Przywrócenie terminu w postępowaniu administracyjnym
Pytanie:
Jakie przesłanki muszą zostać spełnione, by organ administracji publicznej przywrócił termin do wniesienia wniosku lub odwołania?
Masz inne pytanie do prawnika?
Odpowiedź prawnika: Przywrócenie terminu w postępowaniu administracyjnym
20.8.2013
Przesłanki, które uzasadniają przywrócenie terminu na złożenie wniosku lub odwołania zostały wskazane w art. 58 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
art. 58 k.p.a.
§ 1. W razie uchybienia terminu należy przywrócić termin na prośbę zainteresowanego, jeżeli uprawdopodobni, że uchybienie nastąpiło bez jego winy.
§ 2. Prośbę o przywrócenie terminu należy wnieść w ciągu siedmiu dni od dnia ustania przyczyny uchybienia terminu. Jednocześnie z wniesieniem prośby należy dopełnić czynności, dla której określony był termin.
§ 3. Przywrócenie terminu do złożenia prośby przewidzianej w § 2 jest niedopuszczalne.
Organ administracji publicznej jest obowiązany przywrócić termin, gdy zostaną spełnione łącznie następujące przesłanki:
· uchybienie terminowi nastąpiło bez winy zainteresowanego i brak winy zostanie uprawdopodobniony,
· zainteresowany złożył wniosek o przywrócenie terminu w ciągu siedmiu dni od ustania przyczyny uchybienia terminowi,
· zainteresowany dopełnił czynności, dla której określony był termin jednocześnie ze złożeniem wniosku o przywrócenie terminu.
Potrzebujesz porady prawnej?
KOMENTARZE (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!