Forum prawne

Kto powinien wymienić towar?

Witam, Mam taka sytuacje, sprzedaje przez allegro telefony (jako firma). Jednak ja nabywam je rowniez od osob fizycznych lub czasem od firm (ale nie zwiazanych z ta branza) np. po przedluzeniu abonamentu. Sprzedalem jeden z telefonow wartosci okolo 1000 zl klientowi, ktory na drugi dzien dal mi znac ze cos nie tak jest z telefonem, zaniosl go do salonu plusa i naprawili mu (za darmo w ramach gwarnacji), po czym stwierdzil ze znowu jest cos nie tak, zaniosl drugi raz do naprawy. Naprawili i oddali - jednak klient twierdzi ze dalej jest nie naprawiony. TEraz glowne pytanie, kto powinien mu wymienic telefon JA czy tez FIRMA NOKIA (EWEN. SALON PLUSA) ? Na mojej aukcji bylo napisane "gwarancja producenta" Gdyby to byla moja gwarancja to owszem, ale ja nawet nie mam skad tego telefonu wziasc zeby mu wymienic, a druga sprawa nie mam serwisu wlasnego. Co wy na to? Dzieki Radek

2006.10.16 9:58:54

Odpowiedzi w temacie: Kto powinien wymienić towar? (2)

Kupiłem kiedyś telefon który też mi się rozleciał w kilka dni po zakupie, komisy i serwisy daja tzw. gwarancję rozruchowa czyli najbliższe 72h po dokonaniu wpłaty przez klienta. Zresztą jeśli telefon ma gwarancję producenta tak jak miał mój telefon to nie zawracałem nikomu w komisie tym głowy tylko od razu z gwarancją do punktu serwisowego. Nie znam na to podstaw prawnych ale każdy logicznie myślacy człowiek, że jeśli mam gwarancję producenta to idę prosto do niego. Kasy może mi nie zwrócą ale 3 naprawy i dadzą nowy telefon. Nie musisz sie przejmować tylko powiedz mu o 3-ech naprawach. Może wtedy go to pocieszy że mu wymienią na Nowy telefon :)

2006.10.16 11:28:44

Jeśli konsument reklamuje towar z tytułu GARANCJI to sposób realizacji reklamacji jest taki jak napisano w gwarancji. Jeżeli jest tam zapis, że w ogóle możliwa jest wymiana produktu (w większości przypadków jest możliwe tylko naprawianie), to jest również informacja o miejscu tej wymiany (serwis lub sklep). Należy więc poznać Warunki Gwarancji wydanej do tego telefonu. Jest jeszcze Ustawa o szczególnej odpowiedzialności sprzedawcy, która obowiązuje wylącznie SPRZEDAWCĘ, w ramach której ma on obowiazek usunąć niezgodności towaru z umową lub, jesli usunięcie jest niemozliwe, wymienić lub rozwiązać umowę kupna-sprzedaży, ale są to oddzielne rodzaje reklamacji, więc reklamacje gwarancyjne nie są podstawą do żądań z tytułu "odpowiedzialności sprzedawcy" To barzdo duży skrót uprawnień i nie uwzglednia różnych "ale", więc polecam lekturę Ustawy tzw "konsumenckiej" oraz treści Warunków Gwarancji. Jako sprzedawca masz prawo reklamować wadliwy towar u poprzedniego sprzedawcy, który dostarczył Ci towar.

2006.10.16 12:7:0

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika