Forum prawne

Reklamacja w sprawie zlecenia przelewu - forum prawne

witam,
prowadzę pośrednictwo pieniężne, mam umowę podpisaną bezpośrednio z bankiem. Zastrzegam sobie czas na realizację przelewu do dwóch dni roboczych nie licząc dnia wpłaty.
Klient wpłacał 10 sierpnia 2010 roku za gaz na druku przelewu ręcznie wypełnionym. Zgodnie z tym zleceniem zrealizowałem przelew. Bank zrealizował go z mojego firmowego rachunku 11 sierpnia 2011 r.
12 sierpnia otrzymałem zwrot tej samej kwoty. Próbowałem skontaktować się z klientem i byłem u niego pod drzwiami mieszkania nie zastałem go zostawiłem karteczkę w drzwiach i prawdopodobnie w skrzynce pocztowej z prośbą o pilny kontakt z moją firmą w sprawie płatności.
Nie było odzewu. W grudniu 2010 podobna była sytuacja, nie pamiętałem o zdarzeniu z sierpnia i do grudniowego podszedłem indywidualnie i trafiłem na klienta i podał mi nowe namiary na płatność grudniową. Zrealizowałem zwrot grudniowy.
29-10-2011 klient przyszedł z reklamacją, że gazownia zdjęła mu licznik, ponieważ nie przelałem do gazowni jego pieniędzy.
Każdego dnia mam około 100 przelewów.
Sprawdziłem tę sytuację i okazało się, że bank mój zrealizował prawidłowo przelew zgodnie ze zleceniem otrzymanym przez klienta.
Wspomniał, że płacił też na Poczcie Polskiej i też nie dotarły pieniądze, okazało się że rachunek bankowy był nieaktualny. To była przyczyna zwrotu do mnie.
Mam potwierdzenie realizacji bankowej z ok wyjścia.
Klient chce przyjść do mnie ze swoim adwokatem i żąda ode mnie zwrotu pieniędzy wraz z odsetkami oraz zapłatą za podłączenie licznika.
Stwierdził, że to teraz ja i poczta mam się porozumieć z gazownią.
Nie otrzymałem od klienta żadnego pisma w tej sprawie. Nie wiem co mam robić?
Mam przygotowane wnioski.Wniosek o przelanie środków pieniężnych na nowe konto
oraz wniosek o wydanie pieniędzy w związku ze zwrotem od banku odbiorcy dotyczącego przelewu z dnia 10-08-2010.
Z jednej strony jestem gotowy ponieść koszty odsetek od 12-0810 do dziś ale z drugiej jak ten klient by przyszedł za 10lat?
Moje konto oprocentowane jest na 0% więc to leży i czeka na klienta a nie pracuje.

2011.10.29 21:14:56

Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Reklamacja w sprawie zlecenia przelewu

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika