Odraczanie rat kredytów w związku z COVID-19 - forum prawne
Dzień dobry.
Jeden z banków, w którym posiadam konto zaoferował usługę odroczenia spłaty rat kredytów w związku z COVID-19.
Zaproponował dwa warianty:
- odroczenie spłaty rat kapitałowo-odsetkowych na dwa miesiące
- odroczenie spłaty rat kapitałowych (płatne tylko odsetki) na sześć miesięcy
Postanowiłem skorzystać z powyższej usługi i złożyłem wniosek o odroczenie rat kapitałowych na okres sześciu miesięcy.
Po dwóch tygodniach otrzymałem odpowiedź. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie. Jednak sprawdzając w e-bankowości harmonogram spłat zauważyłem, że naniesiono zmiany, ale inne niż bank proponował w usłudze. Zostały odroczone raty kapitałowo-odsetkowe na okres trzech miesięcy.
Złożyłem reklamację. Minęło jak do tej pory kilka dni, odpowiedzi nie otrzymałem. O dziwo, dzień po złożeniu reklamacji otrzymałem wiadomość ogólną, gdzie bank przypomina o możliwości skorzystania ze wspominanej usługi jednak już nie ma mowy o odroczeniu płatności rat kapitałowo-odsetkowych na dwa miesiące czy rat kapitałowych na sześć miesięcy. Za to jest informacja o opcji, która faktycznie została naniesiona na mojej pożyczce, czyli odroczenie rat kapitałowo-odsetkowych na trzy miesiące.
Reasumując, chronologicznie:
1. Bank oferuje m.in. odroczenie spłaty rat kapitałowych na okres sześciu miesięcy.
2. Korzystam z tej opcji składając odpowiedni wniosek.
3. Otrzymuje potwierdzenie pozytywnego rozpatrzenia wniosku
4. Bank zmienia warunki usługi, zmieniając harmonogram spłat mojej pożyczki na zasadach, o które nie wnioskowałem.
Czy mając potwierdzenie pozytywnie rozpatrzonego wniosku mogę domagać się od banku realizacji pierwotnych założeń oferowanej usługi? Czy bank Oferując usługę i później pozytywnie rozpatrując wniosek, może po fakcie nie wywiązać się ze wcześniejszych ustaleń?
Pozdrawiam,
Tomasz
Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Odraczanie rat kredytów w związku z COVID-19
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?