Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych do sprawdzenia
Chcesz sprawdzić swoje dane, które znajdują się w Rejestrze Dowodów Osobistych (RDO)? Chcesz potwierdzić, że są poprawne? Sprawdź, jak uzyskać bezpłatnie dostęp do swoich danych przez internet.
![Porady prawne](/public/staticfiles/img4/ep/porady_prawne_czytaj.jpg)
Czym jest Rejestr Dowodów Osobistych (RDO)?
Rejestr Dowodów Osobistych to centralny rejestr państwowy, w którym gromadzone są na przykład dane dotyczące:
- wniosków o wydanie dowodu osobistego,
- samych dowodów osobistych,
- posiadaczy dowodów – w tym zdjęć do dowodów.
W RDO znajdziesz informacje dotyczące:
- wszystkich swoich dokumentów wydanych po 2001 roku,
- starych książeczkowych dowodów osobistych – jeśli znajdowały się w rejestrze PESEL.
Kto może sprawdzić swoje dane?
Sprawdzić swoje dane może każdy, kto ma profil zaufany (eGo) lub e-dowód. Pozwala on potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak skorzystać z e-dowodu.
Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem, potrzebna ci skrzynka ePUAP. Służy ona do komunikacji z urzędem. W skrzynce znajdziesz na przykład swoje pisma wysłane do urzędu za pośrednictwem serwisu OBYWATEL.GOV.PL i platformy ePUAP.
Pamiętaj, że możesz sprawdzić tylko własne dane.
Co trzeba zrobić?
- Kliknij przycisk "Sprawdź swoje dane".
- System przekieruje cię na stronę login.gov.pl. Wybierz sposób logowania. Szczegóły znajdziesz w sekcji "Dla kogo jest usługa".
- Po zalogowaniu system przeniesie cię do serwisu OBYWATEL.GOV.PL.
- Twoje dane pojawią się na ekranie.
- Swoje dane w RDO możesz sprawdzić również po zalogowaniu do Panelu użytkownika serwisu OBYWATEL.GOV.PL. Znajdziesz je w zakładce "Moje dane".
Ile trzeba czekać?
Dane otrzymasz od razu po zalogowaniu się za pomocą profilu zaufanego lub e-dowodu.
Na podst. www.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?