Kwalifikacje pracowników samorządowych
Pytanie:
"Wójt zamierza rozpisać konkurs na stanowisko sekretarza Urzędu Gminy, zamierza również powołać swojego zastępcę. Jakie wymagania kwalifikacyjne winni spełniać kandydaci na te stanowiska?"
Odpowiedź prawnika: Kwalifikacje pracowników samorządowych
Zarówno zastępca wójta, jak i skarbnik gminy (główny księgowy budżetu) są pracownikami gminy, z którymi stosunek pracy nawiązywany jest na podstawie powołania. Są to kierownicze stanowiska urzędnicze.
Może je otrzymać osoba, która:
-
jest obywatelem polskim,
-
posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
-
ukończyła 18 rok życia i ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
-
posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku
-
nie była prawomocnie skazana za przestępstwo umyślne,
-
cieszy się nieposzlakowaną opinią.
-
posiada wykształcenie wyższe.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?