Forum prawne

Zmiana Uniwersytetu. - forum prawne

Studiuję prawo stacjonarnie na Uniwersytecie Rzeszowskim. Jaką muszę mieć średnią aby się przenieść na Uniwersytet Jagielloński? Jakie są procedury?

Odpowiedzi w temacie: Zmiana Uniwersytetu. (4)

Poważna decyzja....

Dlaczego poważna? Decyzja jak każda inna.

ZASADY PRZENIESIENIA Z INNEJ UCZELNI NA KIERUNEK PRAWO



Na podstawie § 29 Regulaminu studiów I stopnia, II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich uchwalonego przez Senat Uniwersytetu Jagiellońskiego uchwałami z dnia 31 maja 2006 roku, z dnia 25 kwietnia 2007 roku, z dnia 7 maja 2008 roku oraz z dnia 25 marca 2009 roku (w brzmieniu obowiązującym od 1 października 2009 r.):



  1. Student innej uczelni, w tym także zagranicznej, który zaliczył pierwszy rok studiów, może, za zgodą kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej, zostać przeniesiony na studia w Uniwersytecie Jagiellońskim bez postępowania rekrutacyjnego.

  2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 student ma obowiązek przedłożyć kierownikowi podstawowej jednostki organizacyjnej wniosek wraz z uzasadnieniem, zaopiniowany przez kierownika jednostki organizacyjnej, z której zamierza się przenieść oraz dokumentami poświadczającymi dotychczasowy przebieg studiów.

  3. Szczegółowe warunki i zasady przeniesienia z innej uczelni określa rada podstawowej jednostki organizacyjnej:


 


§ 24 ust.5 Uchwały Rady Wydziału Prawa i Administracji UJ z dnia 23 czerwca 2008 r. z późniejszymi zmianami w sprawie planu studiów i programu nauczania na Wydziale Prawa i Administracji UJ – kierunek Prawo, określa zasady przeniesienia:



  1. Przeniesienie na studia prowadzone na Wydziale z tego samego kierunku, trybu i rodzaju studiów z innej publicznej uczelni wyższej (uczelnia macierzysta) może nastąpić tylko, jeżeli student uzyskał z egzaminów średnią ocen wynoszącą co najmniej 4,0.

  2. Przeniesienie może dotyczyć studenta, który ma zaliczony co najmniej pierwszy rok studiów i nie wyższy niż trzeci rok studiów.

  3. Przeniesienie następuje na zasadach określonych w § 9 ust. 2 i 3 cytowanej uchwały.

  4. Podanie o przyjęcie, o którym mowa w ust. 1, należy składać do 15 września każdego roku, z następującymi załącznikami:

    • wniosek wraz z uzasadnieniem, zaopiniowany przez kierownika jednostki organizacyjnej (dziekana), z której zamierza się przenieść;

    • dokumenty poświadczające dotychczasowy przebieg studiów (wykaz przedmiotów z ocenami, punktami ECTS, ilością godzin zajęć) – podpisane przez kierownika jednostki organizacyjnej (dziekana) macierzystej uczelni;

    • zaświadczenie o byciu studentem z potwierdzeniem uzyskanej średniej ocen z egzaminów, wynoszącej co najmniej 4,0;

    • indeks z macierzystej uczelni z potwierdzeniem zaliczenia roku poprzedzającego przeniesienie.




 


Ostateczną decyzję w sprawie przeniesienia podejmuje Prodziekan ds. studiów.


mam pytanie odnośnie konieczności ponownego zdawania wszystkich egzaminow ? czy to prawda? czy tez zdajemy tylko te ktorych nie mielismy? z góry dziekuje za odp.

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika