Stawka podatku dla produkcji i montażu balustrad schodowych, balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych (...)

Stawka podatku dla produkcji i montażu balustrad schodowych, balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych w budynkach i lokalach mieszkalnych.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16.09.2011 r. (data wpływu 20.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla produkcji i montażu balustrad schodowych, balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych w budynkach i lokalach mieszkalnych - jest prawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 20.09.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla produkcji i montażu balustrad schodowych, balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych w budynkach i lokalach mieszkalnych

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca zajmuje się między innymi produkcją wyrobów formowanych składanych na zimno, produkcją metalowych elementów stolarki budowlanej, kuciem, prasowaniem, wytłaczaniem i walcowaniem metali, jak również świadczy usługi w zakresie instalacji i montażu wyprodukowanych elementów metalowych. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka będzie wykonywać prace dotyczące produkcji i montażu balustrad na klatkach schodowych budynków zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, produkcji i montażu balustrad balkonowych i tarasowych w budynkach zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, produkcji i montażu krat okiennych w budynkach zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, w nowowybudowanych budynkach, jak również w budynkach już oddanych do użytkowania w ramach prac remontowych.

Do wyceny wyprodukowanych balustrad schodowych, balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych dostarczonych na podstawie zawartej umowy z deweloperem lub w ramach indywidualnych zleceń otrzymanych od osób fizycznych będących właścicielami lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 150 m#178; oraz budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m#178;, Spółka ma zamiar stosować stawkę podatku VAT w wysokości 8%. Natomiast do wyceny wyprodukowanych balustrad schodowych, balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych dostarczonych na podstawie zawartej umowy z zarządcą nieruchomości lub w ramach indywidualnych zleceń otrzymanych od osób fizycznych będących właścicielami lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m#178; oraz budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m#178;, Spółka ma zamiar stosować stawkę podatku VAT w wysokości 8% i 23% podzielonych według proporcji, jaką tworzy rzeczywista powierzchnia użytkowa i limit odpowiednio 150 m#178; lub 300 m#178;. Wszystkie metalowe elementy, o których mowa, będą montowane w bryle budynku i stanowić będą elementy związane z zachowaniem bezpieczeństwa w trakcie użytkowania, tak w częściach wspólnych budynku, w którym znajdują się lokale mieszkalne, jak również w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, a budynki te zgodnie z Polską Klasyfikacją Obiektów budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.) określone są symbolem PKOB dział 11 grupa 111, 112, 113 klasa 1110, 1121, 1122, 1130.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy zastosowanie stawki podatku VAT w wysokości 8% i 23% dla produkcji i montażu balustrad schodowych, balustrad balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym będzie właściwe...

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zdaniem Spółki, zastosowanie stawki VAT w wysokości 8% dla wyprodukowanych i montowanych balustrad schodowych, balustrad balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych nieprzekraczających 300 m#178; powierzchni użytkowej oraz w budynkach wielorodzinnych, gdzie lokale mieszkalne nie przekraczają 150 m#178; powierzchni użytkowej - jest prawidłowe.

Według Spółki, zastosowanie stawki VAT w wysokości 23% dla wyprodukowanych i montowanych balustrad schodowych, balustrad balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, przekraczających 300 m#178; powierzchni użytkowej - w części przekraczającej limit 300 m#178; - oraz w budynkach wielorodzinnych, gdzie lokale mieszkalne przekraczają 150 m#178; powierzchni użytkowej - w częściach przekraczających ten limit powierzchni - jest również prawidłowe. Wynika to z art. 41 ust.12 i ust.12 lit a i b ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004 r. nr 54, poz. 535 ze zm.), w myśl którego stawkę podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2 stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu tym podatkiem podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (?) ? art. 7 ust. 1 ww. ustawy.

Art. 2 pkt 6 tej ustawy stanowi natomiast, iż przez towary rozumie się rzeczy ruchome oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Ponadto, art. 8 ust. 1 ustawy określa, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (?).

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Należy natomiast zaznaczyć, że zarówno w przepisach ww. ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej, przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku w stosunku do niektórych czynności.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 ww. ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W tym miejscu należy zauważyć, iż z dniem 1 stycznia 2011 r. zmianie uległy stawki podatku od towarów i usług.

Stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Stosownie zaś do przepisu art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym - zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy - rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 - wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Obiektami budownictwa mieszkaniowego są budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11 (art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług).

Art. 41 ust. 12b ww. ustawy o podatku od towarów i usług stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2,
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ww. ustawy o podatku od towarów i usług).

Stosownie do § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy, obniża się do wysokości 8% dla:

  1. robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;
  2. robót konserwacyjnych dotyczących:
    1. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,
    2. lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12
    - w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont ( § 7 ust. 2 ww. rozporządzenia).

Jak wynika z powołanych wyżej przepisów, ustawa o podatku od towarów i usług, poprzez podanie klasyfikacji, odwołuje się do Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych. Zatem dla celów VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316, z późn. zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych. Zgodnie z tym rozporządzeniem, w dziale 11 mieszczą się budynki mieszkalne. Dział ten obejmuje grupy budynków: 111 - mieszkalnych jednorodzinnych, 112 - o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, 113 - zbiorowego zamieszkania.

W myśl przepisu art. 5a ustawy o podatku od towarów i usług, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne. W przypadku preferencyjnego rozwiązania, o którym mowa w art. 41 ust. 12 ww. ustawy, istotne jest zatem określenie, czy i w jakim zakresie ustawodawca odwołuje się w nim do klasyfikacji statystycznych, a w przypadku braku takiego odwołania, jakie znaczenie należy przypisać normie tam zawartej. W przepisie tym ustawodawca wymienił czynności oraz wskazał, że muszą one dotyczyć określonych obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

W przypadku czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ww. ustawy o podatku od towarów i usług ustawodawca nie powołał symboli statystycznych, a zatem dla celów stosowania tego przepisu czynności te nie powinny być identyfikowane za pomocą klasyfikacji statystycznych. Natomiast, jak już zaznaczono, przy definiowaniu ww. obiektów ustawodawca, co do zasady, odwołuje się do klasyfikacji statystycznych, jednakże kwestia ta w kontekście pytania Wnioskodawcy nie budzi wątpliwości.

Dla określenia właściwej stawki podatku VAT w przedmiotowej sprawie należy zatem ustalić, czy określona czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ww. ustawy o podatku od towarów i usług (dostawa, budowa, remont, modernizacja, termomodernizacja, przebudowa obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym).

Przepisy ww. ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.) przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

Z kolei zgodnie z pkt 7a tego artykułu, przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.

Natomiast definicję remontu zawarto w pkt 8 art. 3 cyt. ustawy Prawo budowlane. Zgodnie z jego brzmieniem, przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Modernizacja to ?unowocześnienie i usprawnienie czegoś?- według internetowego słownika języka polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.). Przez modernizację rozumie się trwałe ulepszenie np. istniejącego obiektu budowlanego prowadzące do zwiększenia jego wartości użytkowej.

Montaż ? wg ww. słownika - to ?składanie maszyn, aparatów, urządzeń z gotowych części; zakładanie, instalowanie urządzeń technicznych, łączenie oddzielnych części w całość.?.

W związku z przytoczoną definicją stwierdzić należy, że pojęcie ?montaż? odnosi się do takiego sposobu działania, w efekcie którego z niezależnie od siebie istniejących części powstaje wytwór będący zupełnie nową całością.

Należy zauważyć, iż sama usługa montażu czy też instalacja poszczególnych towarów nie może być traktowana jako remont, modernizacja, czy też termomodernizacja. Dopiero w połączeniu z zespołem innych czynności, w wyniku których podnosi się bądź też przywraca poprzedni stan techniczny czy wartość użytkową budynku lub lokalu, można traktować ją jako usługę remontu, modernizacji lub termomodernizacji, o których mowa w ustawie.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Spółka - czynny podatnik podatku od towarów i usług - zajmuje się produkcją metalowych elementów stolarki budowlanej, kuciem, prasowaniem, wytłaczaniem i walcowaniem metali, jak również świadczy usługi w zakresie instalacji i montażu wyprodukowanych elementów metalowych. W ramach tej działalności Spółka będzie wykonywać prace dotyczące produkcji i montażu balustrad na klatkach schodowych budynków zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, produkcji i montażu balustrad balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych w budynkach zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, zarówno w nowowybudowanych budynkach, jak również w budynkach już oddanych do użytkowania w ramach prac remontowych. Wszystkie ww. metalowe elementy będą montowane w bryle budynku i stanowić będą elementy związane z zachowaniem bezpieczeństwa w trakcie użytkowania, tak w częściach wspólnych budynku, w którym znajdują się lokale mieszkalne, jak również w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych. Budynki te, zgodnie z Polską Klasyfikacją Obiektów budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.), określone są symbolem PKOB dział 11 grupa 111, 112, 113 klasa 1110, 1121, 1122, 1130. Do ww. prac, wykonanych na podstawie zawartej umowy z deweloperem lub w ramach indywidualnych zleceń otrzymanych od osób fizycznych będących właścicielami lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 150 m#178; oraz budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m#178;, Spółka ma zamiar stosować stawkę podatku VAT w wysokości 8%. Natomiast w przypadku umowy zawartej z zarządcą nieruchomości lub w ramach indywidualnych zleceń otrzymanych od osób fizycznych będących właścicielami lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m#178; oraz budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m#178;, Spółka ma zamiar stosować stawkę podatku VAT w wysokości 8% i 23% podzielonych według proporcji, jaką tworzy rzeczywista powierzchnia użytkowa i limit odpowiednio 150 m#178; lub 300 m#178;.

Pytanie Wnioskodawcy dotyczy prawidłowości zastosowania stawki podatku dla opisanych prac w ww. przypadkach.

Zauważyć należy, iż przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma ustalenie, co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy świadczy usługę oraz czy czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o VAT (dostawa, budowa, remont, modernizacja, przebudowa obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym).

Strony w umowach cywilnoprawnych określają, co jest przedmiotem sprzedaży. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest usługa remontowa, budowlana, budowlano-montażowa, wówczas nie można z niej wyłączyć poszczególnych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, ponieważ obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy (materiały, robocizna, transport, zużyta energia, narzędzia itp.). Wyliczenie, co składa się na wykonaną usługę, ma istotne znaczenie informacyjne przy ustalaniu ceny, jednak nie może uzasadniać odrębnego kwalifikowania poszczególnych elementów zawartych w tym wyliczeniu (dla celów podatkowych).

Odnosząc zatem wskazane regulacje prawne do opisanego zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, iż usługi składające się na wykonanie i montaż metalowych elementów stolarki budowlanej, tj. balustrad schodowych, balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych, mieszczą się w zakresie objętym art. 41 ust. 12 ustawy o VAT. Powyższe usługi, w ocenie tut. Organu, wykonywane w nowo powstającym budynku objętym społecznym programem mieszkaniowym, zakwalifikować można jako modernizację, gdyż wykonanie takich prac przyczynia się do trwałego ulepszenia czy też podniesienia wartości użytkowej lokali/budynków mieszkalnych. Zaś w przypadku, gdy wymienione powyżej usługi dokonywane są w istniejącym budynku i polegają na wymianie bądź zamontowaniu ww. elementów, wypełniają znamiona remontu. Zatem do ich wykonywania, Wnioskodawca winien zastosować obniżoną stawkę podatku VAT, tj. w wysokości 8%, pod warunkiem, iż przedmiotem umowy zawartej przez Wnioskodawcę ze zleceniodawcą będzie wykonywanie usługi montażu opisanych wyżej metalowych elementów stolarki budowlanej.

Prawidłowość zakwalifikowania wykonywanych przez Wnioskodawcę czynności jako świadczenia usług remontowych lub modernizacyjnych potwierdza też Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008r. i stosowana obecnie do celów podatkowych, która w grupowaniu 43.32.10.0 wymienia ?roboty instalacyjne stolarki budowlanej?. Wprawdzie, jak już wskazano powyżej, w treści powołanego przepisu art. 41 ust. 12 ustawy ustawodawca użył m.in. pojęć: modernizacja i remont nie podając symboli statystycznych dla tych usług, niemniej jednak klasyfikacja statystyczna może w tym przypadku pełnić funkcję pomocniczą przy identyfikowaniu określonych czynności wykonywanych w ramach prowadzonej przez Spółkę działalności.

Reasumując, montaż wyprodukowanych przez Spółkę balustrad schodowych, balkonowych i tarasowych oraz krat okiennych wykonywany w budynkach i lokalach mieszkalnych (tj. obiektach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym) ? w zakresie, w jakim usługi te świadczone będą w ramach remontu lub modernizacji ? podlegać będzie opodatkowaniu obniżoną stawką podatku VAT w wysokości 8%, zgodnie z art. 41. ust. 12 ustawy w zw. z art. 41 ust. 2 oraz art. 146a pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem limitów wskazanych w art. 41 ust. 12b ustawy. Należy bowiem mieć na względzie, iż w przypadku budownictwa nie objętego społecznym programem mieszkaniowym (tj. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2 oraz lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2), preferencyjną stawkę podatku VAT w wysokości 8% stosuje się, zgodnie z art. 41 ust. 12c ustawy, tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej te obiekty do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej. Natomiast w pozostałej części, nie objętej stawką preferencyjną, zastosowanie znajdzie podstawowa stawka podatku w wysokości 23%.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz.U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika