Wypadek na uczelni, zastosowanie przepisów dot. wypadku przy pracy

Pytanie:

Jestem studentką, uległam wypadkowi na uczelni. Czy wypadek na uczelni można traktować jak wypadek przy pracy?

Masz inne pytanie do prawnika?

15.12.2011

Zespółe-prawnik.pl

Zespół
e-prawnik.pl

Odpowiedź prawnika: Wypadek na uczelni, zastosowanie przepisów dot. wypadku przy pracy

Przy ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków studentów stosować należy odpowiednio przepisy dotyczące ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy. Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków studenckich powinno odbywać się obecnie zgodnie z procedurą, jaką określają przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z 28 lipca 1998 r. w sprawie ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sposobu ich dokumentowania, a także zakresu informacji zamieszczanych w rejestrze wypadków przy pracy (Dz.U. nr 115, poz. 744 z późn. zm.). Szczegółowy tryb postępowania w tych sprawach ustala zaś sam rektor. Z całą pewnością jednak stosowny zespół powypadkowy powinien więc sporządzić protokół ustalający okoliczności i przyczyn wypadku studenta. Jeżeli zatem i takie postępowanie nie miało miejsca, można mówić o naruszeniu obowiązków przez uczelnię. Dotychczasowe działania władz uczelni (a raczej ich brak) budzą zastrzeżenia.

Potrzebujesz porady prawnej?

Zapytaj prawnika:

Dodaj załącznikDodaj załącznik

Oświadczenia i zgody RODO:


FORUM POMOCY PRAWNEJ

praca w warunkach szkodliwych

30.8.2019 przez: orim74

Bezpieczenstwo w pracy

18.7.2018 przez: Pracownikk

odkurzanie i sprzątanie w biurze

6.5.2018 przez: KasiaKatarzyna

Niska temperatura w pracy

4.4.2018 przez: 214420