Zasady organizowania konkursów i promocji

Pytanie:

Czy istnieją przepisy prawne dotyczące organizowania konkursów i promocji przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą (salony telefonów komórkowych), wyłączając gry losowe i inne wymagające zezwolenia? Czy jeżeli nagrodą w konkursie jest nagroda rzeczowa, to konkurs nosi znamiona loterii?

Masz inne pytanie do prawnika?

20.2.2003

Zespółe-prawnik.pl

Zespół
e-prawnik.pl

Odpowiedź prawnika: Zasady organizowania konkursów i promocji

Przepisy dotyczące gier losowych, zakładów wzajemnych reguluje ustawa o grach losowych i zakładach wzajemnych. Ustawa ta nakłada na organizatorów niektórych gier, loterii i konkursów obowiazek uzyskania zezwolenia. Zezwolenie takie bedzie konieczne, jezeli wygrana zależy w szczególności od przypadku. Warunkiem uznania konkursu za loterię jest mozliwość uzyskania nagrody w zalezności od przypadku, a nie od indywidualnych predyspozycji uczestnika konkursu.

Tagi:  konkurs, promocja

Potrzebujesz porady prawnej?

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO: