Uchwała na ryczałt wody

Odpowiedzi w temacie (0)

adwik

21.9.2018

Witam serdecznie, mam pewną problematyczną kwestię z firmą zajmująca się administrowaniem budynku, w którym mieszkam. Sprawa wygląda następująco: jesteśmy rozliczani w formie comiesięcznych zaliczek. Ryczałt zużycia wody w naszym przypadku wynosi 2m3 wody ciepłej na osobę i 3m3 wody zimnej na osobę i za tyle co miesiąc płacimy bez względu na stan faktycznego zużycia jaki mamy na wodomierzach w mieszkaniu. Z wody jesteśmy rozliczani dwa razu w roku - w czerwcu oraz w grudniu. Problem w tym, że nie wiem na jakiej podstawie zostały przyjęte takie a nie inne ryczałty wody... Żadna uchwała/regulamin odnoszący się do tego aspektu w naszej Wspólnocie nie funkcjonuje.. W momencie kiedy poprosiłam administrację o przedstawienie dokumentu gdzie te ryczałty będą wprost wskazane, otrzymałam ogólną uchwałę o współpracy w której nie ma na ten temat słowa. Moje pytanie brzmi - czy ryczałty zużycia wody powinny by w jakiś sposób uregulowane (nie wiem.. uchwałą, regulaminem cokolwiek..) czy firma administrująca może sobie przyjąć wartości jakie tylko chce bez porozumienia z właścicielami lokali we WM? Czy powinien być podpisany przez WM jakiś dokument potwierdzający ryczałty i sposób rozliczania dwa razy w roku? Wiem, że to wszystko jest w ustawach, ale czy tego nie powinny regulować dokumenty odnoszące się stricte do naszej WM?? Pomijam już fakt, że miesięcznie nie zużywamy tyle wody ile jest założone w ryczałtach (co miesiąc tego samego dnia spisuję wodomierze i obliczam zużycie za dany miesiąc), a dostaliśmy bardzo dużą kwotę do dopłaty co nas bardzo zdziwiło. Trochę ta administracja zaczyna mi się nie podobać, ponieważ nic za co płacimy nie jest uregulowane żadną uchwałą czy regulaminem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Nie znalazłeś odpowiedzi?

DODAJ POST W TEMACIE

Aby odpowiadać na forum musisz się zalogować!

Potrzebujesz porady prawnej?

PODOBNE TEMATY NA FORUM

ZOBACZ TAKŻE: