Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Poprzednie Pytanie: 2 z 2 W Ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, jest zapis o dziesięciodniowym terminie na ewentualne odstąpienie od zawartej umowy, ale jest tu mowa tylko o konsumentach. Co jednak np. z osobami pracującymi na etacie i dodatkowo prowadzącymi działalność gospodarczą lub wręcz firmami? Czy podmioty te obejmuje również zapis o możliwości odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, gdy oferta została przedstawiona telefonicznie lub w wiadomości e-mail i początkowo spotkała się z akceptacją?

Fragment odpowiedzi specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:
Art. 2 powołanej w pytaniu ustawy przewiduje, że konsument, który zawarł umowę poza lokalem przesiębiorstwa może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając odpowiednie oświadczenie (...)

Odpowiedź zablokowana

Dostęp do e-prawnik.pl na 24h! za: 10,70zł

Wyślij SMS na numer: 7968, w treści wpisując EP

* kod otrzymany przez sms (6 znaków)

pełna oferta
już od 60 gr dziennie

posiadasz "Dostęp do treści?"


regulamin

instrukcja obsługi SMS

Po wysłaniu SMS'a otrzymasz odpowiedź zawierającą specjalny kod dostępu, który należy wpisać w okienku logowania. Kod umożliwia przeglądanie wszystkich treści w portalu e-prawnik.pl

Zapoznaj się z regulaminem usługi. Aby skorzystać z usługi musisz mieć poprawnie skonfigurowaną obsługę plików cookie.

Wysyłając SMS na w/w numery wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany numer telefonu komórkowego.


Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

Podobne Artykuły

 

Komentarze: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

  • pytek 2010-01-12 16:46:15

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    ciąg dalszy poprzedniego zapytania "Powyższe informacje mają charakter wiążący i powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania. Obowiązek poinformowania konsumenta należy traktować jako aktywne działanie przedsiębiorcy. Nie wystarczy umożliwienie konsumentowi uzyskania wymaganych informacji, konieczne jest ich rzeczywiste przekazanie. Nie uważa się za poinformowanie konsumenta sytuacji, gdy przedsiębiorca umieszcza na stronie internetowej hiperłącze do strony zawierającej wymagane wiadomości bądź w przesłanej wiadomości elektronicznej zamieszcza adres strony internetowej, pod którą konsument może uzyskać informacje. Sama forma, w jakiej informacje przedkontraktowe powinny zostać przesłane konsumentowi jest dowolna. Ze względu na niskie koszty, najlepiej przesyłać te informacje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. czy ma to zastosowanie do osoby prowadzącej działalnośc gospodarczą

  • pytek 2010-01-12 16:34:09

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    w wymienionej ustawie jest poniższy zapis Ustawa o ochronie praw konsumenta nakłada na przedsiębiorcę tzw. obowiązki przedkontraktowe polegające przede wszystkim na przekazaniu konsumentowi szeregu wymaganych ustawą informacji. Informacje te powinny zostać przekazane zanim dojdzie do zawarcia umowy, najpóźniej jednak w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy. Obowiązek informowania konsumenta dotyczy zarówno złożenia oferty, zaproszenia do składania ofert, jak i zaproszenia do negocjacji. Konsument powinien być informowany o: imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedzibie) przedsiębiorcy, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany, istotnych właściwościach świadczenia, cenie lub wynagrodzeniu obejmującym wszystkie składniki, a w szczególności cła i podatki, zasadach zapłaty ceny i wynagrodzenia, kosztach i sposobie dostawy, prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni ze wskazaniem wyjątków określonych w ustawie, kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy, terminie przekazania oferty lub informacji o cenie lub wynagrodzeniu, minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe, miejscu i sposobie składania reklamacji, prawie wypowiedzenia umowy w przypadku, gdy czas trwania umowy nie jest oznaczony. pytanie - czy dotyczy on tylko konsumenta czy te warunki musza być spełnione jeśli umowa zawierana jest z osoba prowadzącą działalność gospodarczą? będę wdzięczny za odpowiedź

  • chriswaw 2009-11-21 19:01:06

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    Ale zawsze zostaje jeszcze dobrodziejstwo art.84 par.1 Kodeksu Cywilnego, traktującego o przypadku zawarcia umowy pod wpływem błędu. Należy tylko wykazać, że błąd n.p. w rozeznaniu w przedmiocie warunków umowy był istotny. Roszczenie takie przedawnia się dopiero po roku od zawarcia umowy a nie po 10 dniach. Można dochodzić przed sądem uznania umowy za nieważną (nieistniejącą) w trybie art. 189 Kodeksu postępowania Cywilnego. W internecie jest sporo na ten temat, więc nie będę się rozpisywał.


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Małgorzata

    ocena usługi:

    wszystkim niezdecydowanym serdecznie polecam portal e-prawnik.Ogromny plus dla portalu, że moja sprawa została bardzo dogłębnie zbadana. Stanowisko prawne i dalsza ścieżka postępowania jasno określona.Wszystkie moje wątpliwości, które nasuwały mi się po otrzymaniu opinii sukcesywnie przez kilka dni zostały wyjaśnione.Drugi ogromny plus za bardzo szybki czas reakcji na moja wysyłana korespondencję.Dzięki kontaktowi z portalem e-prawnik mam poczucie, że nie jestem sama z problemem.Biorąc pod uwagę konkurencyjną na rynku cenę za usługę, z całym przekonaniem mogę potwierdzić, że była tego warta.
  • Z. Wiśniewski

    ocena usługi:

    Jestem wysoce usatysfakcjonowany pracą zespołu e-prawnik.pl Gorąco polecam
  • Renata

    ocena usługi:

  • Damian

    ocena usługi:

  • Zbyszek

    ocena usługi:

    Biuro e-prawnik pomogło w sprawie, za co dziękuje.
  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Bardzo trafna i rzeczowa obsługa Polecam wszystkim, którzy potrzebują porady prawnej
  • Sławomir

    ocena usługi:

    Dziękuję za poradę. Bardzo pomocny serwis, rzeczowe odpowiedzi, krótki czas oczekiwania na wycenę opinii. Naprawdę jestem zadowolony. Polecam
  • Wiesława

    ocena usługi:

    Dziękuję..., otrzymałam jasną i profesjonalną odpowiedź polecam Wiesława
  • Adam

    ocena usługi:

    Dzięki bardzo merytorycznej opinii oszczędzono mi przegranej sprawy w Sądzie .
  • Dorota

    ocena usługi:

    polecam, szybko i konkretnie
  • Anna

    ocena usługi:

  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Halina

    ocena usługi:

    Jestem zadowolona, otrzymałam jasną dla mnie jasną odpowiedź. Polecam.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Profesjonalnie i dokladnie.napewno będę jeszcze korzystać. Dziękuję Katarzyna
  • Adam

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca opinia, na temat, bez zbędnych komentarzy.
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Bardzo dobra, fachowa obsługa, rzetelne i profesjonalne podejście do tematu, bardzo dziękuję i polecam
  • Piotr

    ocena usługi:

    jestem bardzo zadowolony. pelny profesjonalizm, polecam wszystkim osobom potrzebujacym porady prawnej




Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane