Kwalifikacje pracowników samorządowych

Pytanie klienta:

""Wójt zamierza rozpisać konkurs na stanowisko sekretarza Urzędu Gminy, zamierza również powołać swojego zastępcę. Jakie wymagania kwalifikacyjne winni spełniać kandydaci na te stanowiska?""

Odpowiedź prawnika:

Zarówno zastępca wójta, jak i skarbnik gminy (główny księgowy budżetu) są pracownikami gminy, z którymi stosunek pracy nawiązywany jest na podstawie powołania. Są to kierownicze stanowiska urzędnicze. 

Może je otrzymać osoba, która: 

  • jest obywatelem polskim,
  • posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
  • ukończyła 18 rok życia i ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  • posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku
  • nie była prawomocnie skazana za przestępstwo umyślne, 
  • cieszy się nieposzlakowaną opinią. 
  • posiada wykształcenie wyższe.