Forum prawne

Umowa z operatorem telefonii komórkowej

Witam,
W dniu 12 września podczas rozmowy telefonicznej z operatorem T-Mobile wyraziłem chęć przedłużenia umowy na kolejne 2 lata na określonych zasadach. Dzień później podpisałem aneks do umowy z operatorem poprzez kuriera, gwarantował on pakiet bezpłatnych minut, pakiet internetowy oraz zakup telefonu. Telefon był fabrycznie zapakowany, zapłaciłem za niego gotówką a reszta opłat za niego została wliczona w abonament zgodnie z załączonym harmonogramem spłat (oferta specjalna wymiana telefonu na raty). W tym
samym dniu (piątek) tj. w dniu podpisania umowy i odebrania telefonu okazało się że telefon ma niesprawny przycisk - działał on tylko z jednej strony. W poniedziałek 16 września poszedłem do salonu i oddałem telefon do reklamacji - dostałem telefon zastępczy. Nieświadomie skorzystałem z reklamacji w ramach gwarancji a nie rękojmi i to był mój największy błąd.
Pracuje na etacie ale prowadzę też działalność gosp. - 1-osobowa firma. Myślałem, że w terminie 14 dni dostanę telefon sprawny ale sprawy zaczynają się przedłużać - jak
dowiedziałem się w firmie do której wysłano telefon (firma Regenersis z Warszawy) zakwalifikowała go do wymiany i wysłała do producenta żądanie wymiany telefonu - nie udzielono mi informacji czy żądanie wysłano do Chin, USA czy innego kraju i ile to potrwa. Gdybym kupił telefon na osobę fizyczną to przysługiwałoby mi prawo do odstąpienia od umowy a tak zostałem bez telefonu. Podpisałem umowę ale nie mogę korzystać z internetu bo dostałem archaiczny telefon zastępczy - czy można to wykorzystać jako argument?. Czy powinieniem dodatkowo pisemnie zgłosić że zakupiłem jak się okazało wadliwy telefon żeby nie utracić uprawnień z tytułu rękojmii art. 563 par.1 ?? Jaki wykonać krok żeby nie stracić uprawnień i zmusić operatora do szybszego załatwienia sprawy? Operator powołuje się że to gwarant może przedłużać czas reklamacji ale ja reklamowałem telefon u sprzedawcy a nie u gwaranta. Jakie mam realne prawa? Dodatkowo doczytałem, że gwarant wymienia telefony na refabrykowane a nie na nowe, więc zamiast nowego telefonu będę miał składaka :/ którzy przysyłają bez pudełka z nowym numerem IMEI. Jaki krok wykonać żeby zmusić operatora do wymiany telefonu? Czy ma znaczenie, że to sprzedaż na raty? Przecież mam fakturę na konkretny numer IMEI telefonu, czy mogę żądać nowej faktury? Niestety producent nie przedłuża terminu gwarancji o czas gdy jest on w reklamacji. Czy mogę się powołać że osoba przyjmująca telefon nie poinformowała mnie o przysługującej możliwości wyboru drogi reklamacji ?

2013.9.30 12:25:39

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Umowa z operatorem telefonii komórkowej

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika