Odpowiedź prawnika: Obowiązki informacyjne funduszu
Zgodnie z art. 27. ustawy o funduszach inwestycyjnych, towarzystwo, co do zasady prowadzi zapisy na jednostki uczestnictwa oraz na niepubliczne certyfikaty inwestycyjne, bezpośrednio lub za pośrednictwem podmiotu prowadzącego działalność maklerską. Przy prowadzeniu zapisów na jednostki uczestnictwa towarzystwo udostępnia bezpłatnie prospekt informacyjny funduszu inwestycyjnego i skrót tego prospektu.
Ponadto, zgodnie z art. 221 ust. 6 ustawy, to fundusz inwestycyjny otwarty jest obowiązany udostępniać we wszystkich miejscach zbywania jednostek uczestnictwa oraz na stronach internetowych wskazanych w statucie funduszu aktualne informacje o zmianach w prospekcie informacyjnym lub skrócie tego prospektu. Zatem, jeżeli strona internetowa banku jest wskazana w statucie funduszu, powinny się na niej znajdować aktualne dane, a obowiązku tego nie można wyłączyć.

Natomiast, zgodnie z art. 229 ustawy, każda informacja reklamowa odnosząca się do nabywania jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych musi wskazywać na istnienie odpowiednio prospektu informacyjnego, skrótu prospektu informacyjnego, prospektu emisyjnego albo warunków emisji i wskazywać miejsce, w którym dany dokument jest publicznie dostępny. Zatem, jeżeli na stronie internetowej (nie wskazanej w statucie) publikuje się te dokumenty, powinna tam znajdować się informacja, że zamieszczone mogą być nieaktualne i powinno się wskazać miejsce, gdzie można znaleźć aktualne dokumenty.
