Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Poprzednie Pytanie: 2 z 2 W Ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, jest zapis o dziesięciodniowym terminie na ewentualne odstąpienie od zawartej umowy, ale jest tu mowa tylko o konsumentach. Co jednak np. z osobami pracującymi na etacie i dodatkowo prowadzącymi działalność gospodarczą lub wręcz firmami? Czy podmioty te obejmuje również zapis o możliwości odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, gdy oferta została przedstawiona telefonicznie lub w wiadomości e-mail i początkowo spotkała się z akceptacją?

Fragment odpowiedzi specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:
Art. 2 powołanej w pytaniu ustawy przewiduje, że konsument, który zawarł umowę poza lokalem przesiębiorstwa może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając odpowiednie oświadczenie (...)

Odpowiedź zablokowana

Dostęp do e-prawnik.pl na 24h! za: 10,70zł

Wyślij SMS na numer: 7968, w treści wpisując EP

* kod otrzymany przez sms (6 znaków)

pełna oferta
już od 60 gr dziennie

posiadasz "Dostęp do treści?"


regulamin

instrukcja obsługi SMS

Po wysłaniu SMS'a otrzymasz odpowiedź zawierającą specjalny kod dostępu, który należy wpisać w okienku logowania. Kod umożliwia przeglądanie wszystkich treści w portalu e-prawnik.pl

Zapoznaj się z regulaminem usługi. Aby skorzystać z usługi musisz mieć poprawnie skonfigurowaną obsługę plików cookie.

Wysyłając SMS na w/w numery wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany numer telefonu komórkowego.


Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

Podobne Artykuły

 

Komentarze: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

  • pytek 2010-01-12 16:46:15

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    ciąg dalszy poprzedniego zapytania "Powyższe informacje mają charakter wiążący i powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania. Obowiązek poinformowania konsumenta należy traktować jako aktywne działanie przedsiębiorcy. Nie wystarczy umożliwienie konsumentowi uzyskania wymaganych informacji, konieczne jest ich rzeczywiste przekazanie. Nie uważa się za poinformowanie konsumenta sytuacji, gdy przedsiębiorca umieszcza na stronie internetowej hiperłącze do strony zawierającej wymagane wiadomości bądź w przesłanej wiadomości elektronicznej zamieszcza adres strony internetowej, pod którą konsument może uzyskać informacje. Sama forma, w jakiej informacje przedkontraktowe powinny zostać przesłane konsumentowi jest dowolna. Ze względu na niskie koszty, najlepiej przesyłać te informacje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. czy ma to zastosowanie do osoby prowadzącej działalnośc gospodarczą

  • pytek 2010-01-12 16:34:09

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    w wymienionej ustawie jest poniższy zapis Ustawa o ochronie praw konsumenta nakłada na przedsiębiorcę tzw. obowiązki przedkontraktowe polegające przede wszystkim na przekazaniu konsumentowi szeregu wymaganych ustawą informacji. Informacje te powinny zostać przekazane zanim dojdzie do zawarcia umowy, najpóźniej jednak w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy. Obowiązek informowania konsumenta dotyczy zarówno złożenia oferty, zaproszenia do składania ofert, jak i zaproszenia do negocjacji. Konsument powinien być informowany o: imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedzibie) przedsiębiorcy, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany, istotnych właściwościach świadczenia, cenie lub wynagrodzeniu obejmującym wszystkie składniki, a w szczególności cła i podatki, zasadach zapłaty ceny i wynagrodzenia, kosztach i sposobie dostawy, prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni ze wskazaniem wyjątków określonych w ustawie, kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy, terminie przekazania oferty lub informacji o cenie lub wynagrodzeniu, minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe, miejscu i sposobie składania reklamacji, prawie wypowiedzenia umowy w przypadku, gdy czas trwania umowy nie jest oznaczony. pytanie - czy dotyczy on tylko konsumenta czy te warunki musza być spełnione jeśli umowa zawierana jest z osoba prowadzącą działalność gospodarczą? będę wdzięczny za odpowiedź

