Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Nieodebrany sprzęt z serwisu

Pytanie: Prowadzę działalność polegającą na naprawie sprzętu komputerowego. Zdarzają się sytuacje, że klienci nie odbierają przez kilka miesięcy zdiagnozowanego lub naprawionego sprzętu. Czy i na jakich warunkach można ten sprzęt zezłomować? Czy wcześniej muszę powiadomić klienta o zamiarze zezłomowania sprzętu?

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Poruszone w zapytaniu zagadnienie bardzo często pojawia się w praktyce obrotu gospodarczego. Wiąże się ono z problemem tzw. wzorców umownych, szczególnych warunków czy regulaminów umów - klauzul, które doręczone konsumentowi w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi, wiążą go na równi z zawartą umową. W takich właśnie wzorcach można wprowadzić postanowienie, iż sprzęt nieodebrany przez określony czas będzie złomowany.
Aby jednak skutecznie związać konsumenta regulaminem, należy regulamin ten w odpowiedni sposób dostarczyć konsumentowi. Zgodnie z art. 384§1 kc ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawieraniu umowy.
W analizowanym przypadku, regulamin przewidujący możliwość złomowania naprawionego sprzętu musi być w sposób widoczny załączony do umowy. Dodatkowo, w umowie powinna być wyraźna, łatwo widoczna (np. podkreślona, oznaczona innym, wyraźnie widocznym kolorem) wzmianka o istnieniu i zapoznaniu się przez konsumenta z regulaminem.
W załączonym regulaminie konieczne jest sformułowanie konkretnych przesłanek, od których zależy możliwość złomowania naprawionego sprzętu. Należałoby zamieścić klauzulę, która uzależnia złomowanie sprzętu od wcześniejszego wezwania konsumenta do odebrania naprawionego sprzętu z ostrzeżeniem o możliwości złomowania. Takie zastrzeżenie wykaże dobrą wolę serwisanta, a co najważniejsze uchroni go od zarzutu działania na szkodę konsumenta.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

 

Komentarze: Nieodebrany sprzęt z serwisu

  • Marian kainka 2011-01-03 20:42:49

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka

  • Marian kainka 2011-01-03 20:39:50

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 9
  • 5
  • 8
  • 8
  • 2
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Agnieszka

    ocena usługi:

  • Sylwia

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca, obszerna, pomocna i bardzo fachowa opinia na zadane pytania
  • ryszard

    ocena usługi:

    jestem zadowolony
  • ryszard

    ocena usługi:

    jestem zadowolony
  • ryszard

    ocena usługi:

    jestem zadowolony
  • Yuliia

    ocena usługi:

  • Renata

    ocena usługi:

  • Magdalena

    ocena usługi:

    Profesjonalnie szybko i satysfakcjonujaco ! Polecam w 100 %
  • Andrzej

    ocena usługi:

    Dziekuje za opinie. Opinia Państwa pozwoliła mi na pełne zrozumienie mojego przypadku.Z góry dziękuję i gorąco polecam.
  • Damian

    ocena usługi:

    POLECAM!. Obsługa kompleksowa. Bardzo rzetelnie i profesjonalnie przedstawiona opinia. Damian
  • Fred

    ocena usługi:

    Wyrażam pozytywną opinię . Skorzystam zapewne jeszcze raz z porad e-prawnika. gorąco polecam.
  • Radek

    ocena usługi:

  • Marcin

    ocena usługi:

    pelen profesjonalizm
  • Marcin

    ocena usługi:

    pelen profesjonalizm
  • Adriana

    ocena usługi:

  • PIOTR

    ocena usługi:

    Opinia przydatna, cena też nie wygórowana. Polecam wszystkim
  • Marek

    ocena usługi:

    Dziekuje za opinie.Pozwolila skierowac moja sprawe w dobrym kierunku. Rozwiala moje watpliwosci.Zdecydowanie polecam.




Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane