Tarcza prawna w opracowaniu

Zgłoszono ponad 140 propozycji zmian legislacyjnych

Ponad 140 propozycji zmian i uproszczeń w polskich przepisach zgłoszono do tej pory podczas prac nad tzw. tarczą prawną – poinformowano podczas spotkania Międzyresortowego Zespołu ds. likwidowania barier administracyjnych i prawnych. Główne założenia Tarczy prawnej to cyfryzacja, uproszczenie procedur i likwidacja barier administracyjnych oraz prawnych.

Porady prawne

Drugie spotkanie Międzyresortowego Zespołu ds. likwidowania barier administracyjnych i prawnych, który zajmuje się tzw. Tarcza prawną, odbyło się dziś pod przewodnictwem wiceminister rozwoju, pracy i technologii Anny Korneckiej. Spotkanie odbyło się w formule online.

- "Otrzymaliśmy od państwa duży materiał. Bardzo dziękuję za państwa inicjatywę i wykonaną pracę. Cały czas analizujemy przesłane do nas propozycje – to dopiero pierwszy etap prac nad Tarczą prawną. Celem prac naszego zespołu jest przede wszystkim stworzenie otoczenia prawnego, które będzie przyjazne dla obywateli i przedsiębiorców. Chcemy, aby nasi obywatele mogli złożyć wniosek online na prostych formularzach i dzięki temu szybciej załatwić sprawy w urzędach" – mówiła wiceminister rozwoju, pracy i technologii Anna Kornecka.

W spotkaniu wzięli udział reprezentanci resortów wchodzących w skład Zespołu: rozwoju, pracy i technologii, sprawiedliwości, kultury i dziedzictwa narodowego, rolnictwa i rozwoju wsi, finansów, funduszy i polityki regionalnej, infrastruktury, spraw wewnętrznych i administracji oraz środowiska i klimatu.

Tryb pracy Zespołu ds. likwidowania barier administracyjnych i prawnych

Tryb pracy Zespołu został określony w zarządzeniu Prezesa Rady Ministrów – zgodnie z nim zespół raz na 3 miesiące przedstawi Radzie Ministrów konkretne propozycje legislacyjne. Do 31 marca zespół ma czas na zaproponowanie pierwszych gotowych rozwiązań legislacyjnych.

Tarcza prawna to pomoc kompleksowa

Główne założenia Tarczy prawnej to cyfryzacja, uproszczenie procedur i likwidacja barier administracyjnych oraz prawnych. Międzyresortowy zespół ma doprowadzić do:

  • szybszego i uproszczonego wydawania decyzji,
  • załatwiania spraw poprzez umożliwienie składania wniosków drogą elektroniczną,
  • upowszechnienie milczącego załatwienia sprawy,
  • ułatwienie ponownego rozpatrywania niektórych spraw,
  • stosowanie prostych urzędowych formularzy,
  • mniejszej liczby załączników i formalności,
  • minimalizacji kosztów,
  • wprowadzanie bardziej przewidywalnych dla przedsiębiorców zmian w przepisach.

A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika