Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Nieodebrany sprzęt z serwisu

Pytanie: Prowadzę działalność polegającą na naprawie sprzętu komputerowego. Zdarzają się sytuacje, że klienci nie odbierają przez kilka miesięcy zdiagnozowanego lub naprawionego sprzętu. Czy i na jakich warunkach można ten sprzęt zezłomować? Czy wcześniej muszę powiadomić klienta o zamiarze zezłomowania sprzętu?

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Poruszone w zapytaniu zagadnienie bardzo często pojawia się w praktyce obrotu gospodarczego. Wiąże się ono z problemem tzw. wzorców umownych, szczególnych warunków czy regulaminów umów - klauzul, które doręczone konsumentowi w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi, wiążą go na równi z zawartą umową. W takich właśnie wzorcach można wprowadzić postanowienie, iż sprzęt nieodebrany przez określony czas będzie złomowany.
Aby jednak skutecznie związać konsumenta regulaminem, należy regulamin ten w odpowiedni sposób dostarczyć konsumentowi. Zgodnie z art. 384§1 kc ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawieraniu umowy.
W analizowanym przypadku, regulamin przewidujący możliwość złomowania naprawionego sprzętu musi być w sposób widoczny załączony do umowy. Dodatkowo, w umowie powinna być wyraźna, łatwo widoczna (np. podkreślona, oznaczona innym, wyraźnie widocznym kolorem) wzmianka o istnieniu i zapoznaniu się przez konsumenta z regulaminem.
W załączonym regulaminie konieczne jest sformułowanie konkretnych przesłanek, od których zależy możliwość złomowania naprawionego sprzętu. Należałoby zamieścić klauzulę, która uzależnia złomowanie sprzętu od wcześniejszego wezwania konsumenta do odebrania naprawionego sprzętu z ostrzeżeniem o możliwości złomowania. Takie zastrzeżenie wykaże dobrą wolę serwisanta, a co najważniejsze uchroni go od zarzutu działania na szkodę konsumenta.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

Zobacz także:

  • Uprawnienia z tytułu gwarancji

    Serwis przyjął do naprawy gwarancyjnej sprzęt i w trakcie naprawy zaproponował klientowi wydanie w zamian przyjętego do naprawy (...)

  • Naruszenie warunków gwarancji

    01-06-04 zakupiliśmy lodówkę do biura (biuro mieści się w budynku mieszkalnym). Czy w świetle nowych przepisów zapis w karcie (...)

 

Komentarze: Nieodebrany sprzęt z serwisu

  • Marian kainka 2011-01-03 20:42:49

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka

  • Marian kainka 2011-01-03 20:39:50

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Karmelickiej 66. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 0
  • 4
  • 5
  • 2
  • 5
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Jozef Ewa Czapczuk

    ocena usługi:

    Rewelacyjnie,solidnie i uczciwie pmogliscie mi Panstwo kolejny raz !dziekuje,polecam innym !
  • Izabela

    ocena usługi:

    Witam profesjonalna szybka rzetelna porada polecam życzę powodzenia zespołowi e-prawnik.pl Izabela
  • Ewa

    ocena usługi:

    Bardzo fachowa,wyczerpująca i przystępnie napisana opinia . Polecam!
  • Emilia

    ocena usługi:

    Dziękuję bardzo za wyczerpującą i konkretną poradę, która upewniła mnie w moich racjach dotyczących odsetek ustawowych od przeterminowanego czynszu. Wasza opinia jest mi bardzo pomocna w argumentacji z pracownikiem administracji. Na pewno skorzystam z dalszej pomocy. Pozdrawiam, z wyrazami szacunku..
  • Nina

    ocena usługi:

    Opinia została sporzadzona profesjonalnie i w terminie. Cena przystępna w stosunku do jakości. Polecam. Nina Kania
  • elwira11

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuje za profesjonalna opinie, fachowa kancelaria, na pełno skorzystam jeszcze nie raz. Z wyrazami szacunku Elwira S.
  • JOZEF MOSKAL

    ocena usługi:

  • hokagena

    ocena usługi:

    Chciałabym podziękować za otrzymane opinie ,porady i wnioski do sądu w sprawie zasiłku macierzyńskiego mojej córki. Sprawę po roku dzięki Waszej pomocy wygraliśmy. ZUS wypłacił córce wszystkie zaległe świadczenia i to z odsetkami . Jestem ogromne wdzięczna za pomoc i profesjonalne załatwienie sprawy. Jesteście wspaniali. Nie wiem gdzie mogę zamiescic moja opinie dlatego pisze w ten sposób
  • Aleksandra

    ocena usługi:

    Jestem pod dużym wrażeniem za udzielenie mi odpowiedzi. Opinia jest profesjonalna , rzeczowa i konkretna udzielona w spsób przejzysty i czytelny. Bardzo solidna Kancelaria, fachowa wiedza. Bardzo dziękuję Państwu za pomoc i szybką odpowiedź. Będę korzystala dalej z Panstwa usługi i polecala wszystkim Z wyrazami szacunku. A. Leszczyńska
  • Marcin

    ocena usługi:

    Dziękuję, opinia potwierdziła się w 100%
  • Marcin

    ocena usługi:

    Bardzo profesjonalne i pomocne opracowanie.
  • dorotastyczynska

    ocena usługi:

  • Władysław

    ocena usługi:

    Bardzo rozbudowana profesjonalna opinia. Więcej niż oczekiwałem. Polecam.
  • Izabela

    ocena usługi:

    Opinia okazała się bardzo przydatna.
  • Szumny Krzysztof

    ocena usługi:

    Bardzo solidna kancelaria . Fachowa wiedza , szybka obsługa. Polecam.
  • alutka123456

    ocena usługi:

  • Paweł Kazana

    ocena usługi:

    jestem po dużym wrażeniem za udzielenie mi odpowiedzi na zadanie pytanie. 14 stron pisma rozwiało moje wszelkie wątpliowsci i teraz jestem spokojniejszy i na pewno skorzystam nastepnym razem z Panstwa porady bo warto. Polecam wszytskim

Porady prawne

  • Nieodebrany sprzęt z serwisu

    Prowadzę działalność polegającą na naprawie sprzętu komputerowego. Zdarzają się sytuacje, że klienci nie odbierają przez kilka miesięcy zdiagnozowanego lub naprawionego (...)

  • Zgłoszenie sprzętu do urzędu celnego

    Firma prowadzi kontrakt zagranicą. Prace na miejscu wykonują pracownicy, którzy delegowani są do pracy z na określony okres czasu. Pracownicy na wyjazd wyposażani są (...)

  • Sprzedaż firmowego sprzętu

    Firma ma zużyty sprzęt, który jest przeznaczony do utylizacji, ale są osoby które chciałyby go kupić za np. złotówkę albo po prostu otrzymać. Jak firma ma przekazać (...)

  • Naruszenie warunków gwarancji

    01-06-04 zakupiliśmy lodówkę do biura (biuro mieści się w budynku mieszkalnym). Czy w świetle nowych przepisów zapis w karcie gwarancyjnej mówiacy o tym, że przedmiot (...)

  • Obowiązki zbierającego zużyty sprzęt

    Jesteśmy firmą informatyczną zajmującą się obsługą informatyczną firm. W zakres naszych obowiązków wchodzi między innymi zakup na terenie kraju, sprzętu komputerowego (...)


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane