Czy opisane w stanie faktycznym oleje smarowe oznaczone kodem CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, oleje (...)

Czy opisane w stanie faktycznym oleje smarowe oznaczone kodem CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, oleje napędowe oznaczone kodem CN 2710 1941 wykorzystywane na cele olejów elektroizolacyjnych - transformatorowych oraz olejów procesowych - technologicznych oraz nafty oznaczone kodem CN 2710 19 25, zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, nie odebrane przez odbiorcę mogą zostać zwrócone do składów podatkowych Podatnika jako wyroby zwolnione z akcyzy tj. bez zapłaty podatku na podstawie dokumentu dostawy, na podstawie którego został uprzednio wyprowadzony ze składu podatkowego (dołączony do przemieszczanych wyrobów) do podmiotu zużywającego i pośredniczącego?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2009r. (data wpływu 14 maja 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie zwrotu do składu podatkowego wyrobów akcyzowych o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99 oraz 2710 19 41 i 27 10 19 25 zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie w przypadku nieodebrania ich przez odbiorcę - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2009r. został złożony ww. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie zwrotu do składu podatkowego wyrobów akcyzowych o kodach CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99 oraz 2710 19 41 i 27 10 19 25 zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie w przypadku nieodebrania ich przez odbiorcę.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wyroby klasyfikowane do grupowania CN 2711 12, 2711 19 <2711 Gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe>, zgodnie z poz. 28 załącznika nr 1 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11; zwanej dalej ustawą) stanowią wyroby akcyzowe.

W myśl poz. 27 załącznika nr 1 do ustawy do wyrobów akcyzowych zalicza się m.in. naftę (oznaczoną kodem CN 2710 19 25), oleje smarowe (oznaczone kodami CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99) oraz oleje napędowe (oznaczone kodem CN 2710 19 41).

Zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2009 r. Nr 32 poz. 228; zwanego dalej rozporządzeniem w sprawie zwolnień) zwalnia się od akcyzy naftę oznaczoną kodem CN 2710 19 25 przeznaczoną do celów oświetleniowych, kosmetycznych lub jako zmywacz antykorozyjny, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

W myśl § 10 pkt 1 i 2 ww. rozporządzenia w sprawie zwolnień, zwalnia się od akcyzy:

  • oleje smarowe oznaczone kodem CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy,
  • oleje napędowe oznaczone kodem CN 2710 19 41 wykorzystywane na cele olejów elektroizolacyjnych - transformatorowych oraz olejów procesowych - technologicznych, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1-3 i 8 ustawy

-jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, Wnioskodawca dokonuje sprzedaży olejów smarowych oznaczonych kodem CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, olejów napędowych oznaczonych kodem CN 2710 1941 wykorzystywanych na cele olejów elektroizolacyjnych - transformatorowych oraz olejów procesowych - technologicznych oraz nafty oznaczonej kodem CN 2710 19 25, jako wyrobów zwolnionych z akcyzy ze względu na przeznaczenie.

Wyżej wymienione wyroby akcyzowe są wyprowadzane ze składów podatkowych Podatnika zarówno do podmiotów pośredniczących jak i podmiotów zużywających po spełnieniu wszystkich warunków uprawniających do korzystania ze zwolnienia od akcyzy zawartych w ustawie jak i rozporządzeniu w sprawie zwolnień. W obrocie handlowym występują sytuacje kiedy z przyczyn niezależnych od Podatnika, podmioty pośredniczące lub zużywające nie odbierają zamówionych wyrobów, które następnie zwracane są do składów podatkowych Podatnika, z których uprzednio nastąpiło ich wyprowadzenie. W piśmie z dnia 28 kwietnia 2009 r. Ministerstwo Finansów Departament Podatku Akcyzowego i Ekologicznego znak: AE27033/4/CCA/09/2502 kierowane do Polskiej Organizacji Gazu Płynnego zajęło stanowisko, iż w przypadku dostarczania gazu (np. klasyfikowanego do grupowania CN 2711 12,2711 19) zwolnionego z akcyzy ze względu na przeznaczenie, nie odebranego przez odbiorcę, można dopuścić zwrot tego gazu do składu podatkowego jako zwolnionego z akcyzy tj. bez zapłaty podatku, chyba że zostałby naruszony którykolwiek z warunków zwolnienia. Mając na uwadze fakt, iż rozwiązanie to nie zostało przewidziane w wprost w obowiązujących przepisach, zdaniem Ministerstwa Finansów nieuzasadnione wydaje się nakładanie na podatnika obowiązku zapłaty akcyzy zwolnionego od akcyzy gazu, od którego akcyza ta nie zostałaby faktycznie pobrana, gdyby został on przyjęty przez odbiorcę. Gaz nieodebrany przez odbiorcę powinien zostać zwrócony do składu podatkowego jako zwolniony z akcyzy, wraz z dokumentem dostawy, na podstawie którego został uprzednio wyprowadzony ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego i gaz ten, należy magazynować w oddzielnym miejscu składu podatkowego niż gaz objęty procedurą zawieszonego poboru akcyzy. Wprowadzenie wymienionego gazu do składu podatkowego powinno zostać odnotowane w ewidencji składu podatkowego jako wyrobów zwolnionych z akcyzy ze względu na przeznaczenie. Mając na względzie powyższe, uznać należy, iż zarówno gaz, o którym mowa w przedmiotowym piśmie Ministerstwa Finansów jak również oleje smarowe, oleje napędowe oraz nafta zaliczane są do wyrobów akcyzowych. Wszystkie wymienione powyżej wyroby na podstawie ustawy jak i rozporządzenia w sprawie zwolnień, mogą korzystać ze zwolnienia od akcyzy po spełnieniu wszystkich wymaganych prawem warunków. W sytuacji więc, kiedy wyroby te są dostarczane do podmiotów zużywających jak i podmiotów pośredniczących z zastosowaniem dokumentów dostawy i po złożeniu zabezpieczenia akcyzowego, w przypadku nie odebrania ich przez odbiorcę, możliwy jest ich zwrot do składu podatkowego Podatnika jako wyrobów zwolnionych z akcyzy tj. bez zapłaty akcyzy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy opisane w stanie faktycznym oleje smarowe oznaczone kodem CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, oleje napędowe oznaczone kodem CN 2710 1941 wykorzystywane na cele olejów elektroizolacyjnych - transformatorowych oraz olejów procesowych - technologicznych oraz nafty oznaczone kodem CN 2710 19 25, zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, nie odebrane przez odbiorcę mogą zostać zwrócone do składów podatkowych Podatnika jako wyroby zwolnione z akcyzy tj. bez zapłaty podatku na podstawie dokumentu dostawy, na podstawie którego został uprzednio wyprowadzony ze składu podatkowego (dołączony do przemieszczanych wyrobów) do podmiotu zużywającego i pośredniczącego...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz. U. z 2009 r. Nr 32, poz. 251), dokument dostawy jest wystawiany w trzech egzemplarzach, z których:

  • jeden jest przeznaczony dla podmiotu pośredniczącego lub podmiotu zużywającego, któremu dostarczono wyroby zwolnione;
  • drugi jest dołączany do przemieszczanych wyrobów zwolnionych i po potwierdzeniu ich odbioru przez podmiot pośredniczący lub podmiot zużywający jest niezwłocznie zwracany podmiotowi, który wystawił dokument dostawy;
  • trzeci jest przechowywany w siedzibie lub miejscu zamieszkania podmiotu, który wystawił dokument dostawy.

W związku z powyższym, zdaniem Podatnika, oleje smarowe, oleje napędowe oraz nafta mogą zostać zwrócone do składu podatkowego Podatnika na podstawie egzemplarza dokumentu dostawy dołączonego do przemieszczanych wyrobów w procedurze zwolnionej akcyzy. Przyjęcie wymienionych wyrobów będzie każdorazowo odnotowywane w prowadzonych przez Podatnika ewidencjach wyrobów zwolnionych z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, natomiast ich magazynowanie w składzie podatkowym w oddzielnym miejscu niż wyroby objęte procedurą zawieszonego poboru akcyzy.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz.U. z 2009r. Nr 32 poz. 228) zwalnia się od akcyzy naftę oznaczoną kodem CN 2710 19 25 przeznaczoną do celów oświetleniowych, kosmetycznych lub jako zmywacz antykorozyjny, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

W myśl § 10 pkt 2 i pkt 3 ww. rozporządzenia w sprawie zwolnień, zwalnia się od akcyzy:

  • oleje smarowe oznaczone kodem CN 2710 19 71-83 i 2710 19 87-99, przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy,
  • oleje napędowe oznaczone kodem CN 2710 19 41 wykorzystywane na cele olejów elektroizolacyjnych - transformatorowych oraz olejów procesowych - technologicznych, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1-3 i 8 ustawy

-jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

W myśl art. 32 ust. 3 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz.U. z 2009r. Nr 3, poz. 11) ustawy zwolnienie od akcyzy wyrobów, o których mowa wyżej stosuje się w przypadku ich dostarczania ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego (określonego w art. 2 pkt 22 ww. ustawy) oraz w przypadku ich dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu pośredniczącego (określonego w art. 2 pkt 23 ww. ustawy).

Warunki stosowania ww. zwolnień zostały określone w art. 32 ust. 5 -13 ww. ustawy.

I tak zgodnie z ust. 5 art. 32 warunkiem przedmiotowego zwolnienia jest:

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym lub w przypadku importu - zabezpieczeniem należności celnych na podstawie przepisów prawa celnego, złożonym przez, odpowiednio: podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot pośredniczący lub zarejestrowanego handlowca, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku naruszenia warunków zwolnienia - do czasu potwierdzenia odbioru wyrobów akcyzowych przez, odpowiednio: podmiot zużywający lub podmiot pośredniczący; warunek ten nie dotyczy sytuacji, o której mowa w ust. 3 pkt 4 lub 8;
  2. dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy, zwanego dalej 'dokumentem dostawy';
  3. prowadzenie ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem przez podmiot prowadzący skład podatkowy, zarejestrowanego handlowca, podmiot pośredniczący oraz podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie.

Zgodnie z ust. 6 art. 32 ww. ustawy warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie w przypadku, o których mowa w ust. 3 pkt 1, jest ponadto przedstawienie przez mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 16 ust. 3.

Zgodnie z ust. 7 - 9 art. 32 ww. ustawy ewidencja, o której mowa w ust. 5 pkt 3 może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie jej prowadzenia. Ewidencja, powinna zawierać informacje umożliwiające ustalenie ilości wysłanych lub otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, terminu wysłania lub odbioru tych wyrobów, a także miejsca odbioru w przypadku ich przemieszczania oraz informacje o dokumentach dostawy. Ewidencja powinna być przechowywana do celów kontroli przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym została sporządzona.

Zgodnie z ust. 10 art. 32 ww. ustawy dokument dostawy może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Wspólnoty Europejskiej. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy, stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy.

Zgodnie z ust. 11 art. 32 nabywca wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do potwierdzenia odbioru tych wyrobów na dokumencie dostawy.

Zgodnie z ust. 12 i 13 art. 32 cyt. ustawy podmiot zużywający będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej nabywającą wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie jest obowiązany do okazania dostarczającemu dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość, w celu potwierdzenia jego tożsamości. Natomiast podmiot, który dostarcza wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi zużywającemu, o którym mowa w ust. 12, jest obowiązany odmówić wydania tych wyrobów w przypadku, gdy podmiot zużywający odmawia okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość lub gdy dane podane przez podmiot zużywający do dokumentu dostawy nie zgadzają się z danymi wynikającymi z dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość.

Zgodnie z delegacją ustawową zawartą w art. 38 ust. 1 ww. ustawy Minister Finansów w rozporządzeniu z dnia 26 lutego 2009r. w sprawie dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, ewidencji tych wyrobów oraz wykazu środków skażających alkohol etylowy służącego do stosowania zwolnień od akcyzy (Dz.U. Nr 32, poz. 251) określił wzór i sposób stosowania dokumentu dostawy wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie, podmioty które go wystawiają oraz szczegółowy zakres danych, jakie powinna zawierać ewidencja wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na przeznaczenie i sposób jej prowadzenia.

Mając powyższe na uwadze w przedmiotowej sprawie Wnioskodawca dostarczając ze swojego składu podatkowego do podmiotu zużywającego lub podmiotu pośredniczącego wyroby akcyzowe z zastosowaniem zwolnień od akcyzy, którym mowa w § 7 oraz § 10 ust. 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego jest zobowiązany do spełnienia warunków zwolnienia określonych w art. 32 ust. 5-13 ww. ustawy z uwzględnieniem przepisów cyt. rozporządzenia dotyczącego dokumentów dostawy i prowadzonych ewidencji.

Stosownie do § 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ww. rozporządzenia dokument dostawy jest wystawiany przez podmiot prowadzący skład podatkowy ? w przypadku dostarczenia wyrobów zwolnionych z jego składu podatkowego do podmiotu pośredniczącego lub podmiotu zużywającego.

Dokument dostawy jest wystawiany w trzech egzemplarzach, z których:

  1. jeden jest przeznaczony dla podmiotu pośredniczącego lub zużywającego, któremu dostarczono wyroby zwolnione;
  2. drugi jest dołączony do przemieszczanych wyrobów zwolnionych i po potwierdzeniu ich odbioru przez podmiot pośredniczący lub podmiot zużywający jest niezwłocznie zwracany podmiotowi, który wystawił dokument dostawy;
  3. trzeci jest przechowywany w siedzibie lub miejscu zamieszkania podmiotu, który wystawił dokument dostawy.

Odnoszą powyższe do kwestii dotyczącej postępowania z wyrobami przedstawionymi we wniosku zwolnionymi od akcyzy ze względu na przeznaczenie, wyprowadzanymi ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego lub pośredniczącego i nie odebranymi przez te podmioty, tut. organ stoi na stanowisku, że jeżeli zachodzi taka potrzeba i wymagają tego okoliczności, to można dopuścić zwrot ww. wyrobów do składu podatkowego, z którego nastąpiło wyprowadzenie. W tym przypadku przedmiotowe wyroby mogą być zwracane jako zwolnione od akcyzy, tj. bez zapłaty podatku, chyba że zostanie naruszony którykolwiek z warunków zwolnienia.

Powyższe rozwiązanie nie wynika wprost z obowiązujących przepisów prawa, jednakże nieuzasadnione wydaje się nakładanie na podatnika obowiązku zapłaty akcyzy od zwolnionych od akcyzy ww. wyrobów, od których ta akcyza nie zostałaby faktycznie pobrana, gdyby zostały one przyjęte przez odbiorcę (oczywiście przy założeniu, że nie został naruszony żaden z warunków zwolnienia).

Ponieważ w omawianym przypadku procedura zawieszenia poboru akcyzy kończy się w momencie wyprowadzenia zwolnionych ww. wyrobów będących przedmiotem wniosku ze składu podatkowego, to zgodnie z art. 42 ust. 1 ww. ustawy o podatku akcyzowym, wyroby te nie mogą być ponownie przyjęte do składu podatkowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Przedmiotowe wyroby nieodebrane przez odbiorcę powinny zostać zwrócone do składu podatkowego jako zwolnione od akcyzy, wraz z dokumentem dostawy, na podstawie którego zostały uprzednio wyprowadzone ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego lub pośredniczącego. Ponieważ w omawianym przypadku odbiorca nie potwierdza odbioru ww. wyrobów, należy uznać, iż przemieszczenie tych wyrobów z powrotem do składu podatkowego może odbywać się na podstawie tego samego dokumentu dostawy, który pierwotnie towarzyszył przesyłce. Do składu podatkowego, wraz z przesyłką przedmiotowych wyrobów, powinny zostać zwrócone oba egzemplarze dokumentu dostawy: przeznaczony dla podmiotu zużywającego lub pośredniczącego i przeznaczony ? jako zwrotny ? dla podmiotu (Wnioskodawcy), który wystawił dokument.

Wyroby będące przedmiotem wniosku zwrócone do składu podatkowego powinny być magazynowane w oddzielnym miejscu niż wyroby objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Wprowadzenie ww. wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy do składu podatkowe, z którego zostały wyprowadzone powinno zostać odnotowane w ewidencji wyrobów akcyzowych wprowadzonych do składu podatkowego ? jako zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz.U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego , po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika