e-prawnik.pl Porady prawne

Co powinna zawierać służbowa opinia o pracowniku ?

Odpowiedzi w temacie (12)

-

20.12.2001

Co powinna zawierać służbowa opinia o pracowniku ?
(olej)

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Bebe

2001-12-21 09:09:52

Od 1996 r. konstrukcja opinii o pracę została z przepisów prawa pracy usunięta. Tak więc nie ma obowiązku jej wystawiania. Nie oznacza to oczywiście, że pracodawca nie może - na wniosek pracownika - wystawić mu czegoś w rodzaju referencji. Co powinny zawierać ? Jak mówi sama nazwa - opinię pracodawcy o pracowniku (tj. np. ocenę pracy, postawy, zaangażowania, fachowości, etc. etc.).

misiobobo

2001-12-28 09:56:51

Opinia o pracowniku powinna zawierać przede wszystkim opis czynności wykonywanych na stanowisku, czyli zakres obowiązków. Trudno wyrażać tylko sądy na temat uczciwości, czy zaangażowania danej osoby, albo czy była ona dobrym pracownikiem, bo co napisać jak nie była? Natomiast opisanie głównych obowiązków oraz odpowiedzialności przekaże zdecydowanie więcej informacji przyszłemu pracodawcy, niż subiektywne opinie.

ekonomista

2002-01-08 23:55:52

Pytanie jest bez sensu. Na poczatek nalezy odpowiedzieć na pytanie - KTO I PO CO POTRZEBUJE takiej opinii ? Jesli jest to firma kredytowa albo bank - dane personalne, stanowisko, dane o zatrudnieniu, pensja netto z ostatnich 3 m-cy. Jesli ZUS w postępowaniu rentowym: wyciąg z listy płac za ostatnie 12 m-cy + dane personalne, jeśli sąd w postepowaniu karnym: wszystko to o co sąd pyta, jeśli sam pracownik: to co sobie zażyczy. Żadna filozofia. Jedno tylko jest pewne - nie ma przepisów obligujących do podawania konkretnych danych. Podajesz to co jest w danej chwili potrzebne.

ha

2004-04-04 15:51:50

nic nie powinna zaiwreąć !!

Laick

2005-05-13 00:14:23

:) sa przypadki, ze taka opinia jest potrzebna, wrecz nieodzowna... przyjaciel prawnik z wyksztalcenia chca zdawac na aplikacje byl zobligowany ustawowo do tego by przedlozyc zgode pracodawcy na odbywanie apilkacji. Zgody tej nie otrzymal. Postananowil wiec rozwiazac umowe o prace i tym samym przystapic do egzaminu, niestety tu pojawia sie wymog (rowniez ustawowy) przedlozenia "opinii z miejsca pracy". Co w takiej sytuacji? Co robic gdy pracodawca stanie okoniem i nie wystawi takowej opinii.

jadwiga_czaj

2005-12-23 22:51:38

Przyznam, że nie spotkałam się z wymogiem opinii z zakładu pracy w przypadku egzaminu na aplikację. Moja korporacja wymagała jedynie z KRK opinii o niekaralności. co do pracodawcy, to na wniosek powinien wystawić opinię, która powinna zawierać okres zatrudnienia, stanowisko oraz sposób wywiązywania się z powierzonych zadań, ocenę współpracy w zespole, zdyscyplinowanie, rzetelność. Pozdrawiam

Jola

2008-09-04 07:55:40

Opinie potrzebuje też Urząd Pracy po skończonym stażu u pracodawcy. Pracodawca po zakończeniu przygotowania zawodowego wydaje opinię zawierającą informacje o zadaniach realizowanych przez bezrobotnego, kwalifikacjach lub umiejętnościach zawodowych pozyskanych w trakcie przygotowania zawodowego.

Joanna prawo-pracy.net

2009-04-17 13:49:23

Pracownica prosiła mnie o wystawienie opinii do ośrodka adopcyjnego, ponieważ chciałby adoptować dziecko. Jak to napisać, co powinna zawierać taka opinia proszę o poradę.

Ania Krakowianka prawo-pracy.net

2009-04-29 08:46:59

Czy pracodawca może wydać negatywną opinie o pracowniku w pismie kierowany jako odpowiedz na pozew ,kiedy toczy się postępowanie sądowe w zakresie odprawy rentowej? Zakład broni sie przed wypłatą tegoż swiadczenia.Pracownik nigdy nie został ukarany, i nie ma zadnych upomień, kar w jego aktach osobowych. Udawadnia przed sądem że umowa okresowa nie została przedłuzona , przez niego ,bo pracownik zle wykonywał swoje obowiązki. Nie miała tutaj wpływu jego nieprzerwana chorona.

Gwidon Grochowski prawo-pracy.net

2009-11-02 10:21:31

Były pracownik prosi o opinię, któą musi przedłożyć w sądzie w związku z prowadzoną sprawą o podział majątku. Proszę o konkretny wzór opinii.

Dorota Patynska prawo-pracy.net

2010-05-30 09:39:11

W dokumentacji do konkursu na oddzialową zgodnie z w rozp.MZiOS § 11 rozp. MZiOS z 19.08.1998 r. w sprawie szczegółowych zasad przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w publicznych zakładach opieki zdrowotnej, składu komisji konkursowej oraz ramowego regulaminu przeprowadzania konkursu (Dz.U. nr 115, poz. 749 z późn. zm.) znajduje sie punk mowiący do przedlożeniu opini pracodawcy z okresu ostatnich 3 lat. Pracodawca nie wydał takiej opini. Czy świadectwa pracy z ostatnich 3 lat mogą zastąpić wymagana opinię.

dominikW3

2011-03-01 14:04:34

Przyjęte jest wystawianie opinii w pochlebnym tonie dla pracownika a czy jednak można wypisać tam negatywne rzeczy dotyczące osoby zatrudnionej, jeśli nie było się z jej pracy zadowolonym?

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM