Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

PYTANIE: W Ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, jest zapis o dziesięciodniowym terminie na ewentualne odstąpienie od zawartej umowy, ale jest tu mowa tylko o konsumentach. Co jednak np. z osobami pracującymi na etacie i dodatkowo prowadzącymi działalność gospodarczą lub wręcz firmami? Czy podmioty te obejmuje również zapis o możliwości odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, gdy oferta została przedstawiona telefonicznie lub w wiadomości e-mail i początkowo spotkała się z akceptacją?

Fragment odpowiedzi specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:
Art. 2 powołanej w pytaniu ustawy przewiduje, że konsument, który zawarł umowę poza lokalem przesiębiorstwa może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając odpowiednie oświadczenie (...)

Odpowiedź zablokowana

Dostęp do treści na 1 godzinę cena: 6,15zł

Wyślij SMS na numer: 7568, w treści wpisując EP

* kod otrzymany przez sms (6 znaków)

pełna oferta
już od 60 gr dziennie

posiadasz "Dostęp do treści?"


regulamin

instrukcja obsługi SMS

Po wysłaniu SMS'a otrzymasz odpowiedź zawierającą specjalny kod dostępu, który należy wpisać w okienku logowania. Kod umożliwia przeglądanie wszystkich treści w portalu e-prawnik.pl

Zapoznaj się z regulaminem usługi. Aby skorzystać z usługi musisz mieć poprawnie skonfigurowaną obsługę plików cookie.

Wysyłając SMS na w/w numery wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204) na podany numer telefonu komórkowego.


Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

Podobne Artykuły

 

Komentarze: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

  • pytek 2010-01-12 16:46:15

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    ciąg dalszy poprzedniego zapytania "Powyższe informacje mają charakter wiążący i powinny być sformułowane jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania. Obowiązek poinformowania konsumenta należy traktować jako aktywne działanie przedsiębiorcy. Nie wystarczy umożliwienie konsumentowi uzyskania wymaganych informacji, konieczne jest ich rzeczywiste przekazanie. Nie uważa się za poinformowanie konsumenta sytuacji, gdy przedsiębiorca umieszcza na stronie internetowej hiperłącze do strony zawierającej wymagane wiadomości bądź w przesłanej wiadomości elektronicznej zamieszcza adres strony internetowej, pod którą konsument może uzyskać informacje. Sama forma, w jakiej informacje przedkontraktowe powinny zostać przesłane konsumentowi jest dowolna. Ze względu na niskie koszty, najlepiej przesyłać te informacje za pomocą środków komunikacji elektronicznej. czy ma to zastosowanie do osoby prowadzącej działalnośc gospodarczą

  • pytek 2010-01-12 16:34:09

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    w wymienionej ustawie jest poniższy zapis Ustawa o ochronie praw konsumenta nakłada na przedsiębiorcę tzw. obowiązki przedkontraktowe polegające przede wszystkim na przekazaniu konsumentowi szeregu wymaganych ustawą informacji. Informacje te powinny zostać przekazane zanim dojdzie do zawarcia umowy, najpóźniej jednak w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy. Obowiązek informowania konsumenta dotyczy zarówno złożenia oferty, zaproszenia do składania ofert, jak i zaproszenia do negocjacji. Konsument powinien być informowany o: imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedzibie) przedsiębiorcy, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą przedsiębiorcy, numerze, pod którym przedsiębiorca został zarejestrowany, istotnych właściwościach świadczenia, cenie lub wynagrodzeniu obejmującym wszystkie składniki, a w szczególności cła i podatki, zasadach zapłaty ceny i wynagrodzenia, kosztach i sposobie dostawy, prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni ze wskazaniem wyjątków określonych w ustawie, kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy, terminie przekazania oferty lub informacji o cenie lub wynagrodzeniu, minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe, miejscu i sposobie składania reklamacji, prawie wypowiedzenia umowy w przypadku, gdy czas trwania umowy nie jest oznaczony. pytanie - czy dotyczy on tylko konsumenta czy te warunki musza być spełnione jeśli umowa zawierana jest z osoba prowadzącą działalność gospodarczą? będę wdzięczny za odpowiedź

  • chriswaw 2009-11-21 19:01:06

    Re: Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

    Ale zawsze zostaje jeszcze dobrodziejstwo art.84 par.1 Kodeksu Cywilnego, traktującego o przypadku zawarcia umowy pod wpływem błędu. Należy tylko wykazać, że błąd n.p. w rozeznaniu w przedmiocie warunków umowy był istotny. Roszczenie takie przedawnia się dopiero po roku od zawarcia umowy a nie po 10 dniach. Można dochodzić przed sądem uznania umowy za nieważną (nieistniejącą) w trybie art. 189 Kodeksu postępowania Cywilnego. W internecie jest sporo na ten temat, więc nie będę się rozpisywał.


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Karmelickiej 66. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 1
  • 4
  • 0
  • 6
  • 9
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Joanna

    ocena usługi:

    Szybka, profesjonalna i wyczerpująca odpowiedź. Polecam
  • agronet1

    ocena usługi:

    Opinia fachowa i rzetelna.Także ekspresowa.W pełni wyjaśniła mój problem. Polecam.Wiesław
  • andrzej

    ocena usługi:

    Korzystalem z porad e-prawnikow 2 razy.Jestem zadowolony z ich uslug.Konkretnie i profesjonalnie. Polecilem znajomym.Dziekuje
  • Mikola

    ocena usługi:

    Opinię otrzymałam ekspresowo, była b.fachowa,rzetelna, rozwiała moje wątpliwości.Wyjaśnienie było mi bardo pomocne,bo pozwoliło mi uświadomić, że przepisy prawne dot. mojego problemu nie są spójne i nie ma sensu je stosować jeśli nie są w konsekwencji skuteczne.(umowa najmu okazjonalnego dla cudzoziemca).
  • Piotr

    ocena usługi:

  • Barbara

    ocena usługi:

    Opinia Bardzo rzetelna, fachowa.Oszczędność czasu, pieniędzy.. Dziękuję i polecam!!!
  • Basia

    ocena usługi:

    Porada udzielona ekspresowo, bardzo przydatna i wyczerpujaca.
  • Krzysztof

    ocena usługi:

    Szeroka a zarazem konkretna opinia. Gorąco polecam
  • Ewa

    ocena usługi:

  • Mariusz

    ocena usługi:

    Dziękuję za opinię,polecam wszystkim będącym w kłopotach.Szybka,profesjonalna odpowiedź z uzasadnieniem.Oszczędność czasu i pieniędzy.Nie bójcie się,tam naprawdę pracują ludzie którzy się znają na tym co robią. Mariusz
  • Marzanna

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuję za profesjonalną opinię, pomoże mi ona w dalszym załatwianiu moich spraw. Będę Was polecać moim znajomym. Pozdrawiam Marzanna
  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Opinia bardzo rzetelna. Pełen profesjonalizm. Gorąco polecam. Małgorzata.
  • Ewa

    ocena usługi:

  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Profesjonalne podejście do klienta, bardzo szybka obsługa. Polecam.
  • Ryszard

    ocena usługi:

    Opinia wyczerpująca, jestem zadowolony.
  • Roman

    ocena usługi:

  • Ryszard Królikowski

    ocena usługi:

    Serdecznie dziękuję ekipie e-prawnik za w pełni profesjonalną obsługę. Opinia wykonana na najwyższym poziomie. Wszystkim polecam, oszczędność czasu i pieniędzy.


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane