kryteria zmieniające rozkład pracy - forum prawne
Proszę o informację:Czy przy 2 osobowej obsadzie pracowniczej w bibliotece publicznej można wprowadzić pracę w systemie ciągłym i czy wogóle w bibliotece można stosować ten system pracy?
Odpowiedzi w temacie: kryteria zmieniające rozkład pracy (3)
Rozumiem, że biblioteka ma być otwarta 24h? Nie orientuję się czy są jakieś przeciwskazania do wprowadzenia pracy ciągłej w bibliotece, ale na pewno nie da się tego zrobić przy obsadzie 2-osobowej. Na logikę: doba ma 24 godziny, czyli 3 x 8. W dodatku pracownik musi mieć od czasu do czasu dzień wolny (zgodnie z KP), tak więc trzeba by zatrudnić conajmniej 4 osoby (3 pracują po 8 godzin, 1 ma dzień wolny). a nadgodzin planować w rozkładzie czasu pracy nie wolno.
Otóż nie 24 h na dobę, lecz od 8-17,a w soboty od 9-14, osoba, która pracowałaby w sobotę w tygodniu poprzedzającym zatrudniona byłaby od 10-17. Tak więc każda z nas pracowałaby 2 soboty w miesiącu. Nadmieniam, że w umowach o pracę mamy 8 godzinny dzień pracy i 40 godz.tygodniowo i ten zapis w żaden sposób nie został nam zmieniony. Proszę ,aby ktoś kompetentny odpowiedział mi, czy specyfika pracy biblioteki, kwalifikuje ją do pracy w systemie ciągłym z 43 godzinnym wymiarem pracy w okresie rozliczeniowym? Proszę pomóżcie!!!
z tego co JA się orientuję (a miałem do czynienia z "ruchem ciągłym") to wprowadzenie takiego systemu pracy nie jest mozliwe w bibliotece, juz lepiej zastosowac system pracy rownowazny. Daje to wieksze mozliwosci.
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?