  • chriswaw 2009-11-21 19:01:06

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    Ale zawsze zostaje jeszcze dobrodziejstwo art.84 par.1 Kodeksu Cywilnego, traktującego o przypadku zawarcia umowy pod wpływem błędu. Należy tylko wykazać, że błąd n.p. w rozeznaniu w przedmiocie warunków umowy był istotny. Roszczenie takie przedawnia się dopiero po roku od zawarcia umowy a nie po 10 dniach. Można dochodzić przed sądem uznania umowy za nieważną (nieistniejącą) w trybie art. 189 Kodeksu postępowania Cywilnego. W internecie jest sporo na ten temat, więc nie będę się rozpisywał.


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 8
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Wiesław

    ocena usługi:

    Witam.bardzo serdecznie dziękuje za opinie-wyszliście Państwo na przeciw moim oczekiwaniom w sposób optymalny..zdaję sobie sprawę ,że temat ze względu na niedookreśloność prawna wielu elementów był trudny...dołożyliście Państwo staranności i dostałem materiał ,który będzie mi pomocny w walkach ze spółdzielnią...chodzi bowiem o sam proces wyboru metody i obowiązki spóldzielni z tym związane-to jest proces mający swoje wymogi i zamierzam udowodnić,że nie zostały one spełnione. jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
  • Bożena

    ocena usługi:

    Serdecznie polecam usługi e-prawnika. Porady rzetelne, szybkie i bez wychodzenia z domu. DZIĘKUJĘ
  • Darek

    ocena usługi:

    Naprawdę szybko i profesjonalnie Dziekuję
  • Waldemar

    ocena usługi:

  • Andrzej

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolony z otrzymanej opinii prawnej. Przyznam, że nie spodziewałem się aż tak rzetelnego i obszernego opracowania, po prostu pełny profesjonalizm. Wszystkie sugestie i zalecenia zawarte w opinii zostały przeze mnie w pełni wykorzystane ze skutkiem jak najbardziej pozytywnym - wydawnictwo całkowicie wycofało się z dotychczasowych żądań, a o to mi chodziło. Polecam wszystkim serwis e-prawnik.pl
  • Rozalia

    ocena usługi:

    Dziękuję za wyczerpującą opinię prawną.
  • Anna

    ocena usługi:

    Rewelacja. Polecam wszystkim.
  • Dagmara

    ocena usługi:

    Bardzo dziekuje za szybka i profesjonalna odpowiedz .Polecam !
  • Zdzisław

    ocena usługi:

    Naprawdę polecam, szybko i sprawnie no i profesjonalnie, bardzo Państwu dziękuję. Pozdrawiam.
  • Urszula

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z wyczerpującej odpowiedzi. Opinia rzetelna i bardzo pomocna w dalszym działaniu. Polecam korzystanie z e-prawnika.
  • Tomasz

    ocena usługi:

    O.K.
  • wojtek

    ocena usługi:

    Dziękuję bardzo za usługę w pełni profesjonalną i uczciwą.Jestem zadowolony.Z pewnością w przyszłości będę korzystać z Państwa usług bo to ogromna wygoda i oszczędność czasu.Polecam was wszystkim.
  • dbj

    ocena usługi:

    Szybko merytorycznie i rzetelnie
  • Arletta

    ocena usługi:

    Szybko, sprawnie, rzetelnie. Polecam
  • Róża

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z usługi e-prawnik.pl odpowiedź udzielona szybko, konkretnie, zrozumiale, polecam każdemu aby kierować tu pytania, na prawdę jest profesjonalizm. Ja dziękuję serdecznie.
  • Rozalia.

    ocena usługi:

    porada prawna była dokładna i wyczerpująca, jestem zadowolona.
  • Irena

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za wyczerpującą opinię prawną. Profesjonalna pomoc prawna dodała mi pewności i przekonania w konkretnym działaniu. Polecam pomoc e-prawnika.





Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane