Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)


Nieodebrany sprzęt z serwisu

Pytanie: Prowadzę działalność polegającą na naprawie sprzętu komputerowego. Zdarzają się sytuacje, że klienci nie odbierają przez kilka miesięcy zdiagnozowanego lub naprawionego sprzętu. Czy i na jakich warunkach można ten sprzęt zezłomować? Czy wcześniej muszę powiadomić klienta o zamiarze zezłomowania sprzętu?

Odpowiedź specjalisty e-prawnik.pl - ZADAJ PYTANIE:

Poruszone w zapytaniu zagadnienie bardzo często pojawia się w praktyce obrotu gospodarczego. Wiąże się ono z problemem tzw. wzorców umownych, szczególnych warunków czy regulaminów umów - klauzul, które doręczone konsumentowi w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi, wiążą go na równi z zawartą umową. W takich właśnie wzorcach można wprowadzić postanowienie, iż sprzęt nieodebrany przez określony czas będzie złomowany.
Aby jednak skutecznie związać konsumenta regulaminem, należy regulamin ten w odpowiedni sposób dostarczyć konsumentowi. Zgodnie z art. 384§1 kc ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne warunki umów, wzory umów, regulaminy wiążą drugą stronę, jeżeli zostały jej doręczone przy zawieraniu umowy.
W analizowanym przypadku, regulamin przewidujący możliwość złomowania naprawionego sprzętu musi być w sposób widoczny załączony do umowy. Dodatkowo, w umowie powinna być wyraźna, łatwo widoczna (np. podkreślona, oznaczona innym, wyraźnie widocznym kolorem) wzmianka o istnieniu i zapoznaniu się przez konsumenta z regulaminem.
W załączonym regulaminie konieczne jest sformułowanie konkretnych przesłanek, od których zależy możliwość złomowania naprawionego sprzętu. Należałoby zamieścić klauzulę, która uzależnia złomowanie sprzętu od wcześniejszego wezwania konsumenta do odebrania naprawionego sprzętu z ostrzeżeniem o możliwości złomowania. Takie zastrzeżenie wykaże dobrą wolę serwisanta, a co najważniejsze uchroni go od zarzutu działania na szkodę konsumenta.

Czy ten artykuł wyjaśnił wszystkie poszukiwane przez Ciebie informacje prawne?

TAK NIE

 

Komentarze: Nieodebrany sprzęt z serwisu

  • Marian kainka 2011-01-03 20:42:49

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka

  • Marian kainka 2011-01-03 20:39:50

    Re: Nieodebrany sprzęt z serwisu

    >nie odebrałem aparatu fotograficznego ponieważ cena pierwotna >została podniesiona o 100% i przekroczyła wartość aparatu więc go >nie odebrałem w myśl art.384&1kc i kazałem zezłomować nie ponosząc >kosztów naprawy. >Zakład naprawczy straszy mnie sądem celem odzyskania pieniędzy czy >ma prawo mnie straszyć i zastraszać telefonami do mnie. z poważaniem Marian Kainka


Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Opinie naszych klientów

  • Agnieszka

    ocena usługi:

    Bardzo dziękuje i polecam w 100% Profesjonalne i rzetelne podejście do sprawy oraz wyczerpujące odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania.Jeszcze raz bardzo dziękuję
  • Wiesława

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująca opinia. Jestem bardzo zadowolona z pomocy. Dziękuję.
  • Daniel

    ocena usługi:

  • TT

    ocena usługi:

  • Cz. D

    ocena usługi:

  • Adiemi

    ocena usługi:

    wyczerpująca opinia , podparta ustawami, możliwość zadania pytań dodatkowych i wszystko bez wychodzenia z domu. Serdecznie polecam
  • Wojciech

    ocena usługi:

  • Małgorzata

    ocena usługi:

    Niezwykle rzetelna pomoc. Wnikliwie rozpatrzona sprawa i wyczerpująca odpowiedź. Jestem bardzo zadowolona i z pewnością będę częściej zasięgać tak fachowych porad.
  • JS

    ocena usługi:

    Terminowo, jasno.
  • Artur

    ocena usługi:

  • Iwona

    ocena usługi:

  • Anna

    ocena usługi:

    Dostałam niezwykle rzetelną , popartą paragrafami, ustawami, informację, bardzo dziękuję!
  • Dorota G.

    ocena usługi:

    Bardzo wyczerpująco i profesjonalnie. Dziękuję i z pewnością będę polecać.
  • Michał K.

    ocena usługi:

    Szybka wycena, fachowa porada podparta paragrafami, dziękuję za pomoc i gorąco polecam.
  • Mariusz

    ocena usługi:

  • edek

    ocena usługi:

    Bardzo dobrze.
  • Janina

    ocena usługi:

    Opinia bardzo jasno przedstawiona. Odpowiedzi na pytania wyczerpujące i zrozumiałe. Wzory wniosków do sądu również dołączone. Bardzo polecam tę formę pomocy.




Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zapytaj prawnika – skontaktujemy się z Tobą w ciągu godziny!

* pola wymagane