Logowanie

Rejestracja

Poprzez założenie konta Użytkownika w serwisie e-prawnik.pl wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykonania zobowiązań przez Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36, kod poczt. 30-126, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, NIP 676-21-64-973, kapitał zakładowy 133.000,00 zł, zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Równocześnie akceptuję regulamin serwisu e-Prawnik.pl

Bezpłatny dostęp tylko dla zarejestrowanych

masz już konto?

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych i akceptuję Regulamin serwisu e-Prawnik.pl (więcej)

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Legalsupport sp. z o.o. informacji handlowej (więcej)

Kiedy reklama jest nieuczciwa?

www.sxc.hu/ilco
(fot. www.sxc.hu/ilco)
Strona 1 z 2

Czyn nieuczciwej konkurencji w reklamie

Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności: 

  • reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka, 
  • reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi, 
  • reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci, 
  • wypowiedź, która zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji, 
  • reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji (m.in. spam).

Co to jest reklama porównawcza?

W ustawie zdefiniowana jest także tzw.” reklama porównawcza”.
Jest to taki typ reklamy, który umożliwia bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta.
Pod pewnymi warunkami także taka reklama może stanowić czyn nieuczciwej konkurencji i jako taka jest zakazana. Zgodnie z przepisami ustawy, reklama porównawcza stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami. Pojęcie dobrych obyczajów jest bardzo pojemne, w związku z tym ustawodawca zdecydował się określić, kiedy reklama nie będzie spełniała tego warunku. I tak, reklama porównawcza nie będzie uznana za sprzeczną z dobrymi obyczajami, jeżeli łącznie będzie spełniać
następujące przesłanki:

1) nie jest reklamą wprowadzającą w błąd,  

2) w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych kryteriów porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub przeznaczone do tego samego celu,  

3) w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych, charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych towarów i usług, do których może należeć także cena,  

4) nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym a jego konkurentem, ani między ich towarami albo usługami, znakami towarowymi, oznaczeniami przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi,  

5) nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych oznaczeń odróżniających, a także okoliczności dotyczących konkurenta,  

6) w odniesieniu do towarów z chronionym oznaczeniem geograficznym lub chronioną nazwą pochodzenia odnosi się zawsze do towarów z takim samym oznaczeniem; 

7) nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też chronionego oznaczenia geograficznego lub chronionej nazwy pochodzenia produktów konkurencyjnych; 

8) nie przedstawia towaru lub usługi jako imitacji czy naśladownictwa towaru lub usługi opatrzonych chronionym znakiem towarowym, chronionym oznaczeniem geograficznym lub chronioną nazwą pochodzenia albo innym oznaczeniem odróżniającym. 

Z reklamą porównawczą związane są pewne obostrzenia. I tak, jeśli jest ona związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty lub zawierać informację, że oferta jest ważna do czasu wyczerpania zapasu towarów, bądź zaprzestania wykonywania usług, a jeżeli oferta specjalna jeszcze nie obowiązuje, powinna
wskazywać również datę, od której specjalna cena lub inne szczególne warunki oferty będą obowiązywały (takie informacje najczęściej umieszczone są małym druczkiem na dole gazetek reklamujących promocje w hipermarketach).

<>

 

Komentarze: Kiedy reklama jest nieuczciwa?

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Dodaj komentarz

Administratorem danych osobowych jest Legalsupport sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Gabrieli Zapolskiej 36. Podane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy i w zakresie niezbędnym do świadczenia usług oraz w celach statystycznych. Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne. Użytkownik ma prawo dostępu do ich treści oraz poprawy.

Pomoc prawna online

Zaufało nam już:
  • 0
  • 2
  • 6
  • 7
  • 7
  • 7
  • 5
  • osób

Opinie naszych klientów

  • Ryszard

    ocena usługi:

    Jestem bardzo zadowolony.Opinia dotyczy sedna mojego problemu.Dziękuję!
  • Klaudia

    ocena usługi:

    Polecam, korzystałam już kilka razy z pomocy i zawsze na bardzo wysokim poziomie. Wyczerpująca i zrozumiała opinia.
  • Barbara

    ocena usługi:

    Bardzo dobry serwis prawny. Polecam serdecznie. Udzielono mi pomocy szybko i sprawnie, sprawa zakończyła się dla mnie pomyślnie.
  • Boguslaw

    ocena usługi:

    Biezaca opinia spelnila moje oczekiwania i bez zastrzezen moge polecic Wasze uslugi, zwlaszcza w szybko a drastycznie zmieniajacym sie krajobrazie polskiego prawodawstwa!
  • JERZY

    ocena usługi:

    Usługa wykonana perfekcyjnie,wyczerpująco i prosto.Opinia sporządzona bardzo szybko.Pozostaje Mi polecić innym osobom z problemami.Cena przystępna.POZDRAWIAM. Jerzy
  • Stanisław

    ocena usługi:

    Profesjonalna porada,b.szybko dostarczona,jak na moją sprawę Wszystko ok. Polecam,aha zapomńiałem,to jużdrugi raz korzystam z tego portalu
  • Barbara

    ocena usługi:

    Pełny profesjonalizm wyczerpująca odpowiedz polecam !
  • Elżbieta

    ocena usługi:

    Opinia wyczerpująca, konkretna i rzetelna. Napisana przystępnym - nawet jak dla polonistki - językiem. Budzi zaufanie do zespołu miłych ludzi. Polecam. Elżbieta
  • Jan

    ocena usługi:

    Opinia jest dla mnie zrozumiała ale jako laik w temacie zadałem dodatkowe pytanie.Jestem zadowolony,polecam innym.
  • Mariusz

    ocena usługi:

  • Waldemar

    ocena usługi:

    Fachowa i przydatna dla mnie opinia -
  • Lukasz

    ocena usługi:

  • Antoni

    ocena usługi:

    wszystko sprawnie i bez problemów polecam
  • anna

    ocena usługi:

    dziękuje ,otrzymałam bardzo konkretna i profesjonalna opinia, cena nie wysoka .Polecam
  • Bożena

    ocena usługi:

  • Wanda

    ocena usługi:

    Opinia rzetelna i wyczerpująca. Będę korzystał również w przyszłości .Polecam.
  • MONA

    ocena usługi:



Informujemy, iż zgodnie z przepisem art. 25 ust. 1 pkt. 1 lit. b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631), dalsze rozpowszechnianie artykułów i porad prawnych publikowanych w niniejszym serwisie jest zabronione.

Zadaj pytanie – porady prawne w 24h już od 30zł

* pola wymagane