Gdzie zgłosić nieuczciwość sprzedawcy i niechęć allegro do rzetelnej oceny sprzedawcy

Odpowiedzi w temacie (0)

dzerat

11.4.2019

Zakupiłem dn.05.02.2019r. na portalu internetowym Allegro: Turbinę wiatrową - elektrownię 600W 12V aukcja nr: 7767517272 od elmel12, za kwotę 1295zł + 30zł przesyłka(1325zł). Po ok. 2 tygodniach kurier dostarczył mi przesyłkę, wtedy przeprowadziłem testy wydajności turbiny wiatrowej - elektrowni, chciałem potwierdzić parametry opisane na stronie z przedmiotem i dane znamionowe: 600W 12V. Test przeprowadziłem: podłączając wszystkie elementy elektryczne zgodnie z instrukcją producenta, zaleceniami sprzedawcy oraz posiadaną wiedzą elektryczną i długoletnią praktyką w energetyce. Jednak turbina wg. prostych obliczeń 600W/12V = 50A - prąd ładowania akumulatora, dawała tylko 0,6A prądu ładowania. Po wymianie e-mail ze sprzedawcą odesłałem turbinę na reklamację i poprosiłem przed ponownym przysłaniem do mnie o przeprowadzenie testów przez serwis i dołączenie protokołu potwierdzającego jej parametry oraz prąd ładowania. Niestety turbina przysłana do mnie nadal nie osiągała nawet w kilku procentach opisanych parametrów, nie otrzymałem też żadnego potwierdzenia o wykonanych testach i czy sprawdzano prąd ładowania akumulatora oraz jaką ma wartość. Sprzedający zakwestionował moje testy - napędzanie turbiny wkrętarką do max 400 obr/min, oraz na wolnych obrotach ok.100 -200 obr/min. Według sprzedającego tylko napędzanie wiatrem daje pożądane efekty w co z kolei ja nie wierzę i jest to nielogiczne, przecież turbina nie ma czujnika wiatru i nie wie skąd otrzymuje ruch obrotowy. Pomimo to zrobiłem maszt, uchwyt i przeprowadziłem kolejne testy na wietrze umieszczając turbinę na kominie na 12m od ziemi gdzie warunki są idealne i turbina szybko się obracała. Niestety prąd ładowania akumulatora (12V 60Ah) podłączonego do układu był nadal bliski 0A, wg. zaleceń sprzedawcy dodałem obciążenie (żarówka 55W/12V) ale też to nic nie dało. Testy udostępniłem sprzedawcy i w dyskusji allegro oraz w opinii o przedmiocie. Tu linki do nich: https://youtu.be/N9Mh0OSD1To i https://youtu.be/LFwtf7EUKUk. Podobnych testów oczekiwałem od sprzedawcy bądź serwisu ale do tej pory ich nie otrzymałem. Zgłoszeniem do CSA allegro nr 04950717 poruszyłem problem: ..."Uprzejmie proszę Państwa, jako serwis allegro o weryfikację kupujących od elmel12 i zapytanie innych którzy kupili turbiny wiatrowe - elektrownie od elmel12 - czy są świadomi co kupili, czy są zadowoleni i czy robili pomiar prądu ładowania akumulatora. Sprzedawana turbina jest niezgodna z danymi znamionowymi i nie osiąga nawet 10% mocy z 600W, sprzedawca niestety nie chce w to uwierzyć ani przesłać jakichkolwiek testów tej turbiny. Chyba że możecie dla mnie udostępnić kontakt do kupujących żebym mógł zapytać o opinie na temat zakupionych turbin. Bardzo proszę o zajęcie stanowiska w tej sprawie bo sprzedawca wg mnie jest nieuczciwy. Proszę prześledzić naszą dyskusję. A korespondencja mailowa zaczęła się jeszcze dużo wcześniej"... i otrzymałem odpowiedź od allegro: ...Z przyczyn kwestii bezpieczeństwa danych osobowych nie mam możliwości przekazać Panu takich informacji. Opinie innych Klientów może Pan jednak zweryfikować na podstawie wystawionych przez nich opinii i komentarzy na temat produktu oraz transakcji. Kwestię niezgodności towaru z ofertą przekazuję do zespołu eksperckiego, który zajmie się analizą zgłoszenia... Sprzedawca napisał żeby ponownie odesłać turbinę na reklamację pod tym samym nr i obiecał udostępnić kontakt z serwisem celem weryfikacji zgodności danych znamionowych z rzeczywistymi wartościami oraz sposobem przeprowadzania testów, ale do tej pory nie otrzymałem takiego kontaktu. (myślę że sprzedający i serwis to ta sama osoba). Sprzedawca moim zdaniem świadomie nie chce udostępnić czy przeprowadzić testów ze względu na zaniżone parametry, kupił chińskie buble i chcąc je sprzedać powiela świadomie nieprawdziwe informacje z tabliczek znamionowych niezgodnych z rzeczywistymi parametrami. Wysłałem turbinę kurierem do sprzedającego ale nastąpiło dziwne zrządzenie losu, że turbinę niby odebrał sąsiad (podpis na protokole odbioru firmy kurierskiej FedEx) a sprzedający jej nie otrzymał i szukał u sąsiadów bezskutecznie. Akurat wtedy gdy trzeba było przetestować i przedstawić testy turbiny i prąd ładowania? Wygodniej moim zdaniem było żeby przesyłka zaginęła i kłopot z głowy. Ja mam status przesyłki nr. 6231394185781 FedEx jako doręczona: Kurier doręczył przesyłkę do odbiorcy 2019-03-14 godz.16:34 po (22h 31min) od nadania. Napisałem do sprzedającego w dyskusji allegro: ..."kontaktowałem się z firmą kurierską FedEx i otrzymałem informację, że w porozumieniu z Panem sąsiad podpisał odbiór przesyłki i następnie polecił kurierowi zostawienie jej na Pana posesji na werandzie. Jeżeli dalej utrzymuje Pan, że przesyłka, którą do Pana wysłałem zawierająca Turbinę 600W 12V nie dotarła do Pana i nie jest Pan w jej posiadaniu to proszę o napisanie takiego oświadczenia, podpisanie go własnoręcznie, zeskanowanie bądź zrobienie foto i zamieszczenie jako załącznik w dyskusji. Noszę się z zamiarem odzyskania pieniędzy z programu ochrony kupujących Allegro lub zgłoszenia sprawy na Policji w przypadku nieodzyskania pieniędzy, dlatego chciałbym mieć jasność sytuacji"... Ale takiego oświadczenia nie otrzymałem, więc utwierdzam się w przekonaniu, że przesyłka jednak jest w posiadaniu sprzedawcy, który się do tego nie przyznaje. ALLEGRO które powinno wspierać kupujących totalnie mnie olewa: Na zgłoszenie CSA allegro nr 04950717 jw. Odpowiedzi allegro: Dziękujemy za zgłoszenie. W tym przypadku będziemy mogli podjąć działania na zgłoszenie Kupujących. Sprzedający jest w pełni odpowiedzialny za oferowany przez siebie produkt. Pozdrawiam Dział Bezpieczeństwa Transakcji Zespół Allegro Dzień dobry, Proszę o odpowiedź jaka jest opinia zespołu eksperckiego co do mojego zgłoszenia nr "04950717": niezgodności towaru z opisem na stronie przedmiotu. Korespondencja poniżej. Marcin Dzień dobry, Dziękujemy za wiadomość. W tym przypadku będziemy mogli podjąć działania po otrzymaniu zgłoszenia od kupującego. Pozdrawiam Dział Bezpieczeństwa Transakcji Zespół Allegro Szanowni państwo ja jestem kupującym i zgłaszam jako kupujący co za głupoty piszecie!!! Jakie zgłoszenie mam napisać żeby działania zostały podjęte? Proszę o konkretne wytyczne. Zakupiłem turbinę dn.05.02.2019r aukcja nr 7767517272 od elmel12 której parametry są niezgodne z opisem i proszę o podjęcie działań w tej sprawie i informację o ich wynikach. Marcin Dzień dobry. W pierwszej wiadomości prosił Pan o "weryfikację kupujących od elmel12 i zapytanie innych którzy kupili turbiny wiatrowe - elektrownie od elmel12 - czy są świadomi co kupili, czy są zadowoleni i czy robili pomiar prądu ładowania akumulatora", dlatego też otrzymał Pan od nas taką a nie inną odpowiedź na to zapytanie. Co do Pana zakupu u Sprzedającego elmel12 to nic więcej zrobić nie możemy. Sprzedający nie może rozpatrzeć Pana reklamacji, jeśli zwracany towar do niego nie dotarł. Pozdrawiam, -- Dział Bezpieczeństwa Transakcji Zespół Allegro Jakie działania podjąć? Kto nadzoruje poprawność transakcji allegro? Gdzie zgłosić nieuczciwość sprzedawcy i niechęć allegro do rzetelnej oceny sprzedawcy i sprzedawanego towaru niezgodnego z opisem i danymi znamionowymi? Sprzedawca nadal sprzedaje te turbiny na allegro więc może też przeprowadzić test jednej z nich poparty nagraniem video, pomimo że moja reklamowana nie dotarła do niego. Myślę że allegro mogło by wyegzekwować taki test, ale pewnie ze względu na ujawnienie niezgodności spadłaby sprzedaż na allegro. Proszę o pomoc. Marcin.

Nie znalazłeś odpowiedzi?

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE:

  • 18.6.2013

    Faktura korygująca, nota korygująca, duplikat faktury kiedy wystawiać?

    Faktury korygujące (zwane powszechnie „korektami”) oraz noty korygujące wystawiane są w sytuacjach, które wymagają poprawy zapisów dokonanych fakturami VAT. Rodzaj „korekty” (...)

  • 22.11.2017

    Informowanie o cenach

    Musisz wiedzieć, za ile kupujesz. Cena musi być czytelna, widoczna i jednoznaczna. Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK skontrolowała, jak sprzedawcy informują o cenach. Inspektorzy sprawdzili (...)

  • 15.11.2018

    Gwarancja a rękojmia

    Reklamację możemy złożyć zarówno z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy), jak i z tytułu gwarancji (odpowiedzialność gwaranta). Są to dwie (...)

  • 3.6.2014

    Wadliwą pralkę czy lodówkę wymienimy na nową

    Kupiłeś wadliwą pralkę, lodówkę czy też inny sprzęt AGD? Oddajesz go kilkakrotnie do naprawy, ale ciągle się psuje? Wkrótce wystarczy, że sprzęt ulegnie usterce drugi raz, a sprzedawca będzie (...)

  • 12.5.2011

    Niektóre prawa i obowiazki konsumentów przy sprzedaży konsumenckiej

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ora zmianie Kodeksu cywilnego dostosowała polskie ustawodawstwo konsumenckie do standardów Unii Europejskiej, implementując do polskiego porządku (...)