Kupujący twierdzi że kupił podróbkę, nie chce odesłać towaru

Odpowiedzi w temacie (1)

Raeven

28.12.2012

Witam, W listopadzie wymieniłam swój aparat fotograficzny na uszkodzony Iphone(zbity dotyk) który sprzedałam na licytacji na ebay. Telefon wysłałam pocztą polską, kupujący po otrzymaniu telefonu stwierdził że to podróbka. Dla mnie telefon wyglądał na oryginał, jednak nie jestem technikiem więc dopuszczam możliwość że istotnie może to być podróbka. Kupujący zażądał ode mnie zwrotu pieniędzy przed zwrotem telefonu, na co odpisałam mu że na to się nie godzę i że pieniądze mogę zwrócić w standardowej procedurze reklamacyjnej po zwrocie towaru. .Poza tym kupujący miał 0 komentarzy, w bardzo agresywny sposób domagał się zwrotu pieniędzy PRZED odesłaniem towaru co wzbudziło u mnie, myślę że uzasadnione, podejrzenie próby wyłudzenia. Dodatkowo pomimo kilkukrotnego zapytania nie był w stanie przytoczyć żadnych argumentów na nieoryginalność telefonu - pisał jedynie " od razu widać że to podróba".Kupujący się nie zgodził się na standardową reklamację ( dalej żądał zwrotu pieniędzy przed odesłaniem towaru) i na tym sprawa się zakończyła. Proszę mnie źle nie zrozumieć - ja CHCĘ zwrócić pieniądze jeśli okaże się że telefon jest podrobiony, natomiast nie mam żadnej gwarancji że zostanie odesłany. Ponadto jeśli jest to podróbka to ja również zostałam oszukana przez osobę od której nabyłam telefon. Dziś otrzymałam wezwanie na policję w tej sprawie. Mam oczywiście całą korespondencję z kupującym, jak również z osobą od której telefon nabyłam. Czy realnie coś mi grozi? Jak powinnam rozwiązać tę sprawę?

Nie znalazłeś odpowiedzi?

mrozowskim

2012-12-30 21:21:59

Dokładnie tak, jak Pani to opisała. Zwróci Pani pieniądze po zwrocie telefonu. Na temat ewentualnej podróbki nie wypowiadałbym się wcale. Niech kupujący przedstawi dowody na tą okoliczność, jeśli tak twierdzi.

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE:

  • 23.11.2013

    Odpowiedzialność sprzedawcy wynikająca z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego wprowadziła nowe zasady odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Ustawa (...)

  • 23.3.2012

    Rękojmia za wady towaru poza sprzedażą konsumencką

    Zasady odpowiedzialności z tytułu rękojmi kształtują się inaczej w przypadku działalności przedsiębiorstwa dokonującego sprzedaży rzeczy osobie fizycznej, gdy jest ona konsumentem i inaczej (...)

  • 23.4.2017

    Rękojmia konsumencka w przepisach UE

    Jeśli w trakcie obowiązywania gwarancji prawnej (rękojmi za wady) okaże się, że zakupiony produkt jest wadliwy bądź nie wygląda bądź nie działa tak, jak przedstawiono w opisie, to (...)

  • 4.2.2015

    Nowe przepisy konsumenckie - co się zmieniło

    Nowe przepisy konsumenckie nakładają kolejne obowiązki na sprzedawców handlujących online. Sprawdź, jakie udogodnienia czekają na konsumentów.

  • 23.4.2012

    Sprzedaż na próbę

    Umowa sprzedaży, to umowa, na podstawie której sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu ją, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy (...)