- dotyczy zryczałtowanego podateku dochodoweo płaconeo od przychodów uzyskanych z komisowej sprzedaży (...)
- dotyczy zryczałtowanego podateku dochodoweo płaconeo od przychodów uzyskanych z komisowej sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego.
W dniu 04.05.2007 r. w trybie art. 14a § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ? Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) złożył Pan wniosek o pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, przedstawiając następujący stan faktyczny.
Prowadzi Pan działalność gospodarczą polegającą na komisowej sprzedaży używanych artykułów gospodarstwa domowego.
W związku z powyższym kieruje Pan pytanie ? czy prowadząc taką działalność może się Pan rozliczać w formie ryczałtu ewidencjonowanego.
Zdaniem Pana ? komis rzeczy używanych może być opodatkowany ryczałtem.
Mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie stwierdza co następuje.
Opodatkowanie przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej zryczałtowanym podatkiem dochodowym reguluje ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. nr 144, poz. 930 ze zm.).
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej ?spółką?.
Art. 8 cyt. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym (...) zawiera czynności wyłączające z opodatkowania uzyskane przychody w formie ryczałtu.
Z przepisu tego nie wynika, aby osoba prowadząca sprzedaż komisową rzeczy używanych była pozbawiona możliwości skorzystania z tej formy podatku.
Tym samym może Pan opłacać podatek dochodowy w formie zryczałtowanej, a jego wysokość wynosi 8,5% od uzyskanej prowizji, o czym mowa w art. 12 ust. 1, pkt 3 lit. g powołanej na wstępie ustawy.
W świetle powyższego Naczelnik Urzędu Skarbowego w Olsztynie uznał, że stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe i postanowił jak w sentencji.
Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.Stosownie do art. 14b § 1 interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta.
Wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwe dla wnioskodawcy do czasu zmiany lub uchylenia zgodnie z art. 14b § 2 ustawy ? Ordynacja podatkowa .
Interpretacja traci moc w momencie zmiany stanu prawnego.
Na niniejsze postanowienie służy Stronie prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Olsztynie w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej).
Zażalenie zgodnie z zapisem art. 222 wyżej cyt. ustawy ? Ordynacja podatkowa winno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.