Jak odzyskać należność za usługę?

Odpowiedzi w temacie (1)

224085

8.10.2018

Dzień dobry, jestem nowym członkiem tego forum i mam pewien problem, otóż od dłuższego czasu borykam się z kłopotem dotyczącym zapłaty za wykonaną usługę. Po wykonaniu przez moją firmę usługi, wystawieniu faktury, odprowadzeniu niezbędnych podatków faktury nie są spłacone do wyznaczonej daty płatności. Wobec tego moja firma odnosi wysokie straty materialne, a jak można się domyślić usługobiorca odnosi w przeciwieństwie do mnie korzyści spowodowane mniejszym nakładem finansowym. Proszę o poradę. 224085

Nie znalazłeś odpowiedzi?

adwskow

2018-10-16 11:25:29

Witam, proszę pisemnie poprzez pocztę wezwać klienta do zapłaty wyznaczając mu np. 7 dni na zapłatę pod rygorem skierowania sprawy do sądu. Jeżeli klient nie zapłaci pozostaje jedynie złożyć pozew.

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE:

  • 3.6.2004

    Metoda kasowa - sposób rozliczania podatku VAT dla małych podatników

    Metoda kasowa jest szczególnym, dostępnym dla niektórych podatników, sposobem rozliczania podatku VAT. Jej istotą jest odmienny sposób powstawania obowiązku podatkowego - o ile w przypadku zasad (...)

  • 10.4.2017

    Uwolnić ptactwo

    Złagodzono ograniczenia związane z występowaniem grypy ptaków. Jakie organiczenia zniesiono? Od kiedy można wypuszczać ptactwo domowe?

  • 30.6.2018

    Split Payment, na czym polega mechanizm podzielonej płatności

    1 lipca 2018 r. wchodzi w życie dobrowolny mechanizm podzielonej płatności dla przedsiębiorców. Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa transakcji realizowanych przez przedsiębiorców (...)

  • 19.9.2011

    Na czym polega refakturowanie?

    Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie zawierają definicji pojęcia refakturowania usług. W praktyce, zgodnie z utrwalonym w doktrynie i orzecznictwie poglądem, polega ono na zafakturowaniu (...)

  • 15.6.2018

    Reforma usług płatniczych

    Nowe przepisy mają zapewnić większą przejrzystość i spójność prawa w obszarze usług płatniczych. Będą też podstawą do stworzenia jednolitego rynku płatności w UE.