Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Nieodebrany sprzęt z serwisu

Pytanie: Prowadzę działalność polegającą na naprawie sprzętu komputerowego. Zdarzają się sytuacje, że klienci nie odbierają przez kilka miesięcy zdiagnozowanego lub naprawionego sprzętu. Czy i na jakich warunkach można ten sprzęt zezłomować? Czy wcześniej muszę powiadomić klienta o zamiarze zezłomowania sprzętu?

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Poruszone w zapytaniu zagadnienie bardzo często pojawia się w praktyce obrotu gospodarczego. Wiąże się ono z problemem tzw. wzorców umownych, szczególnych warunków czy regulaminów umów - klauzul, które doręczone konsumentowi w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi, wiążą go na równi z zawartą umową. W takich właśnie wzorcach można wprowadzić postanowienie, iż sprzęt nieodebrany przez określony czas będzie złomowany.
Aby jednak skutecznie związać konsumenta regulaminem, należy regulamin ten w odpowiedni sposób dostarczyć konsumentowi. Zgodnie z art. 384§1 kc ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawieraniu umowy.
W analizowanym przypadku, regulamin przewidujący możliwość złomowania naprawionego sprzętu musi być w sposób widoczny załączony do umowy. Dodatkowo, w umowie powinna być wyraźna, łatwo widoczna (np. podkreślona, oznaczona innym, wyraźnie widocznym kolorem) wzmianka o istnieniu i zapoznaniu się przez konsumenta z regulaminem.
W załączonym regulaminie konieczne jest sformułowanie konkretnych przesłanek, od których zależy możliwość złomowania naprawionego sprzętu. Należałoby zamieścić klauzulę, która uzależnia złomowanie sprzętu od wcześniejszego wezwania konsumenta do odebrania naprawionego sprzętu z ostrzeżeniem o możliwości złomowania. Takie zastrzeżenie wykaże dobrą wolę serwisanta, a co najważniejsze uchroni go od zarzutu działania na szkodę konsumenta.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

 

Komentarze: Nieodebrany sprzęt z serwisu

  • Marian kainka 2011-01-03 20:42:49

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka

  • Marian kainka 2011-01-03 20:39:50

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 6
  • 1
  • 7
  • 4
  • 5
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Jacek

    ocena usługi:

  • aurelia

    ocena usługi:

    Opinia okazała się przydatna. Dziękuję za obszerną odpowiedź.
  • DARIUSZ

    ocena usługi:

  • Anna

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona, że udało mi się trafić na Państwa portal. W pełni profesjonalna i rzeczowa obsługa zgłoszonego problemu. Z pełną świadomością będę polecać Państwa usługi prawne. z pewnością będę korzystać w razie potrzeby z Państwa pomocy. Gorąco polecam!!! :-)
  • wanda

    ocena usługi:

    polecam wszystkim potrzebujacym szybkiej i rzetelnej odpowiedzi na nurtujace panstwa pytania wszystko w rozsadnej cenie super szybka obsluga jestem bardzo zadowolona i usatysfakcjonowana takim obrotem sprawy jeszcze raz serdeczne dzieki i pozdrawiam cieplutko
  • tadeusz

    ocena usługi:

    Świetny sposób na rozwiązanie nurtującego nas problemu prawnego. Bez szukania prawnika, zamawiania wizyt i dojazdu do biura prawnego. Myślę także, że usługa realizowana przez e-prawnik.pl jest dużo tańsza,co ma niebagatelne znaczenie dla osób uboższych. Profesjonalizm, chęć pomocy, przyjazne nastawienie do klienta, wyrozumiałość i cierpliwość, to cechy trudne do oszacowania w dzisiejszej, skomercjalizowanej rzeczywistości. Jestem niezwykle usatysfakcjonowany opinią prawną zgłoszonego problemu, a powoływanie się w jej treści na konkretne artykuły Kodeksu Cywilnego, pozwala na samodzielne zgłębienie naszej sprawy w świetle obowiązującego prawa. Szczerze polecam korzystanie z porad prawnych na e-prawnik.pl.
  • Katarzyna

    ocena usługi:

    Odpowiedź konkretna przekazana zrozumiałym językiem, jestem zadowolona jeżeli będę kiedyś potrzebować porady prawnej to skorzystam z portalu e-prawnik. Jak najbardziej polecam.
  • Beata

    ocena usługi:

  • Irena

    ocena usługi:

    Profesjonalne podejście do sprawy, wyczerpująca analiza tematu, krótki czas oczekiwania,rzetelne traktowanie klientów. Uzyskałam pomoc, dzięki której w krótkim czasie uzyskałam pewność co do prawidłowości zamierzonych działań. Wystawiam szóstkę za całość obsługi i zdecydowanie polecam!
  • JUSTYNA

    ocena usługi:

    opinia jest taka jak powinna i wyszła w niej nasza racja a to nam dużo pomoże wiemy co robić i gdzie się kierować oby pomogło w ukaraniu jednej osoby i do tego doprowadzimy
  • Anna

    ocena usługi:

  • nieruchomosci

    ocena usługi:

  • Ewa

    ocena usługi:

    Warto dopisac ze 3 dni to 3 dni robocze oczekiwania.
  • Jolanta

    ocena usługi:

    Konkretnie i na temat.
  • Grażyna

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona, otrzymalam poradę, która mi pomoze w dalszym trybie postępowania , jak mam walczyć o dobro mojego dziecka, serdecznie polecam
  • Danka

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolona z usługi portalu \"e-prawnik\". W pełni polecam ją wszystkim osobom potrzebującym merytorycznego i rzetelnego wsparcia prawnego, udzielonego w sposób dostępny i w pełni zrozumiały. W moim przypadku otrzymałam jeszcze dodatkowe uzupełnienie nurtującego mnie tematu.
  • Danuta

    ocena usługi:

    merytorycznie dobrze sprecyzowana porada, również cena usługi adekwatna do udzielonej porady.dzękuję bardzo


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane