Forum prawne

uzyskanie informacji od byłego pracodawcy (kontrahenta) - forum prawne

Witam,

Mam następujący problem. Pracowałem (właściwie była to umowa przez działalność gospodarczą) w firmie pozyskując dla niej klientów. Współpraca dobiegła końca, ale umowa zawierała zapisy, gwarantujące mi wynagrodzenie prowizyjne za pozyskanych klientów przez 12 miesięcy po zakończeniu pracy. Tak więc wciąż powinienem dostawać określony % od przychodów tej firmy z tych konkretnych klientów, ale pojawił się problem. Firma twierdzi, że jeden klient nie płaci (prowizja należy się za faktycznie dokonane wpływy), drugi negocjował warunki i teraz dostają połowę mniej, więc mi się należy % od mniejszej kwoty i t.d.

Czy jest jakiś sposób, żeby zmusić firmę do pokazania dokumentów? Faktur, umów, wyciągów z konta. Czy w takiej sytuacji mogę liczyć tylko na ich dobrą wolę, że powiedzą, że dany klient coś zapłacił? Dodam, że umowa nie określała sposobu informowania o tych wpłatach od klientów, tylko określała, że przez rok od zakończenia współpracy się należy, ale jak to skutecznie wyegzekwować?

Odpowiedzi w temacie: uzyskanie informacji od byłego pracodawcy (kontrahenta) (1)

Koniecznym byłoby dokładne zapoznanie się z treścią umowy. Jeśli okazałoby się, że jest to umowa agencyjna, to przysługuje Panu uprawnienie, o którym mowa w art. 761 zn. 5 par. 2 Kodeksu cywilnego.

Pozdrawiam

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika