Reklamacja - zwrot pieniędzy po dłuższym okresie od zakupu - forum prawne
Sytuacja następująca: jakieś dwa lata temu kupiłem pewne urządzenie elektroniczne. Zakupu dokonałem w dużym sklepie za pośrednictwem strony internetowej, urządzenie odebrałem w sklepie stacjonarnym. Na skrzynce mailowej mam fakturę VAT. Urządzenie kosztowało wtedy około 660 zł i taką też mam kwotę na fakturze. Przy okazji kupiłem jeszcze kilka innych rzeczy.
Niedawno urządzenie uległo awarii - po prostu przestało działać. Producent przewidział 5 lat gwarancji, więc urządzenie mogę reklamować i mam zamiar to wkrótce uczynić. Reklamacji w przypadku tego sklepu dokonuje się w następujący sposób: zgłasza się ją za pomocą internetowego formularza, a następnie dostarcza sprzęt do sklepu i czeka na decyzję. W formularzu można wybrać preferowany sposób załatwienia sprawy, m.in.: zwrot pieniędzy lub wymiana na nowy sprzęt.
Co jest istotne, mimo inflacji cena rynkowa produktu spadła bardzo mocno. Sprzęt ten można zakupić obecnie za około 300 zł w zależności od sklepu. W sklepie, gdzie dokonałem zakupu obecna cena wynosi 310 zł.
Mam tu następujące pytania:
1. Jeśli wybiorę zwrot pieniędzy jako preferowany sposób załatwienia sprawy to o jakiej kwocie tu mowa? Cena z dnia zakupu (660 zł), aktualna cena towaru w sklepie (310 zł dziś) czy jeszcze jakaś inna kwota uwzględniająca np. inflację?
2. Czy sklep może narzucić inny sposób załatwienia sprawy - np. wymiana na nowy towar?
Nie ma jeszcze odpowiedzi w temacie: Reklamacja - zwrot pieniędzy po dłuższym okresie od zakupu
DODAJ POST W TEMACIE
Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!
Masz inne pytanie do prawnika?