet zewnętrznych i wewnętrznych, żaluzji, moskitier, markiz. Opisana działalność usługowa obejmuje swym zakresem również dostawę montowanych towarów. Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy jest ścisłe określenie stawki podatku dla usługi kompleksowej związanej z montażem bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych. Ww. usługi wykonywane są w ramach budowy, remontu i modernizacji.

Na fakturze dokumentującej wykonanie usługi Wnioskodawca wpisuje w jednej pozycji, np.: ?usługa ? montaż rolet zewnętrznych PKOB 111 wraz z materiałem".

Usługi montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych są wykonywane w budynkach mieszkalnych (PKOB 111) objętych społecznym programem mieszkaniowym.

Odnosząc przedstawiony stan prawny do zaistniałego stanu faktycznego należy stwierdzić, iż usługi zarówno w zakresie montażu bram garażowych rolowanych i rolet zewnętrznych, wykonywane przez Wnioskodawcę w ramach remontu czy modernizacji w budynkach mieszkalnych objętych społecznym programem mieszkaniowym, podlegają obecnie opodatkowaniu preferencyjną 8% stawką podatku VAT.

Stawka ta będzie mieć zastosowanie do całości robót budowlanych (koszt robocizny oraz materiału), pod warunkiem, że roboty te wykonywane będą w budynkach mieszkalnych zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym oraz, że Wnioskodawca będzie zawierał umowy na wykonanie robót remontowo-budowlanych, bez wyodrębniania poszczególnych elementów, które złożą się na tę usługę.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja rozstrzyga tylko w sytuacji, kiedy Wnioskodawca dokonuje montażu bram garażowych rolowanych oraz rolet zewnętrznych w ramach budowy budynku mieszkalnego lub remontu bądź modernizacji istniejącego budynku mieszkalnego objętego społecznym programem mieszkaniowym, bowiem takie założenie we własnym stanowisku przyjął Wnioskodawca.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika