27.4.2021
A.J.
Zespół e-prawnik.pl
W jaki sposób można się zaszczepić przeciwko COVID-19? W jaki sposób można zapisać się na szczepienie?

Jak zapisujesz / rejestrujesz się na szczepienie?
W tym celu możesz:
- zadzwonić na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989;
- skontaktować się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień;
- zapisać się , wysyłając SMS na numer 664 908 556 lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie;
- zapisać się poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl.
Żeby zapisać się na szczepienie w ten sposób, trzeba się zalogować profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowód). Osoby, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mogą zalogować się do tego formularza takimi samymi danymi, jakimi logują się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym. Jeśli jesteś osobą 70+, możesz założyć tymczasowy profil zaufany, kontaktując się z urzędnikiem przez komputer.
Podczas rejestracji możesz wybrać dokładny termin oraz miejsce Twojego szczepienia, a następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Do rejestracji nie potrzebujesz żadnych dodatkowych danych czy dokumentów, wystarczy, że podasz swój numer PESEL.
Wszystkie e-skierowania na szczepienie są ważne przez 90 dni. Jeśli nie posiadasz numeru PESEL lub minął termin ważności pierwszego e-skierowania, o wystawienie kolejnego e-skierowania możesz poprosić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
Jeżeli zarejestrowałeś/aś się na szczepienie i masz wyznaczony termin, to Twoje e-skierowanie nie traci ważności aż do zakończenia szczepienia. Jeśli Twoje e-skierowanie przestanie być ważne, nim zapisałeś/aś się na szczepienie, zostanie Ci wystawione kolejne.
Przedłużanie ważności e-skierowań dla seniorów
E-kierowania na szczepienia przeciw COVID-19 dla osób 80+ zostały ponownie wystawione. Wkrótce zostanie przedłużona ważność e-skierowań dla siedemdziesięciolatków. Nie zwlekaj, umów się na szczepienie
E-skierowania na szczepienie przeciw COVID-19 ważne są 90 dni. Dla wszystkich osób 80+ zostały wystawione 13 stycznia i straciły już swoją ważność.
Dlatego teraz zostały anulowane i wystawione ponownie dla tych osób, które:
- jeszcze się nie zaszczepiły
- nie są umówione na termin szczepienia
- nie miały pozytywnego wyniku na COVID-19 od 13 stycznia.
Znajdziesz Twoje e-skierowanie na Internetowym Koncie Pacjenta.
Jeżeli masz już termin szczepienia, na który umówiłeś/aś się, kiedy Twoje e-skierowanie było ważne, nie musisz nic robić. Twoje e-skierowanie jest dalej ważne aż do zakończenia całego cyklu szczepienia. Jeśli jednak anulujesz swoją wizytę lub punkt szczepień to zrobi, gdy Twoje e-skierowanie jest już po terminie, to wówczas nie umówisz się od razu na nowy termin.
Jeżeli tak się stanie, poczekaj, aż Centrum e-Zdrowia wystawi Ci ponownie e-skierowanie na szczepienie. To, czy są seniorzy, którzy potrzebują nowego e-skierowania, jest na bieżąco monitorowane.
Począwszy od 18 kwietnia, przez 3 dni, anulowane są i ponowne wystawiane e-skierowania dla osób w wieku 70-79 lat, według tych samych zasad (te skierowania były wystawiane w dniach 19 – 21 stycznia 2021).
E-skierowania nie dostają osoby, które są ozdrowieńcami, póki nie minie 90 dni od wyniku pozytywnego testu; potem e-skierowanie jest automatycznie wystawione.
Pamiętaj, że jeśli jesteś ozdrowieńcem, a Twoje e-skierowanie wygasło, to nowe zostanie Ci wystawione po 90 dniach od daty pozytywnego wyniku testu na koronawirusa.
Masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Skorzystaj z transportu!
Jeżeli potrzebujesz transportu do punktu szczepień, bo masz problemy z samodzielnym dotarciem na miejsce, możesz skorzystać z transportu zorganizowanego przez samorządy.
Chcesz się zaszczepić, ale masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Sprawdź, jak skorzystać z organizowanego przez gminy specjalnego transportu na szczepienia.
Osoby, które mają problem z samodzielnym dotarciem do punktu, także mogą skorzystać ze szczepień przeciw COVID-19. W tym celu gminy zorganizowały specjalny transport z domu pacjenta do punktu szczepień. Po zaszczepieniu, osoba potrzebująca zostanie odwieziona do swojego miejsca zamieszkania. Chęć skorzystania z transportu można zgłosić bezpośrednio w punkcie szczepień lub za pośrednictwem specjalnego numeru telefonu, który jest obsługiwany przez poszczególne gminy.Kto może skorzystać z transportu do punktu szczepień?
Ze specjalnego transportu mogą skorzystać:
- osoby niepełnosprawne, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w stopniu znacznym o kodzie R lub N) lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami;
- osoby, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich;
- osoby powyżej 70. roku życia, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
Najpierw rejestracja, później umówienie transportu – jak to zrobić krok po kroku?
Sprawdź, jak umówić transport do punktu szczepień, gdy:
Rejestrujesz się za pomocą infolinii 989Rejestracja na szczepienie opisana jest w zakładce rejestracja przez infolinię.
- Podczas rejestracji, poinformuj konsultanta, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
- Jeśli spełniasz kryteria, konsultant infolinii 989 przekaże Ci numer telefonu na infolinię Twojej gminy.
- Zadzwoń na wskazany numer i poinformuj o swoim terminie i miejscu szczepienia.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Rejestracja na szczepienie opisana jest w zakładce Rejestracja.
- Podczas rejestracji poinformuj, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
- Jeśli spełniasz kryteria, po zarejestrowaniu Cię, punkt szczepień zgłosi Twoje zapotrzebowanie na transport do koordynatora gminnego. Nie musisz sam kontaktować się z infolinią gminną.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Rejestracja na szczepienie opisana jest w zakładce rejestracja przez eRejestrację.
- Po zakończeniu rejestracji, wyświetli się link do spisu gmin oraz numerów infolinii gminnych.
- Znajdź swoją gminę i zadzwoń na wskazany numer.
- Poinformuj koordynatora gminnego o terminie i miejscu swojego szczepienia.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Umówiłem transport, ale muszę zmienić datę - co wtedy?
Sprawdź, co zrobić, jeśli umówiłeś się na transport, ale termin Twojego szczepienia uległ zmianie.
Zmiana terminu na wniosek pacjenta
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- Dokonaj zmiany terminu szczepienia. Jeśli rejestrowałeś się za pomocą strony internetowej – zrób to właśnie tam. Jeśli dokonałeś rejestracji przez infolinię 989, skontaktuj się z nią ponownie, aby ustalić nowy termin.
- Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- Skontaktuj się z punktem szczepień i ustal nowy termin.
- Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek rejestrującego
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek gminy
Jeśli zdarzy się sytuacja, że Twoja gmina nie będzie mogła zapewnić Ci transportu w terminie Twojego szczepienia:
- Koordynator gminny skontaktuje się z punktem szczepień i ustali nowy termin Twojego szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany.
- Koordynator dokona dla Ciebie nowej rezerwacji na transport i Cię o tym poinformuje.
Zob. Gminne infolinie - transport na szczepienia przeciw COVID-19
Kiedy punkt szczepień przyjedzie do Ciebie?
Jeśli Twój stan zdrowia uniemożliwia Ci dotarcie do stacjonarnego punktu szczepień lub skorzystanie z transportu organizowanego przez jednostki samorządu terytorialnego i potrzebujesz szczepienia w miejscu zamieszkania (pobytu), skontaktuj się z Twoją przychodnią podstawowej opieki zdrowotnej.
W jaki sposób zorganizowane są szczepienia w domu i kto może z nich skorzystać?
Jeśli stan Twojego zdrowia nie pozwala Ci na samodzielne dotarcie do punktu szczepień i jesteś pacjentem leżącym, możesz zgłosić potrzebę szczepienia w domu. W tym celu:
- zgłoś się telefonicznie do swojej przychodni POZ. Może to zrobić za Ciebie Twój opiekun. Jeśli masz wątpliwości, kto jest Twoim lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej i w jakiej przychodni przyjmuje, znajdziesz tę informację na swoim Internetowym Koncie Pacjenta
- lekarz lub pielęgniarka z Twojej przychodni ocenią, czy kwalifikujesz się do szczepienia w domu. Pomocna w tym zakresie będzie dokumentacja medyczna, dlatego warto upewnić się, w przypadku leczenia się u specjalisty, że lekarz pierwszego kontaktu ma aktualną informację o Twoim stanie zdrowia
- jeśli lekarz/pielęgniarka podstawowej opieki zdrowotnej uznają, że powinieneś/aś być zaszczepiony/a w domu, zawiadamiają wyjazdowy punkt szczepień oraz informują o tym Ciebie lub Twojego opiekuna
- najbliższy dla Twojego miejsca zamieszkania/pobytu wyjazdowy punkt szczepień otrzyma Twoje zgłoszenie do szczepienia od lekarza POZ i skontaktuje się z Tobą telefonicznie celem ustalenia dogodnego terminu szczepienia
- lekarz, który przyjedzie na wykonanie szczepienia, dodatkowo oceni przed zabiegiem, czy możesz być zaszczepiony/a. Warto zapoznać się z kwestionariuszem kwalifikacji do badania, a jeśli jest taka możliwość, wydrukować go i wypełnić. Ekipa wyjazdowa zostanie przez 15 minut po szczepieniu, na wypadek wystąpienia odczynu poszczepiennego.
Zapis na szczepienie przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl
Od 22 stycznia br. e-rejestracja podpowiada pacjentowi, gdzie może się zaszczepić w danym województwie, w najszybszym dostępnym terminie. Może to być więc miejsce oddalone od miejsca zamieszkania pacjenta. Jeżeli dla pacjenta ważniejsze jest, by punkt szczepień znajdował się blisko jego miejsca zamieszkania, powinien sprawdzić dostępność terminów, wybierając konkretną miejscowość w wyszukiwarce.
Pamiętaj, że możesz wybrać dowolny punkt szczepień, niekoniecznie najbliższy. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.
Uwaga, nie zaznaczaj „dowolny czas i termin”. Wybierz coś.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji otrzymasz powiadomienie SMS-em, a następnie, również SMS-em, przypomnienie na dzień przed planowanym terminem szczepienia.
Możesz anulować wizytę, zmienić termin lub wybrać inny punkt szczepień przed przyjęciem pierwszej dawki szczepionki. Jednak już po pierwszym szczepieniu – nie będziesz mógł dokonać zmiany. Wynika to z konieczności podania drugiej dawki szczepionki, która pochodzi od tego samego producenta. Druga dawka musi też zostać podana w określonym terminie, tak by szczepienie było maksymalnie skuteczne.
Jak zarejestrować się poprzez SMS?
- Wyślij SMS-a o treści SzczepimySie na numer 664 908 556 lub 880 333 333,
- dostaniesz SMS z prośbą o podanie numeru PESEL,
- wpisz swój numer PESEL i odeślij SMS. Jeżeli się pomylisz i wpiszesz błędny numer PESEL, dostaniesz SMS-a z prośbą o poprawne wprowadzenie danych,
- dostaniesz kolejny SMS, tym razem z prośbą o Twój kod pocztowy,
- wyślij odpowiedź, wpisując kod pocztowy w formacie: 00222 lub 00–222. Jeżeli się pomylisz i wpiszesz błędnie kod pocztowy, dostaniesz SMS-a z prośbą o poprawne wprowadzenie danych,
- otrzymasz informację o: najbliższym możliwym terminie szczepienia, adresie placówki, w której to szczepienie ma być wykonane, a także godzinie szczepienia;
- jeśli akceptujesz termin i miejsce, odpowiedz, wysyłając SMS o treści: TAK,
- Po akceptacji terminu i miejsca otrzymasz wiadomość, że wizyta została umówiona. Dostaniesz SMS z przypomnieniem na dobę przed szczepieniem,
- jeśli termin i lokalizacja Ci nie odpowiada, odpowiedz: NIE,
- jeżeli odpowiedziałeś NIE, otrzymasz SMS z propozycją nowego terminu, godziny oraz lokalizacji.
Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnych terminów, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w momencie uruchomienia nowych terminów szczepień.
Uwaga! Brak odpowiedzi na SMS w czasie 5 minut przerwie proces rejestracji.
Z jednego numeru telefonu możesz zarejestrować na szczepienie tylko trzy osoby.
W celu zmiany terminu szczepienia zadzwoń pod numer 989.
Jeśli nie udało Ci się dodzwonić na 989, to z numeru 664 908 556 dostaniesz SMS o treści: „Nadal chcesz zapisać się na szczepienie przeciw COVID-19? Odpowiedz POTWIERDZAM lub skontaktuj się z numerem 989”. Jeśli odpiszesz „Potwierdzam”, to infolinia skontaktuje się z Tobą, kiedy pojawią się nowe terminy szczepień w Twojej okolicy.
Jak przebiega szczepienie?
Szczepionka podawana jest domięśniowo, w ramię. Nie musisz się w żaden sposób przygotowywać do zabiegu. Na miejscu, przed samym szczepieniem lekarz zbada Cię, by ocenić, czy możesz zostać zaszczepiony/a.
Po szczepieniu konieczna będzie 15. minutowa obserwacja pod kątem ewentualnego wystąpienia niepożądanego odczynu poszczepiennego (NOP).
Jeśli dostaniesz szczepionkę, która wymaga podania drugiej dawki, na termin drugiego szczepienia umów się od razu w punkcie szczepień, w którym otrzymałeś/aś pierwszą dawkę.
Informacja o przebytym szczepieniu
Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1). Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.
Na Internetowym Koncie Pacjenta oraz w aplikacji mObywatel będzie do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.
Zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta, wybierz „Profilaktyka”, a następnie „Szczepienia” i znajdziesz informację o przebytym szczepieniu przeciw COVID-19 i kod QR.
Jeśli masz mniej niż 60 lat...
Najpierw szczepić się zaczęli seniorzy. Jeżeli jesteś osobą w wieku 40-59 lat i zgłosiłeś/aś chęć zaszczepienia się w styczniu lub lutym, to obecnie masz wystawione e-skierowanie na szczepienie. Zadzwoni do Ciebie automatyczny system, który zaproponuje Ci termin szczepienia. Może też przyjść informacja z propozycją terminu SMS-em.
Jeśli masz skończone 18 lat i nie zgłosiłeś/aś chęci zarejestrowania się na szczepienia, poczekaj na termin szczepień Twojej grupy wiekowej.
Informację o tym, że zaczynają się szczepienia dla kolejnej kategorii wiekowej osób znajdziesz też na stronie www.gov.pl/web/szczepimysie. Będą też o tym mówiły media.
W razie pytań lub wątpliwości
- Lista ważnych numerów telefonów
- Skorzystaj z wideoczata na stronie gov.pl/szczepimysie
- Wyślij pytanie na adres szczepionki@nfz.gov.pl
- Szczegółowe informacje można też znaleźć na stronie www.gov.pl/web/koronawirus oraz https://www.gov.pl/web/szczepimysie

Potrzebujesz porady prawnej?
Szczepienia osób w wieku 18-39 lat
Od 29 kwietnia e-skierowanie na szczepienie przeciw COVID-19 będą otrzymywać osoby w wieku 39-18 lat. Do 10 maja wszystkie osoby pełnoletnie będą miały już wystawione e-skierowania. Codziennie od 29 kwietnia możliwość umówienia się na szczepienie uzyskają dwa roczniki, (...)
Informacje o szczepieniu przeciw COVID-19
Szczepionka przeciw COVID-19 Jak twierdzi rząd, szczepionka przeciw COVID-19 to jeden z najważniejszych elementów, dzięki któremu możemy powstrzymać epidemię. Jak działa? Szczepionka wyzwala w organizmie człowieka naturalną produkcję przeciwciał. Stymuluje także (...)
Uznanie szczepienia przeciwko COVID-19 wykonanego poza granicami Polski
Pojawił się komunikat nr 13 Ministra Zdrowia w sprawie uznania szczepienia przeciwko COVID-19 wykonanego poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej oraz wydania Unijnego Certyfikatu COVID-19 (UCC). ##baner## Co wyjaśnił Minister Zdrowia? Jak szczepienie dokonane za granicą wprowadzić do (...)
Rekomendacje Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego dot. odwiedzin w szpitalach w związku z postępem realizacji Narodowego Programu Szczepień W związku z realizacją Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19, w tym zaszczepieniem znaczącej części osób (...)
Od 26 kwietnia łagodzenie obostrzeń w 11 województwach
Otwarte salony fryzjerskie i kosmetyczne oraz częściowy powrót dzieci do szkół Rząd twierdzi, że odpowiedzialność Polaków i coraz większa liczba osób zaszczepionych przeciw COVID-19 przynoszą coraz lepsze efekty. Dzięki temu, od 26 kwietnia, może poluzować część (...)
Zmienione zasady bezpieczeństwa od 6 czerwca
W związku ze zmniejszającą się liczbą zachorowań na COVID-19 od 6 czerwca br. łagodzone będą kolejne obostrzenia. Co ważne do 25 czerwca zostają przedłużone dotychczasowe zasady bezpieczeństwa. ##baner## Od 6 czerwca br. kolejny etap znoszenia obostrzeń - „Od 6 czerwca w spotkaniach (...)
Szczepienia przeciw COVID-19 osób w wieku 40-59 lat
Rozpoczęły się szczepienia przeciw COVD-19 osób w wieku 40-59 lat. Ci, którzy zgłosili chęć zaszczepienia, już zapisują się na termin. Pozostali będą zapisywać się na szczepienie według harmonogramu. Początek rejestracji dla grup wiekowych Data rejestracji Grupa wieku 12 kwietnia rocznik 1962 13 kwietnia rocznik 1963 14 kwietnia rocznik 1964 15 kwietnia rocznik 1965 16 kwietnia rocznik 1966 17 kwietnia rocznik 1967 19 kwietnia rocznik 1968 20 kwietnia rocznik 1969 21 kwietnia rocznik 1970 22 kwietnia rocznik 1971 23 kwietnia rocznik 1972 24 kwietnia rocznik 1973 Jeżeli (...)
Co z szczepieniami przeciw COVID-19 dawką przypominającą oraz dawką dodatkową uzupełniającą?
Komunikat nr 12 Ministra Zdrowia w sprawie szczepień przeciw COVID-19 dawką przypominającą oraz dawką dodatkową uzupełniającą schemat podstawowy Minister Zdrowia poinformował, że mając na uwadze zalecenia Rady Medycznej, rozpoczął się proces wystawiania skierowań do e-rejestracji na (...)
Wytyczne dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Ministerstwem Zdrowia oraz Głównym Inspektoratem Sanitarnym przygotowało wytyczne dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, które będą obowiązywały od 1 września 2021 r. Jest to zbiór zaleceń i rekomendacji, (...)
Unijny Certyfikat COVID do podróżowania po Europie
Polska została podłączona do systemu Unijnych Certyfikatów Covid 1 czerwca Polska dołączyła do systemu Unijnych Certyfikatów COVID (UCC), które mają ułatwić podróżowanie po UE w czasie epidemii. Pełne uruchomienie systemu dla krajów Wspólnoty (...)
Przeciwdziałanie skutkom COVID-19
Celem ustawy z dnia 7 października 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19 jest ustabilizowanie budżetu państwa oraz umożliwienie finansowania istotnych zadań publicznych związanych z realizacją polityki rządu. Ustawę (...)
Od poniedziałku rusza rejestracja 16 i 17-latków na szczepienia
Kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby niepełnoletniej przeciw COVID-19 od niedzieli będzie dostępny na stronie gov.pl. Rejestracja nastolatków powyżej 16. roku życia rozpocznie się od 17 maja 2021 r. ##baner## Rejestracja na szczepienia przeciwko COVID-19 (...)
Unijny Certyfikat COVID w Twoim telefonie
Aplikacja na telefon Jeśli zainstalujesz aplikację mojeIKP, to Unijny Certyfikat COVID odbierzesz na Twoim telefonie lub tablecie i zawsze będziesz go mieć pod ręką. Unijny Certyfikat COVID (UCC) to międzynarodowy dokument elektroniczny, który ułatwia (...)
Zagraniczne podróże ze zwierzętami
Planując podróż do innego kraju ze swoim pupilem, koniecznie trzeba sprawdzić wszystkie wymogi, aby zwierzę zostało wpuszczone do środka transportu oraz do państwa docelowego, i spełnić wszystkie warunki (np. dokumentacyjne). W razie bowiem niedopełnienia wymaganych warunków w (...)
Rusza rządowy program. Dla kogo? Program skierowany jest do: pojedynczych pracodawców, grupy pracodawców (np. z jednego budynku lub strefy przemysłowej, grupa kapitałowa, podwykonawcy głównego zgłaszającego podmiotu itp.), samorządów zawodowych lub stowarzyszeń (...)
COVID-19 i bezpieczeństwo żywności – wytyczne dla przedsiębiorstw sektora spożywczego
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) przetłumaczyła i udostępniła polską wersję przewodnika pn. „COVID-19 i bezpieczeństwo żywności – wytyczne dla przedsiębiorstw sektora spożywczego”, które są istotne dla sektora spożywczego, w szczególności (...)
Organizacja kształcenia w nowym roku akademickim
Rekomendacje dla władz uczelni Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce sprawia, że tak jak przez ostatnie pół roku, także w roku akademickim 2020/2021 działalność dydaktyczna w uczelniach powinna być realizowana z zachowaniem aktualnie obowiązujących wymogów bezpieczeństwa (...)
Szczepionki przeciwko COVID-19 już niedługo dostępne dla Polaków
Jak podał rząd, od początku epidemii ludzie na całym świecie wyczekiwali szczepionki, która powstrzyma rozprzestrzenianie się COVID-19. Dzięki miesiącom ciężkiej pracy naukowców już niedługo będzie można rozpocząć szczepienia. Będą one darmowe i dobrowolne. Polska (...)
Szczepienia przeciw COVID-19 dla 12-15-latków
Szczepienia dzieci w wieku 12-18 lat Od 7 czerwca rodzice mogą zapisywać na szczepienia przeciw COVID-19 dzieci w wieku 12–15 lat. Na Internetowym Koncie Pacjenta dziecka znajdziesz jego e-skierowanie. Dowiedz się więcej o dostępie do Internetowego Konta Pacjenta Twojego dziecka. Na (...)
Wspólna opinia EROD i EIOD w sprawie zielonego zaświadczenia cyfrowego Podczas 47. posiedzenia plenarnego, które odbyło się w dniach 30-31 marca 2021 r., Europejska Rady Ochrony Danych (EROD) i Europejski Inspektor Ochrony Danych (EIOD) przyjęli wspólną (...)