Usługa wysyłki faxów

Pytanie:

"Prowadzimy sklep, drobne usługi krawieckie, kwiaciarnię. Wszystko w jednym punkcie sprzedaży. Chcielibyśmy dodatkowo wykonywać usługi wysyłki faxów zlecane przez klientów tak jak to robi poczta. Na pewno konieczne będzie rozszerzenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Czy możemy zacząć wykonywać te usługi bez spełnienia jakiś dodatkowych warunków, uzyskania licencji, pozwoleń? "

Odpowiedź prawnika: Usługa wysyłki faxów

Wykonywanie usług w postaci przesyłania faksów zlecanych przez klientów stanowi usługę pocztową polegającą na prowadzenia punktu wymiany umożliwiającego przyjęcie i wymianę korespondencji między podmiotami korzystającymi z obsługi punktu wymiany. Do rozpoczęcia wykonywania tej usługi pocztowej konieczne jest uzyskanie wpisu w rejestrze operatorów pocztowych. Rejestr prowadzony jest przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W tym celu konieczne jest złożenie odpowiedniego wniosku do Prezesa UKE.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika