Reklamacja z rękojmi z żądaniem zwrotu gotówki, a samowolna naprawa.

Odpowiedzi w temacie (1)

style

18.11.2018

Witam, dnia 03.11.2018 złożyłem osobiście reklamację w sklepie sportowym na zakupione markowe buty. Buty były założone dosłownie kilka razy i któregoś razu przy ściąganiu butów zauważyłem, że w obu butach w tych samych miejscach na piętach zaczęły się odklejać. Złożyłem reklamację z tytułu rękojmi i żądaniem był zwrot gotówki (czyli wg. doktryny odstąpienie od umowy). Po 13 dniach czyli 16.11.2018 dostałem takiego SMSa ?Informujemy iż Pańska reklamacja nr XXX została rozpatrzona ? naprawa. Zapraszamy po odbiór, XXX.? W związku z powyższym mam dwa pytania: 1. 17.11.2018 o godzinie 23:59 dla sklepu minął termin na odpowiedź i ustosunkowanie się do mojego żądania czyli zwrotu gotówki. Czy w związku z tym należy uznać, że ma miejsce tzw. ?milcząca? lub ?fikcyjna? zgoda czyli uznanie mojego żądania ? Sklep w SMSie nie ustosunkował się do mojego żądania ? 2. Jakim prawem sklep samowolnie naprawił moje buty bez mojej zgody ? Z tego co się orientuje sklep mógł odrzucić moje żądanie, ale najpierw powinien mnie o tym poinformować i zaproponować naprawę i po mojej zgodzie to zrobić ? Na dokumencie zgłoszenia nigdzie nie jest napisane, że zgadzam się na jakiekolwiek inne rozwiązanie niż zwrot gotówki. W związku z powyższym mam zamiar nie odbierać naprawionych butów i żądać zwrotu gotówki. Podejrzewam, że jak przyjdę do sklepu to się na to nie zgodzą, więc będę musiał pozostawić jakieś pismo ? czy jest mi w stanie ktoś pomóc z tym pismem ? Na jakie konkretnie przepisy mam się powołać? Czy to co piszę powyżej ma raję bytu ? Sam pracuję w sklepie i spisuję masę reklamacji, ale kiedy klient żąda zwrotu gotówki pytam go od razu czy jeżeli jego żądanie zostanie odrzucone to czy zgadza się na bezpłatną naprawę sprzętu. Skonstruowałem takie pismo, które mam zamiar dostarczyć do sklepu ? czy coś zmienić lub dodać ? Dotyczy zgłoszenia reklamacyjnego nr. xxx Odpowiadając na Państwa informację wysłaną do mnie poprzez wiadomość SMS w sprawie reklamacji dotyczącej butów XXX ze zgłoszenia z dnia XXX o numerze reklamacji XXX Napisali Państwo: Dnia XXX ?Informujemy iż Pańska reklamacja nr XXX została rozpatrzona ? naprawa. Zapraszamy pod odbiór XXX? Uprzejmie przypominam że, reklamacja była sporządzona na podstawie rękojmi z wyraźnym żądaniem zwrotu gotówki. W związku z obowiązującymi przepisami mieliście Państwo 14 dni na odpowiedź i ustosunkowanie się do mojego żądania ? w ogóle nie ustosunkowali się Państwo do mojego żądania czyli czy uznają czy też nie moje żądanie zwrotu gotówki i nie dotrzymali Państwo ustawowego terminu 14 dni ? więc zgodnie z Dz.U.2018.0.1025 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny art. 556 ? 576 - sprzedawca nie ustosunkował się do tego w terminie 14 dni kalendarzowych, należy przyjąć, iż uznał Twoją reklamację za uzasadnioną. Dodatkowo pragnę zawiadomić, że po 13 dniach od złożenia reklamacji, poinformowaliście mnie Państwo o tym, że reklamacja została rozpatrzona poprzez naprawę. Moim żądaniem był zwrot gotówki i nie odpowiedzieliście Państwo w terminie 14 dni od złożenia reklamacji na moje żądanie. Ponadto bezprawnie i samowolnie naprawiliście Państwo moją własność bez mojej zgody ? nigdzie nie wyraziłem zgody na naprawę obuwia ani jakąkolwiek ingerencje w nie. Wykazaliście się Państwo rażącą tzw. Samowolą ? naprawiliście moją własność bez mojej wiedzy i zgody ? na żadnym dokumencie nie zgodziłem się na naprawę sprzętu, nikt w tej sprawie też ze mną się nie skontaktował. jednocześnie moje żądanie zwrotu gotówki pozostało bez odpowiedzi co oznacza tzw. ?milczącą zgodę?. Dodatkowo posiłkując się Vademecum Konsumenta wydanym przez UOKiK https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pliki/uokik_vademecum_konsumenta.pdf jest tam wyraźnie napisane, że ?Jeżeli jest to pierwsza reklamacja produktu, sprzedawca może nie zgodzić się z Twoim wyborem oraz zaproponować wymianę towaru na nowy lub usunięcie wady pod warunkiem, że uczyni to niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie. Sprzedawca nie ma jednak prawa dokonać takiego wyboru bez powiadomienia Cię o tym fakcie. Nie jesteś bowiem związany jego decyzją. Masz prawo do zmiany zaproponowanego przez niego sposobu doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową. Zamiast wymiany możesz żądać naprawy, a zamiast naprawy wymiany.? Str.26-39. A także opinią federacji konsumentów - http://www.federacja-konsumentow.org.pl/n,196,1256,113,1,rekojmia--czego-moze-zadac-konsument.html - zwrot ceny ? od umowy konsument może odstąpić tylko wtedy gdy wada ma charakter istotny. Istotność wady rozpatrujemy biorąc pod uwagę także kryteria subiektywne, może to być nawet kolor (np. tapety) jeśli to on był jedną z decydujących dla konsumenta cech decydujących o zakupie. Również w tym wypadku sprzedawca może po uprzednim powiadomieniu konsumenta, zaproponować niezwłoczną naprawę lub wymianę. Żądam zwrotu gotówki za towar z tytułu odstąpienia od umowy w terminie do 7 dni kalendarzowych. W sprawie odpowiedzi na to pismo proszę o kontakt SMS na numer tel.xxx, kontakt e-mail: xxx lub adres korespondencyjny pocztowy: xxx Dokument ten został sporządzony w dwóch jednoznacznie brzmiących egzemplarzach, po jednej dla każdej strony. Z poważaniem, Mój podpis Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Zosia_K

2018-11-28 15:27:24

Miałam podobne do was problemy - teraz kupuję tylko w sprawdzonych sklepach. Ostatnio nawet kupowałam meble przez internet z https://www.mirjan24.pl/ Jeśli ktoś również chce zmienić wyposażenie mieszkania to polecam ten sklep. Uczciwie, rzetelnie i tanio.

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE:

  • 20.5.2015

    Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    REKLAMACJA BUTÓW NA NOWYCH ZASADACH - zmiana przepisów od początku 2015 roku. Nowe przepisy korzystniejsze dla konsumentów.  Na jakiej podstawie reklamować buty? Jak skorzystać (...)

  • 23.4.2017

    Rękojmia konsumencka w przepisach UE

    Jeśli w trakcie obowiązywania gwarancji prawnej (rękojmi za wady) okaże się, że zakupiony produkt jest wadliwy bądź nie wygląda bądź nie działa tak, jak przedstawiono w opisie, to (...)

  • 15.11.2018

    Gwarancja a rękojmia

    Reklamację możemy złożyć zarówno z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy), jak i z tytułu gwarancji (odpowiedzialność gwaranta). Są to dwie (...)

  • 12.5.2017

    Zwrot VAT - Zasady zwrotu VAT

    W systemie podatku od towarów i usług (VAT) prawo uzyskania zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym jest cechą umożliwiającą realizację zasady neutralności tego podatku dla podatnika (...)

  • 2.4.2015

    Odwołanie od decyzji - Jak napisać i w jakim terminie?

    Odwołanie jest środkiem zaskarżenia przysługującym stronie na decyzję wydaną w pierwszej instancji przez organ administracji publicznej, a także inny organ lub podmiot, który na mocy prawa (...)