Definicja wydatku
Pytanie:
"Czy można zinterpretować zapis w umowie "udokumentowanie poniesionych wydatków", z fragmentu umowy: "Realizacja projektu obejmuje: - wykonanie pełnego zakresu zadaniowego projektu zgodnie z harmonogramem - udokumentowanie poniesionych wydatków - udokumentowanie wykonania usług odpowiednimi protokołami odbioru lub innymi dokumentami ..." - jako udokumentowanie fakturami zaksięgowanymi w książce przychodów i rozchodów? Czy jest to forma udokumentowania wydatku dla firmy? Czy jest interpretacja udokumentowania wydatku w jakiejś ustawie?"
Odpowiedź prawnika: Definicja wydatku
Z przedstawionego pytania niestety nie wynika jasno, w jakim celu ma być przeprowadzone dokumentowanie wydatków ani czemu dokładnie ma służyć. W związku z powyższym zakładamy, iż udokumentowanie wydatków ma służyć prawidłowemu wykonaniu umowy oraz ma znaczenie dla rozliczeń dokonywanych miedzy stronami.
Sposób udokumentowania wydatków może wynikać przede wszystkim z zawartej umowy, jej celu czy też zakresu czynności objętych umową. W zakresie interpretacji umowy trudno się w tym miejscu wypowiadać.
Ogólnie rzecz biorąc udokumentowanie wydatków fakturami jak najbardziej stanowi udokumentowanie wydatków firmy. Pośrednio można znaleźć oparcie dla takiego stanowiska w regulacjach prawa podatkowego dotyczących dokumentowania wydatków, z których wynika, iż jedną z form dokumentowania kosztów podatkowych jest dokumentowane za pomocą faktury.
Natomiast dokumenty będące podstawą dokumentowania wydatków dla celów podatkowych w książce przychodów i rozchodów zostały omówione w odpowiedzi: Dokument księgowy a wpis do księgi przychodów.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?