Reklamacja

Odpowiedzi w temacie (22)

-

6.3.2001

Zlozylem u sprzedawcy wniosek (zgloszenie reklamacyjne) o zwrot gotowki, lub wymiany towaru (sprzet AGD) na nowy wolny od wad. Minelo 3 tygodnie bez odzewu z ich strony. Czy tylko na podstawie niedotrzymania terminu moge dochodzic zwrotu gotowki i w jakim trybie tego zadac?
(Przemek)

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Berry

2002-02-16 22:29:13

Po 14 dniach Twoje żądanie co do sposobu załatwienia reklamacji jest już prawnie wymagalne - nawet jeżeli nie miałeś racji składając reklamację.

miastolinka

2002-06-05 15:40:33

termin na zalatwienie reklamacji wynosi 14 dni niezaleznie od zadania reklamujacego itp.Jesli w tym terminie reklamacja nie zostanie rozpatrzona ma pan pelne prawo do zadania zwrotu gotowki niezaleznie od tego czego domagal sie pan w zgloszeniu reklamacyjnym.Roszcze nie to jest roszczeniem z mocy samego prawa.O pomoc proponuje zwrocic sie do Inspekcji handlowej lub do jakiegokolwiek serwisu konsumenta.

pauli4

2009-12-09 19:11:44

Kupiłam buty,po dwukrotnym założeniu zorientowałam się,że to dwa różne rozmiary.złożyłam reklamacje,ale odrzucono ją z tego powodu,że buty były już noszone.czy słusznie?czy mam się odwoływać,czy to może moja wina?a może sprzedawca zawinił sprzedają dwa różne rozmiary.proszę o szybką odp.

Oakmoss

2009-12-15 15:58:08

Art. 4. ust 1. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej reguluje tę kwestię. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący w chwili zawarcia umowy o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeśli nie można domagać się naprawy albo wymiany z powyższych względów, kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Proszę powołać się na art. 8 powyższej ustawy. Skuteczność podjętych środków będzie zależała od tego, czy w momencie zakupu wiedziała Pani lub oceniając rozsądnie mogła Pani wiedzieć, że każdy z butów ma inny rozmiar (np. było oznaczenie na podeszwie). Wówczas sprzedawca nie będzie odpowiadał za niezgodność. Ale jeśli różnica w rozmiarze obuwia mogła zostać wykazana tylko poprzez jego użycie, wówczas Pani żądanie jest uzasadnione.

andrzej0

2010-07-07 11:23:25

Witam Chciałem oddać buty do reklamacji w sklepie ccc, minął już rok, ale gwarancja była na dwa lata. Przedstawiłem pani fakturę która otrzymałem w sklepie. Powiedziała mi, że z faktura jest rok reklamacji, a gdybym miał paragon miałby 2 lata. Czy to ma jakiś sens?

agrawka11

2010-07-07 11:29:59

witam Oddałam buty do reklamacji, po 2 tygodniach użytkowania pękły na zgięciach. Reklamacja niestety nie została uznana ponieważ stwierdzili, ze to moja wina. Co ma teraz zrobić?

foggy

2010-07-12 15:22:05

Witam Dostałem kartę gwarancyjną na pewien towar. Nigdzie nie jest określony termin gwarancji. Czy w takim przypadku okres reklamacji jest ustalony ustawowo?

rysioo

2010-08-05 09:02:25

Witam Chciałem się zapytać czy istnieje jeszcze coś takiego jak "rękojmia" Jeśli tak to jaki okres obejmuje? z góry dziękuje za odpowiedzi

olggaa

2010-08-12 09:29:49

Witam Czy reklamacja powinna być zgłoszona osobiście czy np. mogę wysłać pocztą i telefonicznie poinformnować o tym sprzedawcę? z góry dziękuję za odpowiedzi

martaak

2010-08-12 09:49:23

Witam Czy jest mozlwe , aby zareklamować usługe np. u kosmotyczki? z góry dziękuję za pomoc

alfredd

2010-08-23 09:32:34

Witam Mam problem popsuły mi sie buty i chcę złożyć reklamację ale niestety zapodziałam gdzieś paragon, czy mam szansę na reklamację?Z góry dzięki

janina59

2010-08-23 09:34:54

Witam Mam takie pytanie kiedy przysługuje wyamian towaru na nowy a kiedy naprawa?z góry dziękuję za odpowiedzi

wiola27

2010-08-23 11:42:41

Witam mam takie pytanie kupiłam sukienkę, która okazała się wadliwa i mogę wyminić na nową lub jakąs inną w tej cenie czy jesli np wybiore coś tańszego to czy oddadza mi tę różnicę w gotówce?Z góry dziękuję za odpowiedzi

tomek8

2010-08-24 08:56:21

Witam, Mam taki problem po raz kolejny złożyłem telefon do reklamacji z tego samego powodu i juz z nowu się popsuł ile razy będę go naprawiać czy nie powinni mi dać nowego telefonu?Z góry dziękuję za odpowiedzi

dominika22

2010-08-24 09:02:26

Witam Mam takie pytanko ile się czeka na decyzję po złożeniu reklamacji?z góry dziękuję za odpowiedzi

mettka

2010-08-27 09:27:37

Witam Mam pytanie kupiłam pralkę, niestety 3 dnia się popsuła i nie chcę naprawy chcę nową i co powinnam napisać, aby tak się stało?z góry dziękuję

marek46

2010-08-27 09:48:03

Witam Mam taki problem producent odesłał mi zakreklamowane buty, a klient sie po nie nie zgłosił amniął już ponad miesiąc co powinienem zrobić?Z góry dziękuję

janek98

2010-08-31 13:33:18

Witam Mam pytanie złożyłem do reklamacji telewizor miałam się zgłosić za dwa tygodnie i tak zrobiłem ale nic nie wiadomo czy jest może jakiś ustalony termin ile powinno czekać się na naprawę?Z góry dziękuję za pomoc

jozek59

2011-04-06 15:18:39

Witam, zakupiłem buty, które bardzo szybko się zepsuły, popękały na szwach. Złożyłem reklamacje ale nie uznano jej bo ponoć używałem butów w zły sposób. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić?

tomek85

2011-05-04 14:18:45

Witam, czy w przypadku kiedy oddałem buty na reklamacje (za 300zł), i dostałem telefonicznie informacje, że mogę wybrać inne do tej ceny. To czy w takim wypadku mogę wziąć dwie pary butów po 150? jeśli w sklepie nic innego mi nie odpowiada?

xszczypiorx

2016-02-29 20:56:38

Witam. Dwa dni przed koncem gwarancji producenta na iphone'a zlozylem reklamacje w sklepie. Opis usterki: przegrzewa sie w trakcie ladowania i uzytkowania, problem z glosnikiem i mikrofonem w czasie rozmowy, szybko sie rozladowuje Dzisiaj odebralem telefon, opis naprawy brzmi: Testowano, sprzet sprawny (uaktualnienie oprogramwania) UWAGI TELEFON Z ZAGRANICZNEJ DYSTRYBUCJI (02/17/14 ingram Micro Distribition GmbH, Niemcy) - brak mozliwosci obslugi z tytuli NTZU. niestety pracownik nie potrafil odpowiedziec na moje pytania co oznacza ta uwaga w odpowiedzi. Co to oznacza? Druga rzecz to fakt, ze przy zakupie telefonu przedluzylem gwarancje o jeden rok i teraz pytanie czy jesli zlozylem reklamacje 2 dni przed koncem gwarancji producenta (majac jeszcze dodatkowy rok od sklepu przed soba) to czy telefon powinien zostac wyslany do serwisu producenta czy wlasnego? Bo w odcinku serwisu zaznaczony jest typ naprawy: pogwarancyjna. Czy moge sie od tego jakos odwolac? Bede wdzieczny za odpowiedz.

patrycja.gawron

2016-03-06 21:32:33

Witam 2 miesiące temu oddałam laptop do serwisu, któy jest na gwarancji po jakimś czasie serwis odpisał mi wiadomość w której zawarł koszta jakie muszę ponieść za naprawę, nie zgodziłem się na zapłatę i poprosiłam aby naprawili to co obejmuje gwarancja. Jednakże nikt mi nie odpisał zgłosiłam się do sklepu w którym zakupiłam sprzęt, sklep zapewnił mnie ze skontaktuje się z serwisem poczym producent Lenovo odpisał że oczywiście zostanie naprawione to co obejmuje gwarancja a Teraz od miesiąca cisza żadnej wiadomości od serwisu ani media Markt laptopa Nie mam już drugi miesiąc co mogę zarządzać w takiej sytuacji od sklepu bądź producenta

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE:

  • Jak reklamować usługi telekomunikacyjne według nowych zasad?

    Od dzisiaj, to jest od 18 listopada 2004 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury dotyczące trybu postępowania reklamacyjnego usług telekomunikacyjnych. Rozporządzenie określa (...)

  • Reklamacja obuwia - nowe zasady od 2015 roku

    REKLAMACJA BUTÓW NA NOWYCH ZASADACH - zmiana przepisów od początku 2015 roku. Nowe przepisy korzystniejsze dla konsumentów.  Na jakiej podstawie reklamować buty? Jak skorzystać (...)

  • Gdzie znaleźć pomoc w przypadku sporu z instytucją finansową?

    Sprawdź, gdzie można szukać pomocy w przypadku sporu z instytucją finansową, np. z bankiem czy zakładem ubezpieczeń.

  • Prezenty przez internet?

    Jeśli kupujemy prezenty przez internet, można je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na się je swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia (...)

  • Gwarancja a rękojmia

    Reklamację możemy złożyć zarówno z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy), jak i z tytułu gwarancji (odpowiedzialność gwaranta). Są to dwie (...)

NA SKÓTY