Zawiadamianie wspólnoty mieszkaniowej

Pytanie:

"W naszej wspólnocie jest ośmiu właścicieli i wszyscy są członkami zarządu. Wspólnota nie ma własnego, odrębnego adresu do przyjmowania korespondencji. Kto zatem i na jaki adres powinien być powiadamiany o decyzjach administracyjnych dotyczących nieruchomości wspólnych?"

Odpowiedź prawnika: Zawiadamianie wspólnoty mieszkaniowej

Przepisy ustawy o własności lokali nie precyzują komu mają być składane oświadczenia czy zawiadomienia kierowane do wspólnoty mieszkaniowej. Nie precyzuje tego również kodeks postępowania administracyjnego. Ustawa o własności lokali wskazuje jedynie, iż jeśli zarząd jest kilkuosobowy oświadczenia woli składają dwaj członkowie zarządu. W tym wypadku nie mamy jednak do czynienia z oświadczeniem woli (reprezentacja czynna), lecz z przyjęciem powiadomienia o postępowaniu administracyjnym (reprezentacja bierna). Dlatego naszym zdaniem oświadczenie wobec wspólnoty może być złożone jednemu z członków zarządu wspólnoty mieszkaniowej.

Należy też wziąć pod uwagę i to, czy i jaki adres podali Państwo organowi administracji.


Zespół prawników
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika