Czy umieszcanie reklamy UNICEFU na stronach internetowych jako reklamy zastępczej będzie podlegało (...)
Czy umieszcanie reklamy UNICEFU na stronach internetowych jako reklamy zastępczej będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT?
Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, Spółka zajmuje się pośrednictwem w sprzedaży produktu lub usługi poprzez internet. Poszukuje właścicieli stron internetowych, od których wydzierżawia miejsce na stronach internetowych, a następnie umieszcza na nich reklamę produktu lub usługi. Zdarzać się będzie zdaniem Spółki sytuacja, w której na wykupionej powierzchni reklamowej, z uwagi na brak klientów będzie wyświetlana reklama UNICEF jako reklama zastępcza. Na ww. reklamie będzie widoczny zapis kto powyższą reklamę wyświetla.
Zdaniem Spółki do nieodpłatnego świadczenia usług, związanego z przedmiotem działalności gospodarczej Spółki, nie ma tu zastosowania art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.
Stanowisko Spółki jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) nieodpłatne świadczenie usług niebędące dostawą towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie są one związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi usługami, w całości lub w części , traktuje się jak odpłatne świadczenie usług.
Wobec powyższego, z uwagi na fakt, iż wyświetlanie reklamy UNICEF jest usługą nieodpłatną i związaną z przedmiotem działalności gospodarczej Spółki nie ma tu zastosowania ww. art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.