Zgłoszenie zmian w składzie zarządu do KRS

Pytanie klienta:

""Ile mamy czasu od Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników odwołującego członka zarządu na złożenie dokumentów w KRS? Czy do dokumentów składanych do KRS, czyli KRS-Z3 i KRS -ZK składamy protokół z Nadzwyczajnego Zgromadzenia i oświadczenie o rezygnacji z funkcji członka zarządu? Czy coś jeszcze powinniśmy złożyć? ""

Odpowiedź prawnika:

W przedstawionym pytaniu nie zostało wyraźnie wskazane, czy członek zarządu będzie odwołany na mocy uchwały, czy też złożył on rezygnację. Jeżeli członek zarządu zostanie odwołany uchwałą (i powołany zostanie nowy członek), to zgłaszając zmianę dotyczącą składu zarządu do KRS, należy złożyć:

  • wnioski na formularzach: KRS-Z3 i KRS-ZK
  • uchwałę dotyczącą odwołania członka zarządu i powołania nowego,
  • poświadczony notarialnie lub złożony przed sądem wzór podpisu nowego członka zarządu.

Zgodnie z art. 22 ustawy o KRS, zmianę tą należy zgłosić w terminie 7 dni od dnia zdarzenia uzasadniającego dokonanie wpisu, czyli od dnia powzięcia uchwały.