Rok po katastrofie smoleńskiej - jakie zmiany w umacnianiu państwa ?? - forum prawne
Już w pierwszych dniach po katastrofie została w ekspresowym tempie znowelizowana ustawa o NBP, aby pierwszy zastępca prezesa objął wakat na stanowisku prezesa NBP.jego stanowisko.
Nowe regulacje lotów najważniejszych osób w państwie trwały niemal rok, aż do lutego 2011 r. Procedura przewiduje, że prezydent, premier, marszałek Sejmu oraz pierwszy wicepremier nie mogą jednocześnie znaleźć się na pokładzie samolotu. Razem nie wolno też latać więcej niż połowie składu rządu, Rady Bezpieczeństwa Narodowego, Kolegium ds. Służb Specjalnych, a także więcej niż połowie głównych dowódców wojska: rodzajów sił zbrojnych, szefowi sztabu i dowódcy operacyjnemu. Jak widać procedury są i tak bardzo liberalne, w dodatku jeśli zostaną złamane, politycy czy dowódcy nie mogą być za to pociągani do odpowiedzialności, na przykład przed Trybunałem Stanu.
Katastrofa wymusiła też zmiany w sprzęcie, jakim latają najważniejsze osoby w państwie. Po katastrofie prezydenckiego Tu-154M zabrakło samolotów do ich przewozu, bo druga ?tutka? była remontowana i do dziś nie jest używana do lotów państwowych. Dlatego podpisano umowę z LOT-em na czarter dwóch embraerów z cywilnymi załogami. Okazały się wygodnym środkiem transportu, tyle że to rozwiązanie tymczasowe. Polska musi prędzej czy później kupić samoloty do przewozu najważniejszych osób w państwie. Jednak nadal nie wiadomo kiedy do tego dojdzie. MON prowadziło uzgodnienia z wszystkimi zainteresowanymi i jest gotowe do przeprowadzenia przetargu, ale nie ma na to przyzwolenia politycznego. Premier mówił ostatnio, że dzięki czarterom z LOT-u nie ma naglącej potrzeby.
Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Rok po katastrofie smoleńskiej - jakie zmiany w umacnianiu państwa ??
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?