Reklamcja nienależycie wykonanej usługi

Pytanie:

"Oddałam do pralni żakiet. Po odebraniu okazało się, iż skurczył się on o ok. 3 rozmiary. na reklamację pralnia napisała mi orzeczenie, iż wyprali oni żakiet zgodnie z instrukcją na metce i że powinnam zgłosić się do producenta. Po zgłoszeniu się do niego, producent wyprał żakiet w temperaturze podanej na metce, wymierzył go po praniu a ten utrzymał pierwotny rozmiar. Producent napisał mi pismo, że skurczenie się żakietu było spowodowane złym sposobem wyprania żakietu w pralni. Czy w takiej sytuacji mam jakąś możliwość odzyskania pieniędzy za zniszczony żakiet? Czy mam jakąś możliwość odwołania od decyzji pralni?"

Odpowiedź prawnika: Reklamcja nienależycie wykonanej usługi

W podanym przypadku pralnia wadliwie wykonała usługę, dlatego też klient pralni może domagać się odszkodowania z tytułu niewłaściwego wykonania zobowiązania. Oddanie do pralni odzieży jest umową o dzieło, zgodnie z art. 638 kodeksu cywilnego regulującym ten typ umowy, zasady reklamacji usługi pralniczej są co do zasady takie same jak zasady reklamacji zakupionych towarów. Pierwszym krokiem w sporze z pralnią powinno być złożenie reklamacji. Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 14 dni od zawiadomienia wykonawcy o wadach. W opisanej sprawie ważna jest informacja podana na metce. Pralnia może uwolnić się od odpowiedzialności za wadliwie wykonaną usługę, jeśli wykaże, że wyprała żakiet zgodnie z informacją zamieszczoną na metce. Wówczas spór może rozstrzygnąć tylko sąd. Opinia producenta nie jest wiążąca dla pralni, ale jej treść może być przydatna w przyznaniu racji klientowi. Jeżeli pralnia rzeczywiście niewłaściwie wyprała żakiet, a nie przyznała się do błędu właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd. Jednakże opinia producenta może przekonać pralnię do załatwienia sprawy na drodze polubownej.


Zespół prawników
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • monika 2016-06-20 10:04:37

    Witam mam pytanie jam moge zareklamowac usluge stomatologiczna? Leczono mi kanalowo zeba na pierwszej wizycje wyczyszczono zab i zalozono lekarstwo na drugiej zalozon omaterial wypelniajacy i wtedy zaczely sie problemy.dwa dni po tym wystapil bol nie do opisania taki ze plakalam z bolu a zadne srodki przeciwbolowe nie pomagaly.wrocilam do gabinetu z prosba o pomoc a tam powiedziano mi ze tak ma byc i odeslano z kwitkiem do domu.z bolo umieralam kolejny dzien. Wkoncu wrocilam w trzecim dniu do gabinetu i powiedzialam ze musza cos z tym zrobic bo nie wytrzyma. Juz z bolu.lekarka rozwiercila zab nke wspomne ze zrobila to tak niedelikatnie ze krzyczalam z bolu na fotelu. Kazala wrocic za tydzien na ponowne leczenie.po tej wizycie udalam sie do innego stomatologa nakonsultacje.tam zrobiono mi zdjecie zeba i omazalo sie iz material wypelniajacy zostal przepchany poza kanaly zeba i stad ten bol.lrzepisano mi antybiotyk. Teraz wybieram sie ponownke do pierwszego dentysty i boje sie ze zarzadaja ponownej oplaty za cos za co juz zaplacilam 430zl.co mam zrobic w tej sytuacji prosze o pomoc monila


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika