Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Karmelickiej 66, kod poczt. 31-128, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Nieodebrany sprzęt z serwisu

Pytanie: Prowadzę działalność polegającą na naprawie sprzętu komputerowego. Zdarzają się sytuacje, że klienci nie odbierają przez kilka miesięcy zdiagnozowanego lub naprawionego sprzętu. Czy i na jakich warunkach można ten sprzęt zezłomować? Czy wcześniej muszę powiadomić klienta o zamiarze zezłomowania sprzętu?

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Poruszone w zapytaniu zagadnienie bardzo często pojawia się w praktyce obrotu gospodarczego. Wiąże się ono z problemem tzw. wzorców umownych, szczególnych warunków czy regulaminów umów - klauzul, które doręczone konsumentowi w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi, wiążą go na równi z zawartą umową. W takich właśnie wzorcach można wprowadzić postanowienie, iż sprzęt nieodebrany przez określony czas będzie złomowany.
Aby jednak skutecznie związać konsumenta regulaminem, należy regulamin ten w odpowiedni sposób dostarczyć konsumentowi. Zgodnie z art. 384§1 kc ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawieraniu umowy.
W analizowanym przypadku, regulamin przewidujący możliwość złomowania naprawionego sprzętu musi być w sposób widoczny załączony do umowy. Dodatkowo, w umowie powinna być wyraźna, łatwo widoczna (np. podkreślona, oznaczona innym, wyraźnie widocznym kolorem) wzmianka o istnieniu i zapoznaniu się przez konsumenta z regulaminem.
W załączonym regulaminie konieczne jest sformułowanie konkretnych przesłanek, od których zależy możliwość złomowania naprawionego sprzętu. Należałoby zamieścić klauzulę, która uzależnia złomowanie sprzętu od wcześniejszego wezwania konsumenta do odebrania naprawionego sprzętu z ostrzeżeniem o możliwości złomowania. Takie zastrzeżenie wykaże dobrą wolę serwisanta, a co najważniejsze uchroni go od zarzutu działania na szkodę konsumenta.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

 

Komentarze: Nieodebrany sprzęt z serwisu

  • Marian kainka 2011-01-03 20:42:49

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka

  • Marian kainka 2011-01-03 20:39:50

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Karmelickiej 66. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 2
  • 0
  • 5
  • 4
  • 5
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Malgorzata

    ocena usługi:

    Bardzo szybka I sprawna obsluga.Wysoka dbalosc o klienta.Polecam kazdemu kto potrzebuje pomocy prawnej w przystepnej cenie. Pozdrawiam Zespol Prawnikow
  • Sylwester K.

    ocena usługi:

    Odpowiedz w praktyce sie sprawdzila lecz trzeba zastrzec ze rozpatrzenie pytania brane jest tylko to z wyceny,pytania tego nie mozna juz rozwijac po wycenie bo juz jest za bardzo rozbudowane i dodatkowo platne.
  • Gizler

    ocena usługi:

    Szybko, fachowo i wyczerpujaco
  • Beata Wiśniewska

    ocena usługi:

    Dzień dobry, chciałabym serdecznie Państwu podziękować za sporządzenie Opinii. Dziękuję za tak szczególowe i dokładne opisanie i wyjaśnienie mojej sprawy. Pozdrawiam i polecam wszystkim
  • Jolanta

    ocena usługi:

    Opina została sprządzona w sposób pfofesjonalny. Bardzo przydatna do załatwienia sprawy.Polecam wszystkim. Serdecznie dziękuję i gorąco pozdrawiam.
  • Teresa

    ocena usługi:

    Opinia na najwyższym poziomie. Bardzo polecam wszystkim potrzebujacym pomocy prawnej.Bardzo miła obsługa klienta. Bardzo dziękuję za pomoc i serdeczne życzenia dla całego zespołu ślę.
  • Zofia K

    ocena usługi:

    Dziękuję za szybką sporządzoną uczciwą opinię i liczę na dalszą współpracę wrazie kłopotów prawnych. Pozdrawiam cały Zespół Prawników Zofia K
  • Irek

    ocena usługi:

    Powiedziałbym że odpowiedź aż nadto wyczerpująca. Dziękuję,pozdrawiam
  • Izabela01

    ocena usługi:

  • Krystian

    ocena usługi:

    Opinia została sporządzona w sposób profesjonalny, jej treść jest dla mnie w pełni wyczerpująca i zrozumiała
  • mirosław

    ocena usługi:

    szybko i solidnie
  • jarek13

    ocena usługi:

    Polecam. Opinia jasna i wyczerpująca.
  • M.Panasiak

    ocena usługi:

    Konkretnie,rzeczowo,profesjonalnie.Wielka oszczędność czasu oraz komfort w czytaniu opinii w domowym zaciszu z możliwością korekty. Jeszcze lepszego Nowego Roku dla całego zespołu e-prawnik ! Wszystkim polecam profesjonalną oraz miłą obsługę klienta.dziękuję bardzo i liczę na dalszą współprace w razie kłopotów-prawnych
  • marian

    ocena usługi:

    opinia na najwyższym poziomie,przewidziane wszystkie warianty, będę polecał . Marian Gabrylewicz
  • Jerzy

    ocena usługi:

    Dziękuję za wszelką pomoc.Mam nadzieję,że będzie pomyślnie.Dzięki Państwu.
  • Magdalena

    ocena usługi:

    Opinia : wyczerpująca, zawierająca wiele podstaw prawnych,szybko i fachowo. Pozdrawiam cały Zespół Prawników.
  • Anna

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca i profesjonalna opinia, pełen komplet pism dotyczący danego problemu. Polecam i bardzo dziękuję.


Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane